مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شهرهای جدید:

کلنگ ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در ماه آینده زده می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که اوایل ماه جاری آغاز شده است گفت: پروژه‌ها در مراحل مختلف اعم از آماده‌سازی زمین، خاکبرداری، فونداسیون یا تعیین کاربری است و در تیرماه فرآیند احداث ۱۰۰ هزار واحد دیگر را آغاز می‌کنیم.

کلنگ ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در ماه آینده زده می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علیرضا جعفری اظهار کرد: از 700 هزار واحد نهضت ملی مسکن که تحت مسئولیت شرکت عمران شهرهای جدید احداث خواهد شد اوایل خردادماه عملیات  اجرایی 100 هزار واحد را آغاز کردیم و انشاءالله طبق برنامه در تیرماه 100 هزار واحد دیگر آغاز می‌شود.

    وی افزود: برنامه‌ریزی این است که هر سه ماه یک بار 100 هزار را شروع کنیم تا طبق تعهدی که داده‌ایم ظرف چهار سال 700 هزار واحد را تحویل دهیم.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که ساخت واحد مسکونی، مقدماتی لازم دارد که باید در چند مرحله انجام شود گفت: مرحله اول بحث مکان یابی و انتخاب زمین است که همین فرآیند نیز دو تا گام دارد؛ یکی زمین‌های داخل محدوده شهری است و دیگری زمین‌هایی که باید درخصوص الحاق و کاربری آنها تعیین تکلیف شود.

    جعفری  تصریح کرد: مرحله دوم بحث آماده‌سازی زمین است. بعضا زمین‌هایی در سطح شهرها داریم که شبکه راهها و دسترسی و پروژه‌های زیربنایی و روبنایی مثل جدول، فاضلاب، سیستم جمع‌آوری آبهای سطحی، انشعابات و غیره در آنها هنوز اجرا نشده است. همزمان باید بحث دسترسی، محله‌سازی و محوطه‌سازی هم شکل بگیرد.

    وی با بیان این‌که در گام بعدی باید مجوزهای لازم اخذ شود گفت: بعد از دریافت پروانه و تهیه نقشه‌ها عملیات اجرایی ساخت مسکن شروع می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت 100 هزار واحد آغاز شده در شهرهای  جدید گفت: تعدادی از پروژه‌ها در مرحله آماده‌سازی زمین، برخی در حال خاکبرداری و تعدادی نیز در مرحله فونداسیون است. بعضی از این مراحل را نیز همزمان دنبال می‌کنیم. یعنی دریافت پروانه‌های ساختمانی به موازات آغاز عملیات اجرایی پیگیری می‌شود.

    جعفری تاکید کرد: در برخی موارد شهرداری در حال بررسی کاربری اراضی است. برای این‌که بتوانیم در کمیته ماده 5 استان یا شورای عالی معماری و شهرسازی مجوزهای لازم را بگیریم این مراحل باید طی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار