مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران اعلام کرد

کاهش زمان صدور پروانه ساختمان به ۲ ماه

عصر ساختمان- شهردار تهران از کاهش زمان صدور پروانه ساختمان به دو ماه تا پایان خرداد ماه خبر داد و گفت: ما بخش‌هایی که در داخل شهرداری است را تسهیل می‌کنیم و برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمان در شهرداری در حال هماهنگی هستیم.

کاهش زمان صدور پروانه ساختمان به ۲ ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در مورد تحقق وعده کاهش زمان صدور پروانه ساختمان تا خرداد ماه گفت: در تلاش هستیم میانگین صدور پروانه را که از 10 ماه تا بیش از یک سال طول می‌کشد را به دو ماه برسانیم و ان‌شاءالله تا آخر خرداد ماه این مهم محقق می‌شود.

    وی با بیان اینکه 120 مرحله و نقطه اثر در صدور پروانه نقش دارند، تصریح کرد: ما بخش‌هایی که در داخل شهرداری است را تسهیل می‌کنیم؛ اما تا آنجا که به ایمنی آسیب نزند و به فضل خدا، برای کاهش زمان صدور پروانه در شهرداری در حال هماهنگی هستیم.

    شهردار تهران با اشاره به اثرگذاری و فعالیت سازمان‌هایی در خارج از شهرداری در فرآیند صدور پروانه گفت: برخی از این فرآیندهای صدور پروانه مربوط به سازمان‌ها و مجموعه‌های بیرون شهرداری است که رایزنی با آنها را شروع کرده‌ایم تا در کاهش صدور پروانه ساختمانی کمک کنند.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا این سازمان‌ها کمک می‌کنند؟، افزود: چرا نکنند؟! کار، کار مردم است و همه باید دست به دست هم بدهند تا کار انجام شود.

    شهردار تهران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر جزئیات "قرارگاه جمعیت" نیز گفت: ما به دنبال عنوانی برای تهران هستیم که این عنوان ویژه (تهران خانواده) است. بر این اساس تهران در مدار خانواده حرکت می‌کند و خانواده نیز مسئولیت ساختن فضایی برای رشد و تعالی افراد و جامعه را ایفا می‌کند.

    وی با اشاره به کاهش جمعیت و کاهش نرخ رشد اظهارکرد: کاهش نرخ رشد در آینده خطرات جدی می تواند برای کشور ایجاد کند و نسل جوان به میانسالی و جمعیت میانسال به سمت کهنسالی حرکت می کند و اگر جایگزینی برای این افراد نباشد، جامعه از سالمندی رنج  می برد. بنابراین ما قرارگاهی را در شهرداری راه اندازی می کنیم که با موضوع ارائه مشوق‌های لازم برای افزایش جمعیت خواهد بود و تلاش می‌کنیم تسهیلات لازم را به نوعی به افراد ارائه دهیم. یکی از کارهای خوب که مقدمه آن نیز شروع شده بود موضوع پارک مادر و کودک است. بر این اساس ما بیش از 3200 بوستان داریم که در این طرح، بخشی از پارک های محله ای برای مادر و کودک تجهیز می شود.

    شهردار تهران افزود: طرح  ارائه خدمات به مادران و کودکان در بوستان‌های محلی فارغ از طرح پارک بانوان است. 9 بوستان بانوان داریم و در نظر داریم پنج بوستان دیگر ویژه مادران نیز اضافه کنیم.

    زاکانی در پایان گفت: مسئله فرهنگ سازی را نیز در دستور کار قرار داریم و درصدد آن هستیم که نگاه غلطی که به فرزندان وجود دارد و برخی آنان را سربار خانواده می‌دانند، اصلاح کنیم؛ چراکه معتقدیم فرزند سرمایه است و فرزند شایسته با هیچ مال و عنوانی قابل مقایسه نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار