مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات علمی دانشگاه در گفت و گو با عصر ساختمان:

باید به دنبال راهکارهای علمی و اجرایی در صنعت ساختمان باشیم

برگزاری جشنواره چهره های ماندگار صنعت ساختمان، بخش خصوصی را امیدوار می می کند

عصر ساختمان-پرداختن به کیفیت و نوآوری محصولات باعث می شود تا فعالان به سمت استفاده از فناوری های نوین در حوزه ساخت و ساز روی بیاورند که این امر در نهایت منجر به ارتقاء سطح کیفی ساختمان ها به لحاظ استانداردهای موجود و نیز کاهش هزینه ها می شود.

باید به دنبال راهکارهای علمی و اجرایی در صنعت ساختمان باشیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    مجتبی فرهمندیان دارای دکتری معماری و عضوهیات علمی دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر ساختمان» درباره لزوم برگزاری جشنواره چهره های ماندگار صنعت ساختمان گفت: ایجاد رقابت کمی وکیفی ، تشویق فعالان صنعت ساخت و ساز به ادامه مسیر و تقدیر از نوآوران و افراد اخلاق در این حوزه از جمله اهدف اصلی برگزاری این جشنواره به شمار می رود.
    وی ایجاد رقابت بین فعالان این حوزه را مثبت خواند و اظهار داشت: برگزاری جشنواره  چهره های ماندگار صنعت ساختمان به معنی اهمیت و بها دادن به این حوزه محسوب می شود. پرداختن به کیفیت و نوآوری محصولات باعث می شود تا فعالان به سمت استفاده از فناوری های نوین در حوزه ساخت و ساز روی بیاورند که این امر در نهایت منجر به ارتقاء سطح کیفی ساختمان ها به لحاظ استانداردهای موجود و نیز کاهش هزینه ها می شود.
    فرهمندیان که به عنوان یکی از داوران در جشنواره حضور خواهد داشت؛ در پاسخ به این که آثار ارسالی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؛ تصریح کرد: زمینه های شرکت در جشنواره عبارتند از  مصالح ساختمانی، روش های اجرا و ساخت، نرم افزار و استاندارد سازی. کارا بودن روش های ساخت با توجه به شرایط موجود اجرایی کشور و  بومی سازی از جمله فاکتورهایی که اثر بخشی بیشتری دارند. منظور از بومی سازی انطباق شرایط ساخت با شرایط محیطی کشور در عین بدیع و نو بودن است.
    وی ادامه داد: عامل دیگری که مورد توجه قرار می گیرد؛ حوزه های ساخت و ساز است. همان طور که می دانید کاربری ساختمان ها با یکدیگر متفاوت است. چنانچه شرکت های حاضر در جشنواره وارد یک حوزه تخصصی خاص شده و چارچوب های علمی، اهداف، سیاست ها و چشم اندازها را مشخص کرده باشند؛ در انتخاب آن ها تاثیرگذار است.
    این استاد دانشگاه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص این که در بخش معماری چه المان هایی مد نظر قرار می گیرد؛ عنوان کرد: در زمینه معماری بیشتر به بحث های سخت افزاری و مصالح خواهیم پرداخت.برای مثال مصالحی که استفاده می شود نه تنها باید مقررات ملی ساختمان و استاندارد هایی که در حوزه معماری می توان به آن ورود پیدا کرد را پوشش دهد بلکه آن ها ارتقا داده و بتواند در  مدیریت انرژی، مدیریت اجراو زیبایی فاکتورهایی ارایه دهد.
    وی با اشاره به این که در حوزه معماری رویکردهای زیبایی شناسی مورد توجه است؛ گفت: استفاده از المان های ایرانی-  اسلامی ،تقویت ارزش های بومی و استفاده از ظرفیت های داخلی به نحو مناسب از دیگر فاکتورهای مورد توجه در بحث معماری به شمار می آید.
    وی با اشاره به این که باید به دنبال راهکارهای کاربردی و علمی در صنعت ساختمان باشیم ؛ اظهار داشت:امکان سنجی مناسب ضرورت ها و تعریف مناسب راهکارها برای ما بسیار مهم است.راهکارها باید به گونه ای باشد که با توجه به شرایط کشور (امکانات و هزینه ها )قابلیت اجرایی داشته باشد.
    این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد:برگزاری این جشنواره منجر به تشویق فعالان بخش خصوصی می شود و امیدوارم بتوانیم تحرکی بین فعالان این بخش به وجود آوریم.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار