مدیران خودروعصر اعتبار

بهره‌برداری از ۴۹ هزار واحد مسکونی روستایی در اردبیل

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: نزدیک به ۴۹ هزار واحد مسکونی روستایی با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰درصد تکمیل و به بهره برداری رسیده و پایان کار اخذ کرده‌اند.

بهره‌برداری از ۴۹ هزار واحد مسکونی روستایی در اردبیل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، «فرهاد سبحانی» در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل 67 هزار و 500 پرونده واحدهای مسکونی روستایی، 53 هزار و 400 متقاضی واجد شرایط با بانک‌های عامل قرارداد بسته‌اند، گفت: از همین تعداد نزدیک به 49 هزار واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی 100درصد تکمیل و به بهره برداری رسیده و پایان کار اخذ کرده‌اند.

    وی با بیان این‌که 102 روستای بالای بیست خانوار استان از تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کرده‌اند، افزود: اسامی روستاهای شناسایی شده نیز به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ابلاغ شده که انتظار می‌رود فرمانداران با تأکید بر دهیاران و شوراهای اسلامی برای ترغیب روستائیان به احداث واحدهای مقاوم همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

    سبحانی با بیان این‌که بالغ بر 50 هزار واحد مسکونی روستایی مقام‌سازی شده است، تصریح کرد: با توجه به مقاوم‌سازی انجام شده، تعداد 44 هزار واحد مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام باقیمانده که تا 10سال آینده بهسازی و مقاوم‌سازی خواهد شد.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل مشارکت عمومی، استقبال متقاضیان و همکاری مطلوب بانک‌های عامل را از عوامل موثر درتسریع تحقق این امر دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با استقبال خوب مردم و تسهیل در ارائه وام و تسهیلات بانکی زودتر از موعد مقرر، شاهد تحقق برنامه‌ها باشیم.

    وی با بیان این‌که استفاده از تسهیلات وام ناشی از حوادث غیرمترقبه وام بلاعوض، تسهیلات قرض‌الحسنه نیز جهت تکمیل واحدهای مسکونی در قالب تعمیرات به واجدین شرایط ارائه شده است، گفت: میزان اعتبارات اختصاصی برای اجرای پروژه بهسازی مسکن روستایی در سالجاری نیز از 15میلیون به 18 میلیون تومان مصوب بانک مرکزی افزایش یافته است.

    سبحانی خاطرنشان کرد: در صورت رعایت ضوابط فنی و حفظ کالبد روستایی، استفاده ازطرح های بومی و مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و روستاهای مرزی کشور، این میزان تسهیلات به 20 میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد.

    وی هم‌چنین با بیان این‌که طرح احداث پروژه 72 واحد مسکن برای خانواده‌های بی‌بضاعت روستایی توسط یک نیکوکار خیر استان و با مشارکت انجمن خیرین مسکن‌ساز استان اردبیل در حال اجراست، یادآور شد: این واحدها در روستاهای شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و مشگین‌شهر با ارائه نقشه و پروانه و عقد قرارداد با بانک عامل برای تأمین مسکن اقشار فاقد سرپناه صورت می‌گیرد.

    سبحانی خاطرنشان کرد: این خیر نیکوکار متعهد شده علاوه‌بر تضمین تسهیلات بانکی، مبلغ بازپرداخت تسهیلات این واحدها را نیز پرداخت کند.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: در این زمینه اداره‌کل بنیاد مسکن استان نیز همکاری لازم را با ارائه نقشه و تسهیلات بانکی بهسازی مسکن روستایی و نظارت بر ساخت و ساز واحدها به عمل آورده و احداث توسط این انجمن صورت می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار