مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش یک هفتمی صدور پروانه ساخت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۰

عصر ساختمان- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به کاهش روند صدور پروانه ساخت در تهران در طول یک دهه گفت: در سال ۱۴۰۰ تنها پنج هزار مترمربع پروانه ساخت در شهر تهران صادر شده است.

کاهش یک هفتمی صدور پروانه ساخت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۰
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، حمیدرضا صارمی زاده عصر چهارشنبه در مراسم امضای چهار تفاهم نامه تامین 30 هزار واحد مسکونی در پایتخت گفت: شهردار تهران بر اساس مطالعاتی که در بخش مسکن شکل گرفته بود قرارگاه مسکن را براساس قوانین بالادستی به دو روش مداخله و مشارکت مستقیم با هدف کاهش بی عدالتی شهری تشکیل داد.

    وی با بیان اینکه در سال 90 در تهران 35 میلیون مترمربع پروانه ساخت صادر شده بود، افزود: این در حالی است که  از این سال به بعد این روند با کاهش چشمگیری روبه رو بوده است چرا که  در سال 1400 صدور پروانه به پنج میلیون متر مربع رسیده بود.

    معاون شهردار تهران ادامه داد: اتفاقات بازار مسکن تنها به بازار دلار و ... ربطی ندارد کما اینکه مقام معظم رهبری نیز به این مساله اشاره کردند چرا که زمین و مصالح از خودمان است و بازارهای جهانی در آن بی تاثیر است.

    وی بیان کرد: طبق سیاستگذاری هایی که شهردار تهران انجام داده است؛ در قالب قرارگاه مسکن در نظر داریم ابتدا به مناطقی برویم که ساخت مسکن در آن به توسعه کلی شهر تهران بیانجامد و شامل مناطقی می شود  که شاخص های توسعه یافتگی در آنها کاهش یافته است.

    صارمی زاده یادآور شد: متغیرهای زیادی در التهابات بازار مسکن نقش دارد که از جمله می توان به محدودیت هایی که بخش های سیاستگذاری وضع کرده اند؛ اشاره کرد. به عنوان مثال در بافت فرسوده یک مصوبه شورای عالی شهرسازی باعث می شود تا روند نوسازی در  بافت فرسوده متوقف شود.

    وی تاکید کرد:  در این جلسه تفاهم نامه ای  که منعقد می شود، شاخص دسترسی به مسکن را  بهتر می کند که در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد، رشد تورم در بخش مسکن کاهش پیدا می کند و همچنین در بخش مسکن سایر مولفه های تاثیرگذار  شروع به حرکت می کند.

    معاون شهردار پایتخت خاطرنشان کرد: به ساخت مسکن ایرانی- اسلامی در این پروژه ها توجه شده است. به همین دلیل ساخت مسجد و مدرسه در محله های نمونه در اولویت است.    

    افزودن 70 هکتار به ظرفیت حوزه ساخت مسکن                                                                                                                            

    سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از افزوده شدن 60 تا 70 هکتار به ظرفیت مسکن سازی در محله های کم برخوردار در قالب تفاهم‌نامه‌های شهرداری با نهادها و ارگان های دارای زمین خبر داد.

    مهدی هدایت در این مراسم گفت: قرارگاه مسکن با هدف تامین مسکن و استفاده از ظرفیت های تولید مسکن به عنوان محرک توسعه اقتصاد، تولید مسکن استطاعت پذیر و ایجاد محله های الگو با حمایت شهردار تهران ایجاد شده است.

    وی افزود: در یک سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده و امروز شاهد عقد قراردادهایی با بانک مسکن، پارسیان و ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار شهر تهران هستیم.

    سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد:  این کارها با هدف کم کردن فاصله شمال و جنوب شهر تهران است.

    وی بیان کرد:  بانک ایران زمین طراحی ای که انجام داده با هدف محله الگو است. در هفته آینده نیز با سازمان های دیگر مانند شستا  که زمین دارند تفاهم نامه امضا می کنیم.

    هدایت یادآور شد: این تفاهم نامه هایی که در حوزه تولید مسکن با نهادهای نظامی و دولتی منعقد می شود؛ 60 تا 70 هکتار امکان ساخت مسکن را در مناطق کم برخوردار  ایجاد می کند.

    وی تاکید کرد: هدف تنها مسکن سازی نیست بلکه ایجاد محله های الگو و تبدیل تهدیدها به فرصت ها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار