مدیران خودروعصر اعتبار

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

در اجرا و نظارت دستورالعمل های ساختمانی ضعف های عمده داریم

عصر ساختمان- رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی با اشاره به حادثه آتش سوزی برج سلمان مشهد، ریزش ساختمان چهار طبقه در یزد و آتش سوزی در هتل انزلی گفت: گزارش ها حاکی از ضعف عمده در اجرا، نظارت و رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های ساخت و ساز مربوطه داریم.

در اجرا و نظارت دستورالعمل های ساختمانی ضعف های عمده داریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد شکرچی زاده افزود: با توجه به حوادث اخیر، برخی از فناوری های نوین ساختمانی فاقد استانداردها و گواهینامه های لازم برای ایمنی هستند و گزارش نهایی علل حوادث اخیر این بناها به زودی به اطلاع عموم شهروندان می رسد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بحث دیگری که به صورت کاملا جدی در مورد این حوادث مطرح است درس آموزی از حوادث و پیشگیری از وقوع دوباره آنهاست که در وزارت راه و شهرسازی به دنبال دلایل آن هستیم.
    رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یادآورشد: بر ضرورت پیشگیری از وقوع حوادث ساختمانها تاکید کرد و گفت: برای این کار لازم است در نظامات اداری تغییراتی ایجاد کنیم و همه کدها و آیین نامه ها را بار دیگر مورد بازنویسی و تجدید نظر قرار دهیم تا شاهد چنین حوادث در ساختمان های بزرگ نباشیم.
    شکرچی زاده افزود: گزارش های اولیه برای چند حادثه ساختمانی نشان می دهد که ما هم در اجرا و نظارت بر اجرا و هم از جهت رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه ها، ضعف های جدی داریم و به ویژه در مورد استفاده از فناوری های نو که امروزه مورد استقبال قرار گرفته است باید نظارت های ویژه ای اعمال کنیم.
    وی با اشاره به اینکه برخی از فناوری های نوین ساختمانی فاقد گواهی نامه و استانداردهای لازم هستند، گفت: این فناوری ها خود به عنوان عوامل تشدید کننده حوادث ساختمانی محسوب می شوند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: گزارش های نهایی در مورد علل وقوع حوادث ساختمانی همزمان توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حال آماده شدن است که به زودی جزئیات آن به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.
    رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درپایان گفت: امیدواریم که نتیجه اقدام ها و تشکیل جلسات متعدد و بررسی و تحلیل علل موضوعات در نهایت به بالا رفتن سطح ایمنی در زندگی شهروندان شود.
    به گزارش ایرنا ، در حادثه آتش سوزی گسترده در برج سلمان مشهد در خیابان راهنمایی این شهر در روز بیستم تیرماه امسال که به واسطه جنس نمای آن بر اثر اتصال سیم برق به سرعت در طبقات مختلف این برج گسترش یافت در نهایت بدون تلفات انسانی با مشارکت بیش از 100 خودرو و 250 آتش نشان

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار