مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه:

ایمنی راهها اولویت ادارات کل راه و شهرسازی باشد

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حفظ و نگهداری و ارتقاء ایمنی راهها اصل واجبی است که باید اولویت ادارات کل راه و شهرسازی استانها باشد.

ایمنی راهها اولویت ادارات کل راه و شهرسازی باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، داوود کشاورزیان روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد افزود: در مجموعه این وزارتخانه چند وظیفه برای مدیران کل دیده شده که یکی نگهداری راهها به عنوان سرمایه ملی و دیگری ارتقاء ایمنی راههاست که حفظ و نگهداری و ارتقاء ایمنی آن را مهمتر تلقی می کنیم.
    رئیس سازمان راهداری کشور افزود: معتقدیم ایمنی راهها و ارتقای آنها فعل واجبی است و تا زمانی که بودجه برای آن نیاز است نباید سایر بخش ها را که مستحب تلقی می شود کار کنیم از این رو سیاست اصلی سازمان راهداری بر این مبنا گذاشته شده است.
    وی اضافه کرد: وظیفه دیگر مدیران کل شهرسازی و مسکن بحث شهرسازی و مسکن و همچنین اجرای سیاست های طرحهای جامع و تفصیلی و پیگیری مصوبات کمیسیون ماده پنج است که امیدواریم به خوبی اجرا شود.
    معاون وزیر راه و ترابری تعامل با دستگاهها بویژه شهرداری ها وشهرداران را بخش دیگری ازوظایف مدیران عنوان کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی معتقد است فرقی بین راهها و مسائل برون شهری با درون شهری وجود ندارد ازاین رو باید تعامل ادارات کل با شهرداری ها با شهرداران دوستانه باشد.
    کشاورزیان تصریح کرد: در مرحله پایانی ارتباط دوستانه با زیرمجموعه و همکاران است که در موفقیت مدیران کل بسیار موثر خواهد بود.
    وی در ادامه با تشکر از همکاری پیمانکاران و مشاوران فعال در حوزه راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که به لحاظ اعتباری در تنگنا بودیم و سال سختی را در حال گذراندن هستیم پیمانکاران با وجود افزایش طلب هایشان بیشتر از همیشه فعالیت داشتند و کارهای خوبی در کشور انجام شد که قابل تقدیر است.
    این مسئول افزود: با توجه به شرایط خاص کشور بدهی ما به پیمانکاران افزایش یافت و با وجود ابزارهای این وزارتخانه در کاهش مطالبات با این حال امیدواریم در آینده بدهی ها به این پیمانکاران کمتر شود.
    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد تا مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد بتواند با عمل به وظایف یاد شده هماهنگی تمامی دستگاههای زیرمجموعه این وزارتخانه را به خوبی انجام دهد.
    کشاورزیان به اشاره به اهمیت مسئولیت مدیران کل گفت: این مدیران بعد از وزیر راه و شهرسازی مسئولیت سختی بر عهده دارند بویژه بعد از ادغام چند اداره کل که شامل چهار مجموعه از گذشته تا امروز است و نقش بسیار مهمی در فعالیت های عمرانی در استانها دارند.
    وی درباره انتخاب مدیران کل نیز اظهار کرد: در این بحث به دو محور توجه می شود البته با توجه به شرایط هر استان که یا راه و یا مسکن اهمیت ویژه دارد ولی در یزد هر دو محور مورد توجه بوده است.
    رئیس سازمان راهداری کشور تأکید کرد: قرار گرفتن استان یزد در کریدورهای اصلی کشور و بافت و معماری سنتی آن و اینکه یزد نخستین شهر خشتی دنیا مدنظر وزیر راه و شهرسازی بود و در انتخاب مدیرکل یزد لحاظ شده است.
    در ادامه این مراسم مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان یزد که بعد از هشت سال داشتن این مسئولیت بازنشسته شد درباره وضعیت استان از زمان حضور وی تا امروز در قالب یک کلیپ گفت: تلفات جاده ای استان از سال 1386 تاکنون سیر نزولی داشته و یکی از استانهای شاخص در مهار تلفات بوده است.
    غلامرضا رضایی افزود: اعتبارهای این اداره کل طی این مدت از 274میلیارد ریال به 968میلیارد ریال در سال 1393 رسیده که بخش زیادی از آن در زمینه نگهداری راهها و راهداری هزینه می شود.
    وی طول بزرگراههای استان را در سال 86 در حدود 293 کیلیومتر عنوان کرد که هم اکنون به 653کیلومتر رسیده و راههای روستایی آسفالته نیز از 1796 کیلیومتر به 2175 کیلومتر افزایش یافته است.
    رضایی درباره طرح مسکن مهر نیز با اشاره به افتتاح 17هزارو 378 واحد دراستان گفت: دراین مدت تهیه و بروزرسانی 19طرح شهری ، تحصیل 92.3 میلیون مترمربع اراضی دولتی و گرفتن صورت مجلس تفکیکی 19هزار و 987 مورد و تهیه آلبوم اراضی شهرها نیز انجام شده است.
    مدیرکل جدید راه شهرسازی استان یزد نیز دراین مراسم با تبریک هفته حمل و نقل و راهداری گفت: ماهیت فعالیت این اداره کل انسانی و اجتماعی است و در کالبد شهر تداعی پیدا می کند از این رو سه کار مهم باید به صورت جدی پیگیری کند.
    محمدرضا نقصان محمدی افزود: مدیریت عمومی مبتنی بر رعایت قوانین و مقررات درکنار مشق با هم بودن ، حمل و نقل عمومی و شهرسازی و نیز مسکن و زمین باید مدنظر مجموعه باشد.
    وی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل ضروری است در بخش نگهداری و ایمنی راهها ، تقویت خطوط بین استانی و بین المللی هوایی و نیز ارتقاء کیفیت سفرهای ریلی گام های موثری برداشته شود.
    مدیرکل جدید راه شهرسازی استان یزد درباره حوزه مسکن و زمین نیز گفت: موقعیت خاص استان یزد در معماری و داشتن بیش از 6هزارمهندس ، ارزشهای بالای شهری و روستایی با بافت تاریخی که به عنوان قطب معماری کشور محسوب می شود این حوزه را در استان حساس تر می کند از این رو باید توجه خاصی به تهیه طرحهای معماری با توجه به این شرایط و نیز مشکل کم آبی یزد داشته باشیم.
    در این مراسم که میرمحمدی استاندار یزد ، سیدحسینی معاون امور عمرانی استاندار ، حجت الاسلام زارع زاده نماینده مهریز و جمعی ازمدیران کل ادارات استان یزد حضور داشتند از غلامرضا رضایی تقدیر و محمدرضا نقصان محمدی به عنوان مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد معرفی شد.
    همچنین از محمد مسعودی قدیمی ترین راهدار راه و شهرسازی استان یزد از عقدای اردکان که پدر دو شهید نیز هست تقدیر شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار