مدیران خودروعصر اعتبار

زندگی به سبک اقتصاد مقاومتی

خانه‎ای که محل پرورش قارچ شد

زمین ۵۰ متری سالانه ۱۲ میلیون درآمد تولید می‎کند

عصر ساختمان- سمیه تاجیک زندگی به سبک اقتصاد مقاومتی را در سال اقدام و عمل برای اصحاب رسانه بازخوانی کرد تا سوژه اصحاب رسانه خانه‎ای شود که محل پرورش قارچ بود، فقط ۵۰ متر از فضای این خانه ۱۲ میلیون تومان درآمد سالانه را عاید صاحبخانه کرده است.

خانه‎ای که محل پرورش قارچ شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سمیه تاجیک اقتصاددان نیست اما خانه‎دار است، تحصیلات عالیه دارد، مدرس دانشگاه هم هست به کارهای روزمره می‎پردازد اما زندگی به سبک اقتصاد مقاومتی را الگوی خود قرار داده و امروز صاحب تجربه‎ای اقتصادی است برای کسانی که دوست دارند به اشتغال و درآمد برسند.

    یک بانوی جوان در فضایی 50 متری از خانه خود که در شهرستان گرگان واقع شده یک تجارت کوچک اقتصادی به راه انداخته است او دانشجوی دکتری در رشته زیست‎شناسی است تلفیق علم و عمل را وارد زندگی کرده و از دانسته‎های خود بهره اقتصادی می‎برد برای اینکه بیشتر با این بانوی موفق آشنا شوید توصیه می‎کنم تا پایان این گزارش با ما همراه باشید.

    بانوان در عرصه اقتصاد مقاومتی به الگویی موفق تبدیل شوند

    سمیه تاجیک معتقد است در کنار خانه‎داری و تدریس هم می‎شود منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را جامه عمل پوشاند چه اشکال دارد که بانوان نیز در عرصه اقتصاد به عنوان عضوی از جامعه پیشگام شوند.

    این بانوی جوان که مشوق اصلی خود را همسر، همسر خواهر و برادرش عنوان می‎کند با استفاده از تجربیات این افراد و توکل بر خدا توانسته به موفقیت‎هایی دست یابد.

    تاجیک درباره میزان سرمایه‎گذاری برای پرورش قارچ گفت: سرمایه چندانی برای این کار لازم نیست، من برای پرورش قارچ مشکلی نداشتم 50 متر از فضای خانه‎ای که در آن زندگی می‎کنم را به پرورش قارچ اختصاص دادم، 12 میلیون تومان تسهیلات از بسیج سازندگی دریافت کردم و کمپوست، اسپیلت و دستگاه بخار خریداری و تهیه کردم.

    وی ادامه می‎دهد، برای آغاز کار تقریبا حدود 6 یا 7 میلیون تومان سرمایه‎گذاری کردم، دو سال است که در این عرصه ورود پیدا کرده و خدا را شکر راضی هستم.

    سمیه سالانه پنج دوره قارچ برداشت می‎کند هر دو ماه و نیم یک دوره محسوب می‎شود در هر دوره حدود یک تن و 500 کیلوگرم تولید قارچ دارد فضای 50 متری که برای این کار در نظر گرفته ظرفیت 4.5 تن کمپوست را دارد، تابستان که نگهداری قارچ به مراتب سخت‎تر از فصل سرد سال است قیمت قارچ افزایش پیدا می‎کند.

    وعده‎ای خوش برای بازرایابی تولیدکنندگان قارچ

    تاجیک درآمد سالانه خود را چیزی بین 10 الی 12 میلیون تومان عنوان می‎کند و اشتغالزایی سه نفر را به صورت ثابت برای پرورش قارچ فراهم کرده است در زمان برداشت محصول سه نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه می‎شوند.

    این بانوی جوان علاقمند است کار خود را توسعه بخشد، در بازاریابی محصولات خود دغدغه چندانی دارد همسر خواهرش که یک شرکت با 30 سالن پرورش قارچ دارد بازاریابی محصول قارچ او را هم تضمین کرده است و این خبر خوش را نیز به علاقمندانی که دوست دارند وارد این عرصه شوند می‎دهد که با تماس با این شرکت هم کمپوست، هم خاک در اختیار آنها قرار گرفته و هم قارچ آنها تحویل بازار می‎شود.

    سمیه تاجیک سالانه در هر دوره پرورش قارچ تقریبا حدود 4 میلیون تومان هزینه می‎کند و با یک حساب سرانگشتی 25 تا 28 درصد سود عایدش می‎شود.

    گلستان کارخانه کمپوست ندارد

    البته مشکلاتی نیز بر سر راه نیز وجود دارد که خانم تاجیک به آن اشاره داشت، کارخانه‎ای که بخواهد کمپوست تهیه کند در استان گلستان وجود ندارد با وجود آنکه مواد اولیه کمپوست اقلیم و خاک مناسب در این استان مهیاست کارخانه‎ای نیست که کمپوست را به راحتی تهیه کنیم و مجبور هستیم از استان‎های دیگر کمپوست تامین کنیم، در تابستان به دلیل گرما باید کامیون‎های یخچالدار وجود داشته باشد که اینها مشکلاتی است که مسئولان باید در رفع آن کوشا باشند.

    وی در پایان حرف‎هایش، حمایت مسئولان را در این مسیر بسیار مهم خواند و این خواسته و انتظار را از مسئولان داشت برای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد اقدام و عمل شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار