مدیران خودروعصر اعتبار

پیش بینی ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات برای مسکن مددجویان کردستانی

عصر ساختمان- ‌مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان گفت: برای ساخت و تهیه مسکن مددجویان کردستانی ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده است.

پیش بینی ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات برای مسکن مددجویان کردستانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،‌ قنبر موسی نژاد در جلسه بررسی موضوع مسکن مددجویان که با حضور کارشناسان حوزه مسکن این نهاد برگزار شد، عنوان کرد: حل مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت به عنوان یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم این نهاد در حال پیگیری است‌.

    وی افزود: بر اساس شیوه نامه و الزامات بودجه سال 95 این نهاد، برای استان‌هایی که جزو مناطق سردسیر هستند، اعتبارات حوزه مسکن در 6 ماهه اول سال ابلاغ شده است که این امر ضرورت تسریع در ساخت مسکن مددجویان استان را می‌طلبد.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 3200  خانوار تحت پوشش،  مستاجر و تعدادی هم دارای مسکن نا مناسب در استان کردستان زندگی می‌کنند، بیان کرد: این در حالی است که جهت ساخت مسکن برای این جمعیت در منابع کمیته امداد محدودیت وجود دارد و در این راستا نیازمند استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

    موسی نژاد اظهار کرد: سهمیه مسکن مددجویی استان کردستان در سال جاری تعداد 80 مورد شهری و همچنین 80 مورد روستایی و با اعتبار32 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که سرانه برای هر مسکن شهری 250 میلیون ریال و مسکن روستایی 150 میلیون ریال پیش بینی شده است که مابقی هزینه مورد نیاز تامین مسکن این خانواده‌ها از محل آورده مددجو و کمک خیرین تامین می‌شود.

    وی افزود: علاوه بر سهمیه ذکر شده برای ساخت و تهیه مسکن مددجویان، از محل سفر مهندس فتاح ریاست کمیته امداد کشور نیز،  تعداد 10 سهیمه برای شهرستان مریوان و 18 سهمیه  مسکن مددجویی به شهرستان بانه اختصاص یافت.

    وی در ادامه گفت: بر اساس شرایط جدید، این نهاد توجه و نگاه ویژه‌ای در بحث مددکاری و حل مشکل مسکن مددجویان دارد و تلاش بر این است تا برای این موضوع  به عنوان یکی از اولویت‌های کاری این نهاد پیگری و چاره اندیشی شود.

    مدیر کل کمیته امداد کردستان اظهار کرد: حل مشکل مسکن مددجویان، تلاش و همکاری سه حوزه حمایت، مشارکت و مسکن  این نهاد را می‌طلبد تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این سه حوزه با شناسایی دقیق افراد واجد شرایط و همچنین شناسایی خیرین مسکن ساز نسبت به تهیه مسکن نیازمندان اقدام شود.

    وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر در جهت کمک به حل مشکل مسکن مددجویان، همچنین همکاری اداره راه و شهرسازی جهت واگذاری زمین برای ساخت مسکن مددجویان لازم و ضروری است.

    موسی نژاد بیان کرد: حل مشکل مسکن مددجویان بخش اعظمی از مشکلات این خانواده‌ها را کاهش می‌دهد و شرایط ارائه خدمت و توانمندی نیازمندان را فراهم می‌کند.

    وی در پایان گفت: امید است با برنامه‌ریزی بهتر و تلاش کلیه کارکنان این نهاد در نهایت منجر به توانمندی همه جانبه خانواده‌های تحت پوشش شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار