مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار کرمانشاه:

ساخت و ساز در حاشیه سراب‌های استان کرمانشاه ممنوع شد

عصر ساختمان- معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: ساخت و ساز در حاشیه سراب‌های استان کرمانشاه به عنوان مناطق نمونه گردشگری ممنوع است.

ساخت و ساز در حاشیه سراب‌های استان کرمانشاه ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه مجتبی نیک‌کردار در سومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به مناطق نمونه گردشگری اظهار داشت: از 50 منطقه نمونه گردشگری تعدادی که هنوز شروع نشده‌اند باید حذف شوند و مواردی که شروع شده‌اند بازنگری و کار کارشناسی روی آنان انجام شود.

    معاون عمرانی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: به طور قطع یک منطقه گردشگری نمونه آماده بهتر از 50 منطقه گردشگری است که هیچکدام شروع به کار نکرده‌اند.

    نیک‌کردار به دستورالعمل شورای عالی درباره حفاظت از سراب‌ها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که تعدادی از مناطق نمونه گردشگری را سراب‌های استان تشکیل می‌دهد هر گونه تصرف در آن‌ها و ساخت و ساز در حاشیه آن‌ها ممنوع است به همین دلیل سراب‌ها باید حذف شوند.

    وی با اشاره به اینکه در دولت قبل برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی مناطق ویژه اقتصادی ایجاد شد، افزود: این طرح به شکست انجامید و نه‌تنها هیچ اتفاق مثبتی رخ نداد در بسیاری از مناطق تبعات منفی داشت و حتی در برخی مناطق چون به اسم منطقه ویژه اقتصادی تمام شد، دولت برای عمران و زیرساخت‌های آن نتوانست وارد شود و در آن مناطقی هم که بخش خصوصی وارد شد به سوء استفاده منجر شد.

    وی تصویب مناطق نمونه گردشگری را مربوط به هشت سال پیش دانست و گفت: پس از گذشت چندان سال هنوز چندان اتفاقی در این زمینه نیز نیفتاده است و دولت نیز نتوانست کاری انجام دهد.

    نیک‌کردار بیان کرد: طبق دستوالعمل شورای عالی هر جا که تشخیص داده شود ایجاد منطقه نمونه گردشگری می‌تواند به آن منطقه آسیب بزند باید حذف شود و در بخش‌هایی که اجازه داده می‌شود که بخش خصوصی واگذار شود و این بخش قصد ورود دارد باید در کارگروه گردشگری مطرح و آنالیز شود.

    وی افزود: این اختیار به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان داده می شود که خود این مسئله را پیگیری کند و گزارش آن را در آینده ارائه دهد.

    با اشاره به همراهی نهادهای مختلف با میراث فرهنگی در برگزاری جشنواره غذاهای محلی، اظهار کرد: در این جشنواره با ارائه غرفه به شهرستان‌های استان به آنها کمک شود تا پتانسیل‌های خود را نشان دهند.

    معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه فرهنگ استفاده از نوشیدنی‌های سالم و استفاده از آن نیز در این نمایشگاه ارائه شود، عنوان کرد: اقدامی که در موضوع خانه مسافرها در حال انجام است در کشور به‌ویژه شمال وجود دارد.

    نیک‌کردار عنوان کرد: برخی از مسافران به هر دلیلی تمایلی به اقامت در هتل یا پارک را ندارند و ترجیح می‌دهند در خانه اقامت داشته باشند اما تحت انضباطی باید از این ظرفیت استفاده شود.

    وی با اشاره به اینکه این تقاضا در استان در حال ساماندهی است، عنوان کرد: ایجاد خانه مسافرها می‌تواند به ایجاد اشتغال منجر شود و هتلداران نیز نباید بابت این مسئله نگران باشند زیرا آنان مشتریان هدف خود را دارند.

    نیک‌کردار با بیان اینکه مردم می‌توانند از این فرصت استفاده و اشتغال ایجاد کنند، گفت: دولت در این زمینه هزینه نمی‌کند و فرهنگ خانه مسافر هنوز در کرمانشاه آغاز نشده و باید طوری برخورد کنیم که هم از منظر گردشگران و هم از نظر مردم شکست نخورد به همین دلیل باید با درست برخورد کردن سبب شویم تا خاطره‌ای تلخ برای گردشگران پیش نیاید که در آینده تبلیغی منفی برای مردم استان باشد.

    معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه باید با این مسئله با ظرافت و حساسیت برخورد و نظارت کرد، عنوان کرد: مسافرخانه‌ها طرح بسیار خوبی است و بنیاد آن باید طوری نهاده شود که فرهنگ آن نهادینه شود و آسیبی به گردشگران و مردم وارد نکند به همین دلیل چگونگی اجرای آن مهم است.

    نیک‌کردار با بیان اینکه در گام نخست این طرح تنها به خانواده‌ها اجاره داده می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر تا زمانی که نقاط ضعف و قوت طرح مشخص شود ادامه می‌یابد.
    وی گفت: خود افرادی که خانه اجاره می‌دهند نیز باید صلاحیت لازم را داشته باشند و نهایت این موضوع آن است که یک مجموعه هتل آپارتمان داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو