مدیران خودروعصر اعتبار

رییس دانشگاه صنعتی شریف:

تولید مصالح دانش بنیان و ارتقای کیفیت ساخت و ساز در دستور کار است

عصر ساختمان- رئیس دانشگاه صنعتی شریف از تلاش برای دستیابی به فناوری ارتقای کیفیت ساخت‌و ساز و مصالح ساختمانی با همکاری بنیاد مسکن خبر داد و گفت: تولید مصالح ساختمانی دانش بنیان و فناور محور در دستور کار این دانشگاه است.

تولید مصالح دانش بنیان و ارتقای کیفیت ساخت و ساز در دستور کار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، امروز تفاهم‌نامه‌ای با موضوع ارتقای ساخت‌وساز مسکن بین دانشگاه شریف و بنیاد مسکن انقلاب منعقد شد.

    این تفاهم‌نامه در دو محور به کارگیری فناوری نوین در ساخت و ساز و مدیریت و ارزیابی سوانح و حوادث منعقد شده است تا ساکنان مناطق روستایی و شهری هنگام زلزله و سایر سوانح طبیعی کمتر دچار خسارت شوند و همزمان سرعت ساخت مسکن با ورود فناوری‌ها افزایش یابد.

    این تفاهم‌نامه ساختاری دارد که شامل تسهیل کارهای پژوهشی در حوزه ساخت و ساز است و به خصوص روند توقف ساخت و ساز در مرحله«نازک کاری» را کاهش می‌دهد.

    «رسول جلیلی» رییس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه‌های با عمر چند دهه آموزش، اخیراً بر حوزه فناوری متمرکز شده است، گفت: شعار دانشگاه شریف، زندگی شریف است، یعنی دانشجوی ما باید زندگی کند نه اینکه فقط درس بخواند، باید در کنار تحصیل و آموزش برای بازکردن گره مشکلات هم آموزش ببنید و  مقاومت داشته باشد و وقتی از دانشگاه بیرون می آیند بتوانند حل مساله کنند و با مشکلات کنار بیایند.

    رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: قرار است این دانشگاه برای ایرانیان و جهانیان منشأ اثر باشد.

    وی در خصوص ضرورت امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن در راستای افزایش کیفیت ساخت و ساز، بیان کرد: ارتقای کیفیت ساخت، کمک به رفع مشکلات بعد از سوانح طبیعی، تولید مصالح دانش بنیان و فناور محور، تولید قیر رنگی و شبرنگ، افزایش تاب آوری مصالح و … باید از این مسیر اتفاق بیفتد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار