مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

ستاد حل مشکلات مسکن و ساماندهی بازار اجاره تشکیل شد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: ستاد حل مشکلات مسکن و ساماندهی بازار اجاره به شکل مشترک بین وزارت راه و شهرداری تهران تشکیل شده است که وظیفه این ستاد اجرایی کردن مصوبات سران سه قوه برای ساماندهی بازار مسکن است.

ستاد حل مشکلات مسکن و ساماندهی بازار اجاره تشکیل شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «رستم قاسمی» در حاشیه جلسه با شهردار تهران که در ساختمان دادمان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که امروز در حوزه اجاره مسکن در کشور وجود دارد مصوباتی در خصوص کنترل اجاره‌بها توسط سران قوا به تصویب رسیده است که بر اساس آن اجاره‌ واحدهای مسکونی در صورت داشتن شرایطی، به شکل خودکار تمدید می‌شود.

    وی افزود: شرایط خاصی نیز وجود دارد که چنانچه مستاجران رعایت نکنند قرارداد تمدید نخواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ستاد حل مشکلات مسکن و ساماندهی بازار اجاره به شکل مشترک بین وزارت راه و شهرداری تهران تشکیل شده است که وظیفه این ستاد اجرایی کردن مصوبات سران سه قوه برای ساماندهی بازار مسکن است.

    قاسمی گفت: در این ستاد همچنین افرادی که بخواهند اجاره‌های جدیدی داشته باشند نیز ساماندهی انجام می‌شود.

    عضو کابینه دولت سیزدهم با یادآوری اینکه روز 30 خردادماه در وزارت را و شهرسازی نشستی با اصناف حوزه مسکن تشکیل شد، گفت: امروز با نماینده دادستان و تعزیرات و شهرداری تهران جلساتی برگزار شد. هم‌اکنون شهرداری تهران تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود را در شهرداری بسیج کرده است تا شرایط زندگی مردم در حوزه مسکن متعادل شود.

    قاسمی ادامه داد: امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی درخصوص ساماندهی بازار مسکن ارایه می‌شود که امیدوار هستیم آن پیشنهادات در هیات دولت به تصویب برسد و بتوانیم با اجرای آن مصوبات و اجرای مصوبه سران قوا با سازوکاری که ایجاد می‌شود، کنترل بازار مسکن را داشته باشیم.

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از این پس تمامی معاملات مسکن باید در سامانه املاک و اسکان ثبت شود و واجد کد رهگیری شود.

    وی ادامه داد: تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و اسکان این امکان را به وزارت راه و شهرسازی می‌دهد که املاک مسکونی متعلق به چه کسی است و چه شرایطی دارد و با چه قیمتی می‌تواند اجاره و یا خرید و فروش شود. در عین حال ثبت نشدن اطلاعات خرید و فروش و اجاره در سامانه املاک و اسکان مشکلاتی را نیز برای صاحبخانه‌ها ایجاد خواهد کرد که امیدواریم دراین خصوص مردم نهایت همکاری را با وزارت راه و شهرسازی داشته باشند.

    وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که تکلیف سازندگان طرح نهضت ملی مسکن برای اجرای معماری ایرانی-اسلامی چیست؟ گفت: در نهضت ملی مسکن تجربیات مسکن مهر مورد توجه قرار گرفته است. هنوز 200 هزار واحد از واحدهای مسکونی مهر باقیمانده است که سازمانی ایجاد کردیم که بتوانیم بخش عمده‌ای از واحدهای باقیمانده را تکمیل و تحویل بدهیم.

    قاسمی بیان کرد: بخشی از واحدهای باقیمانده مسکن مهر تحویل شده است. مشکلاتی در مسکن مهر در حوزه شهرسازی وجود داشت که سعی کردیم در نهضت ملی آنها را برطرف کنیم. به عنوان نمونه در هر هکتار 127 خانوار دیده شده بود که تراکم جدی در شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی مهر ایجاد کرده بود که در طرح نهضت ملی مسکن این الگو را تغییر دادیم به زیر 50 نفر در هر هکتار رساندیم.

    وی توضیح داد: نکته ای که در طرح نهضت ملی مسکن مورد توجه است افزایش خودمالکی است. در بسیاری از شهرها که ما زمین داریم و مردم در خانه‌های یک طبقه زندگی می کنند ما تراکم را افزایش نمی‌دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار