مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس هیئت مدیره انبوه سازان استان اصفهان:

شرایط ساخت‌و‌ساز شهری در اصفهان فراهم نیست

عدم وجود سیاست مشخص دولت در زمینه مسکن

عصر ساختمان:رئیس هیئت مدیره انبوه سازان استان اصفهان با بیان اینکه شرایط ساخت‌و‌ساز شهری در اصفهان فراهم نیست، گفت: هنوز سیاست دولت در زمینه مسکن نیز به خوبی مشخص نشده است.

شرایط ساخت‌و‌ساز شهری در اصفهان فراهم نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان و شهردار اصفهان در نشست مشترکی با  انبوه‌‌سازان و فعالان ساخت و ساز به بررسی مهم‌ترین مشکلات در عرصه ساخت و ساز پرداختند.

    عبدالرسول جانثاری؛ رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان، در این نشست مشترک با اهمیت دادن به موضوع وضعیت ساخت‌ و ساز در شهر اصفهان و انبوه مشکلات پیش روی فعالان این بخش اظهار کرد: تکرار موضوعات مرتبط با وضعیت مسکن اصفهان، نشان از دغدغه‌مندی متولیان و مسئولان شهری است.

    وی بیان کرد: بحث ساخت‌وساز از جمله موضوعاتی است که سعی کرده‌ایم دغدغه اصلی مسئولان شود و به عنوان یک چالش اصلی مطرح شود، حوزه شهرسازی و معماری یک حوزه نان آور در قبال همه بخش‌های شهرداری مطرح است.

    جانثاری تاکید کرد: شرایط سخت کل کشور در زمینه رکود اقتصادی و تاثیر آن بر وضعیت ساخت و ساز، باعث بروز مشکلات در مسیر بهبود ساخت و ساز شده است.

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متاسفانه هنوز سیاست دولت در زمینه مسکن و ساخت ‌و ساز پس از گذشت 2سال از عمر دولت یازدهم برای ما به عنوان نمایندگان انبوه‌سازان و سازندگان مسکن مشخص نیست.

    امینی: جلسه‌ای با محوریت استاندار اصفهان با فعالان ساخت و ساز تشکیل شود

    رضا امینی؛ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه مطرح کرد: پیشنهاد می‌شود به منظور رفع مشکلات به صورت جدی و عملی جمعی از فعالان حوزه ساخت و ساز و مسکن به همراه اعضای کمیسیون شهرسازی شورای شهر با استاندار اصفهان و معاون عمرانی استانداری اصفهان دیدار کنند و در راستای حل معضلات به صورت عملی اقدام کنند.

    وی تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین نشست مشترکی برای دست یافتن به تدبیری است که باعث رونق بیشتر در حوزه ساخت و ساز شود.

    داوودی: روان‌‌سازی سیستم و حذف برخی از قوانین غیر لازم از جمله راهکارهای موثر برای بهبود وضعیت مسکن است

    مهندس کریم داوودی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه یادآور شد: مشکلات پیش پای فعالان ساخت و ساز و انبوه سازان بسیار زیاد است، با یک بررسی اجمالی متوجه شده‌ایم که در زمان صدور پروانه و مجوز لازم برای یک انبوه ساز 52 قید وجود دارد که قریب به 30 قید مرتبط با شهرداری است.

    وی ادامه داد: ضعف تشکیلات و موانعی که در اصفهان پیش روی فعالان ساخت و ساز گذاشته‌ایم، مهم‌ترین مشکلات است، روان‌‌سازی سیستم و حذف برخی از قوانین غیر مرتبط و لازم از جمله راهکارهای موثر است.

    در ادامه جلسه جمعی از نمایندگان اتحادیه مسکن، انبوه سازان و فعالان حوزه بخش ساخت و ساز به ارائه نظرات و پیشنهادت خود در زمینه بهبود وضعیت ساخت و ساز پرداختند.

    در همین رابطه، مهدی جعفرپیشه؛ رئیس هیئت مدیره انبوه سازان استان عنوان کرد: برگزاری جلسات متعدد و به تعبیری جلسه درمانی مشکلی را حل نمی‌کند و باید به صورت عملی وارد میدان شد.

    وی تاکید کرد: مهم‌ترین مشکل و معضل اصلی در حوزه ساخت و ساز در شهر اصفهان این است که ریل موجود در شهرداری و نظام مهندسی و شرکت‌های خدماتی توان عبور قطار ساخت و ساز شهری را ندارد.

    سیستم نظارتی نظام مهندسی، در بحث ساخت و ساز صرفا یک سیستم مالی و پولی شده است

    جعفرپیشه خاطرنشان کرد: از دیگر موانع و مشکلات موجود پیش پای انبوه‌سازان این است که علی رغم اینکه بالغ بر 50 درصد از بودجه شهرداری اصفهان از طریق هزینه تراکم ساخت و سازها تامین می‌شود، ولی شهرداری اصفهان همراهی قابل قبولی با انبوه‌‌سازان ندارد.

    دیگر نماینده انبوه‌سازان بر قدیم بودن سیستم نظارت و بازرسی نظام مهندسی در بحث ساخت و ساز و غیر کاربردی بودن برخی از پیشنهادت آنها اشاره کرد و گفت: امروز سیستم نظارت نظام مهندسی صرفا جنبه مالی پیدا کرده و هیچ کاربردی نداشته است.

    روندهای سخت‌گیرانه در حوزه ساخت و ساز شهری، عدم سیستم تشویق و ترغیب فعالان حوزه ساخت و ساز که با کیفیت کار می‌کنند از سوی شهرداری اصفهان و مشکلاتی که بانک‌ها پیش پای فعالان حوزه ساخت و ساز می‌‌گذارند از دیگر مسائل مطرح شده دراین جلسه بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو