مدیران خودروعصر اعتبار

تامین مسکن مقاوم روستایی اولویت دستگاه های خدمت رسان باشد

عصر ساختمان:مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تامین مسکن مقاوم روستایی را از مهمترین اولویت های این نهاد عنوان کرد.

تامین مسکن مقاوم روستایی اولویت دستگاه های خدمت رسان باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، قربان محمدی گفت: برخورداری از مسکن و سرپناه مناسب یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان برای ادامه زندگی و داشتن مسکن مقاوم و مستحکم چه در روستاها و چه در شهرها حق مسلم هر شهروند ایرانی است.

    وی با اشاره به سکونت بخش زیادی از جمعیت جامعه در روستاها گفت: بر همین اساس تامین خانه‌های مقاوم و مستحکم در روستاها باید در اولویت توجه مسئولان و دستگاه های خدمت رسان باشد زیرا بسیاری از این واحدها خانه‌های فرسوده و غیر مقاوم هستند و در صورت وقوع حوادث طبیعی در این مناطق خسارات زیادی به بار خواهد آمد.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خاطر نشان شد: در حال حاضر این بنیاد طرح مقاوم سازی واحدهای فرسوده در روستاها را ترویج و فرهنگ سازی می کند و به هر روستایی برا ی بازسازی 150 میلیون ریال وام پرداخت می کند که البته تا پیش از زلزله مرداد 91 ارسباران بعضی ازروستاییان استان آنگونه که باید از این طرح مفید وضروری استقبال نکرده اند.

    وی به ناتوانی روستائیان در بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن بخاطر مشکلات سال های اخیر در حوزه های کشاورزی و دامداری اشاره و تصریح کرد: با وجود اجرای برخی طرح های مثبت سال‌های گذشته از سوی دولت، مشکلات این چنینی انگیزه روستائیان را برای مقاوم سازی بناهای روستایی کم کرده است.

    محمدی اضافه کرد: اگرچه توجه به بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد تا مانع از ایجاد خسارت های جبران ناپذیر هنگام وقوع حوادث شود، اما باید تلاش کرد در هنگام بازسازی، بافت تاریخی روستاها حفظ شود و آسیب نبیند.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان گفت: همکاری تمام سازمان‌های خدمت رسان متولی در حفظ و مرمت بناها و آثار تاریخی استان ضروری است تا با فراهم ساختن امکانات و احیای این ظرفیت‌های روستایی و همچنین فرهنگ ‌سازی علاوه بر جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، به احیای روستاها نیز کمک شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار