مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

۲۰ درصد از مدارس همدان نیاز به بازسازی دارند

عصر ساختمان- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۲۰ درصد از مدارس استان همدان نیاز به بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی دارند.

۲۰ درصد از مدارس همدان نیاز به بازسازی دارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مصطفی خزایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار به اهالی قلم اظهار کرد: ما بایستی انعکاس دهنده واقعیت‌های جامعه باشیم و در کنار کم و کاستی‌های جامعه نقد منصفانه را به درستی بجا بیاوریم.

    وی با اشاره به وظایف مسؤولان در برابر اهالی رسانه بیان کرد: شنیدن نقد دلسوزانه و برطرف کردن نارسایی‌ها از وظایف مسؤولان است که باید با سعه صدر این امور را انجام دهند.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: آموزش و پرورش استان با 25 هزار پرسنل فرهنگی و ارتباط با 280 هزار دانش‌آموز جزو جامعه فرهیخته کشور است که باید در انعکاس اخبار و اطلاعات هم اصحاب رسانه و هم مسؤولان دقت کافی داشته باشند.

    وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در سطح وزارتخانه افزایش کیفیت‌بخشی به امور است که تامین نیروی انسانی و آموزش به معلمان برای به‌روز کردن دانش‌ حرفه‌ای آنها از جمله این برنامه‌هاست.

    خزایی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در هفته گذشته اظهار کرد: مسابقات قرآن در دو بخش پژوهشی و آوایی بود که مرحله پژوهشی در مشهد و آوایی در همدان برگزار شد.

    وی ادامه داد: دانش‌آموزان استان همدان در مرحله پژوهشی در مشهد 11 رتبه را کسب کردند اما در مرحله آوایی در همدان درخششی نبود که امیدواریم بتوانیم برای سال‌های آینده این موضوع را جبران کنیم.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه نهم بیان کرد: ارائه هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه نهم به منظور توزیع متوازن رشته‌ای صورت می‌گیرد.

    وی با تأکید بر اینکه ما موظفیم خانواده‌ها را در بحث انتخاب رشته دانش‌آموزان توجیه کنیم افزود: در انتخاب رشته دانش‌آموزان چهار مولفه استعداد، آزمون‌های رغبت‌سنج، ظرفیت رشته‌ها و بازار کار را در نظر بگیریم.

    خزایی با اشاره به استخدامی‌های جدید آموزش و پرورش در سطح کشور گفت: امسال 10 هزار نفر نیرو در سطح کشور استخدامی خواهیم داشت که پس از قبولی در آزمون یک سال و شرایط استخدام یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌بینند و بعد به صورت رسمی وارد بدنه آموزش و پرورش می‌شوند.

    وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش نیرو در استان همدان سال گذشته 117 نفر بود که این تعداد در استخدامی امسال دو برابر شده است.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در محدوده استادان، بلوار بعثت و سعیدیه مشکل کمبود فضا و ظرفیت برای ثبت‌نام دانش‌آموزان را داریم بیان کرد: مشکل ما این است که برخی از خانواده‌ها از مناطق دیگر با قول‌نامه‌هایی که واقعی نیست برای ثبت‌ نام به این مدارس مراجعه می‌کنند.

    وی با اشاره به شعار سال و اینکه آموزش و پرورش در راستای عملی کردن این شعار چه کرده است؛ افزود: سال گذشته آموزش و پرورش استان همدان با ساماندهی درست نیروی انسانی 30 میلیارد تومان صرفه‌جویی داشت.

    خزایی ادامه داد: البته این صرفه‌جویی به خزانه برنگشته بلکه این امر باعث شده آموزش و پرورش وظایف خود را به درستی انجام دهد.

    وی با اشاره به تعداد مدارس فرسوده در استان همدان گفت: 20 درصد از مدارس ما نیاز به بازسازی و نوسازی و مقاوم‌سازی دارند.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال سه عنوان کتاب به نام کارآفرینی، هنر و محیط زیست به دروس دانش‌آموزان اضافه شده است؛ افزود: این سه عنوان کتاب به نوعی ساحت‌های فراموش شده آموزش و پرورش را احیا کرده است.

    خزایی ساحت‌های آموزش و پرورش را 6 مورد دانست و اظهار کرد: این سه ساحت در کنار ساحت زیستی، ورزشی، اعتقادی و سیاسی قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو