مدیران خودروعصر اعتبار

رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان عنوان کرد

طمع ساخت و ساز بیشتر و بی قانونی، عوامل وقوع حادثه متروپل

عصر ساختمان- رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان با بیان اینکه متروپل ساختمان ۷ طبقه‌ای بود که ۱۰ طبقه ساخته شد، گفت: طمع برای ساخت و ساز بیشتر و بی قانونی برای عدم توقف ساخت و ساز از جمله اصلی ترین عواملی هستند که باعث شد متروپل ریزش کند.

طمع ساخت و ساز بیشتر و بی قانونی، عوامل وقوع حادثه متروپل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیامک صادقی هفشجانی در خصوص حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: گروه های کارشناسی سازمان نظام مهندسی و دیگر بخش ها در منطقه در حال تهیه گزارش و جمع آوری اطلاعات برای بررسی دقیق علت حادثه هستند.

    وی افزود: آنچه که تاکنون مشخص است این است که ساختمانی که باید 7 طبقه احداث می شد، 10 طبقه ساخته شده و به این معنا است که 3 طبقه اضافه بر روی ساختمان ساخته شده است.

    رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان گفت: اینکه چرا شهرداری نیز این مساله را پذیرفته و روند ساخت را متوقف نکرده مساله ای است که جای سوال دارد اما احداث 3 طبقه اضافه بر روی ساختمان از نظر وزن و دیگر موارد یکی از علل بسیار مهمی است که در حادثه متروپل نقش داشته است.

    صادقی هفشجانی عنوان کرد: بار اضافه بر روی ساختمان متروپل که در اثر احداث سه طبقه غیرقانونی ایجاد شده است یکی از عوامل بسیار موثر در حادثه ریزش است.

    وی با اشاره به کج شدن و لهیدگی ستون های ساختمان افزود: ناظر ساختمان تذکراتی را در این زمینه پیش از وقوع حادثه ارائه کرده بود اما کار ساخت و ساز متوقف نشد و در نهایت شاهد یک رخداد بسیار تلخ در آبادان بودیم که منجر به مرگ دردناک هموطنان ما شد.

    رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان گفت: سازمان نظام مهندسی در چنین مواردی قدرت اجرایی ندارد و شهرداری ها باید روند ساخت و ساز را متوقف کنند و به نظرات ناظر ساخت توجه داشته باشند اما در ساختمان متروپل علی رغم تذکرات داده شده، کسی به این تذکرات توجه نکرده است.

    صادقی هفشجانی ادامه داد: در تولید فلز، بتن و دیگر مصالح ساختمانی در کشور و استان خوزستان مشکلاتی وجود دارد و از این رو باید پیش از استفاده از نظر کیفی کنترل شوند. در این راستا استفاده از مصالح نامرغوب و نامناسب نیز می تواند یکی دیگر از عوامل ریزش متروپل باشد.

    وی گفت: پیمانکار اجرایی متروپل ممکن است در روند اجرا مشکلاتی داشته و یا بر انجام کار خود مسلط نبوده است و این مساله باعث شده باشد که چنین حادثه ای رخ دهد. در مجموع عوامل مختلفی می تواند در این حادثه نقش داشته باشد که همه دست به دست هم داده اند و این اتفاق تلخ را رقم زده اند.

    رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان گفت: براساس بررسی های انجام شده در منطقه نشست زمین نیز رخ داده است و این مساله نیز مزید بر علت شده تا متروپل ریزش کند.

    صادق هفشجانی ادامه داد: طمع برای ساخت و ساز بیشتر و بی قانونی برای عدم توقف ساخت و ساز از جمله اصلی ترین عواملی هستند که باعث شد متروپل ریزش کند و تعدادی از هموطنان ما جانشان را از دست بدهند.

    وی با بیان اینکه متروپل ساختمان 7 طبقه‌ای بود که 10 طبقه ساخته شد، گفت: براساس قوانین کشوری، نظام مهندسی قدرت اجرایی ندارد و برای توقف ساخت و سازهایی که قوانین را رعایت نمی کنند شهرداری ها باید ورود کرده و کار را متوقف کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار