مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

برنامه ساخت ۴ میلیون مسکن مقرون به صرفه و با کیفیت درحال انجام است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی از افزایش هزینه مسکن در سبد خانوار خبر داد و با بیان اینکه ساخت مسکن مقرون به صرفه درحال انجام است، گفت: نیاز است با ساخت چهار میلیون مسکن کاری انقلابی، جهادی و شبانه‌روزی انجام بشود تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

برنامه ساخت ۴ میلیون مسکن مقرون به صرفه و با کیفیت درحال انجام است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رستم قاسمی در جلسه فوق‌العاده هیات عمومی برای برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، با بیان اینکه بسیاری تصور می‌کنند که ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال دولت سیزدهم شدنی نیست، افزود: امروز این ناممکن با حضور دولت سیزدهم ممکن شده است.

    وی با اشاره به اینکه اکنون تولید مسکن نیاز اساسی کشور است، یادآور شد: هم‌اکنون بیش از هشت میلیون مستاجر و بیش از هشت میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد.

    قاسمی بیان‌داشت: بخش عمده عدم ازدواج جوانان در کشور به دلیل مساله مسکن است. از سوی دیگر مسکن در هزینه سبد خانوار افزایش یافته و به همین دلیل نیاز است تا کاری انقلابی، جهادی و شبانه‌روزی انجام بشود تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

    کیفی‌سازی، مقرون به صرفه بودن و سرعت، 3 ویژگی اجرای تولید مسکن

    این عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور بازوی فنی و اجرایی طرح نهضت ملی مسکن هستند، اعلام کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کیفی‌سازی، مقرون به صرفه بودن و سرعت اجرای کار بسیار حائز اهمیت است که در همکاری با سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان می‌توان به این مهم جامه عمل پوشاند.

    به‌کارگیری تجربیات مسکن مهر در نهضت ملی مسکن

    وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تجربیات مسکن مهر بهره گرفته می‌شود، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تولید مسکن که بیشتر برای دهک‌های پایین است هزینه ساخت را کاهش بدهیم.

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بیشتر اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن ‌آماده شده و برنامه‌ریزی‌های خوبی در زمینه زیرساختی اعم از افزایش تسهیلات، سامانه ثبت‌نام، پالایش ثبت‌نام انجام شده است. همچنین با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که انجام شده است در سال جاری گام بزرگی در حوزه مسکن برخواهیم داشت.

    وی همچنین درخصوص برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، خاطرنشان‌کرد: بعد از فراز و نشیب‌های متعددی که در سازمان نظام مهندسی ساختمان به وجود آمد، امروز شاهد انتخابات الکترونیکی و مناسبی هستیم.

    این عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: امروز افرادی در کشور هستند که با روحیه انقلابی و جهادی در سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌توانند نقش موثری داشته باشند و در کنار وزارت راه و شهرسازی در فعالیت‌های مهمی از جمله اجرای طرح نهضت ملی مسکن نقش‌آفرینی کنند.

    وزیر راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از شناختی که نسبت به جامعه مهندسی کشور به دست‌آورده است، اعلام‌کرد: مهندسان دارای تخصص در سراسر کشور می‌توانند در هدایت و راهبری، کیفی‌سازی ساخت و ساز و همراهی در اجرای تولید مسکن در طرح نهضت ملی نقش موثر داشته باشند.

    قاسمی بر همدلی اعضای منتخب سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور با وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تاکید کرد و ادامه‌داد: انتظار می‌رود تا مجموعه نظام مهندسی ساختمان کشور به عنوان مجموعه تخصصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه و شهرسازی نقش‌آفرینی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو