مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار شهرستان شمیرانات:

آخرین جزئیات اسکان خانوار بعضی از دستگاه‌ها در کاخ سعد آباد

ساخت و ساز در هتل "آرینا" ممنوع است

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان شمیرانات از جزئیات بیش از ۳ دهه اسکان غیر قانونی خانوارهای برخی دستگاه‌ها در کاخ سعد آباد گفت.

آخرین جزئیات اسکان خانوار بعضی از دستگاه‌ها در کاخ سعد آباد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، عزت‌الله خانمحمدی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت گردشگری در این شهرستان، اظهار داشت: سند جامع گردشگری شهرستان شمیرانات در دست مطالعه بود و در سال 93 به تصویب رسید و این طرح جامع به عنوان یک سند راهبردی مورد تأکید قرار گرفته است.

    وی افزود: با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران و همینطور استانداری این طرح جامع گردشگری شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً در استانداری نیز به تصویب رسید.

    فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: با توجه به طرح تفصیلی گردشگری باید اقدامات لازم در شهرستان شمیرانات در این حوزه به زودی اجرایی شود و فرمانداری نیز پیگیر موضوعات مطرح شده است.

    خانمحمدی درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان شمیرانات و وضعیت هتل آرینا اظهار داشت: هیچ گونه ساخت‌وساز جدیدی در هتل آرینا نباید صورت بگیرد و در صورتی که این اقدام انجام شود تخلف محسوب شده و پرونده جدیدی برای متخلفین باز می‌شود.

    وی افزود: البته در سالهای 93 و 94 خرده‌کاری‌هایی توسط مالک ملک انجام شده بود که با متخلف برخورد قانونی شده است و هر گونه ساخت‌وساز در این هتل باید متوقف شود.

    فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: رأی کمیسیون ماده 99 در خصوص هتل آرینا قلع و قمع 3 طبقه اضافه و پرداخت جریمه نقدی 4 میلیارد و 600 میلیون تومانی است که با توجه به شکایت مالک به دیوان عدالت اداری منتظر رأی قطعی دیوان در این خصوص هستیم.

    خانمحمدی در مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزود: در سه سال گذشته 4300 هکتار از اراضی تصرف شده و تغییر کاربری داده شده رفع تصرف شد که ارزش ریالی آن 9 هزار میلیارد تومان بوده است.

    وی یادآور شد: در 5 ماه گذشته 170 فقره اجرای حکم در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز و رفع تصرف در شهرستان شمیرانات داشته‌ایم که ارزش مالی آن 225 میلیارد تومان بوده است و توانستیم از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف کنیم.

    فرماندار شهرستان شمیرانات با تأکید بر برگزاری جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان شمیرانات گفت: این جلسه هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود و توانسته‌ایم 80 درصد کاهش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان شمیرانات را داشته باشیم.

    خانمحمدی گفت: اقدام دیگر ساماندهی پرونده‌های تخلفاتی است و هم اکنون به قطع اعلام می‌کنم هیچ گونه تصرف جدیدی در شهرستان شمیرانات نداشته‌ایم و با متخلفین نیز برخورد شده است.

    وی ادامه داد: هم اکنون 2450 پرونده تخلفاتی صادر شده که ملزم شدند در جلسات نسبت به رسیدگی به این پرونده‌ها اقدام شود و 600 فقره پرونده اراضی ملی در محاکم قضایی پیگیری می‌شود و در این راستا هماهنگی و همراهی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و قوه قضاییه وجود دارد و به دنبال آن  هستیم که حکم درباره این پرونده‌ها زودتر صادر شود.

    فرماندار شهرستان شمیرانات درباره افرادی که در کاخ موزه سعدآباد ساکن شده‌اند، گفت: در حال حاضر این افراد شغل دولتی ندارند و عده‌ای از آنها کارکنان دستگاه‌های مختلف بوده‌اند که بیش از 35 سال است در 22 واحد مجاور کاخ سعدآباد زندگی می‌کنند.

    خانمحمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی ساکنین این واحدها بازنشسته شده‌اند، گفت: 16 خانوار در این واحدها زندگی می‌کنند که به جد به دنبال رفع تصرف هستیم و مسؤولان دستگاه‌های ذیربط نیز پیگیر این موضوع هستند.

    وی گفت: یکی از خانوارها نیز که در این واحدها زندگی می‌کرده بدون سند اقدام به فروش کرده که این موضوع نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.

    فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: مجموعه کاخ موزه سعدآباد 110 هکتار است که 3 هکتار آ‌ن در دست متخلفان است که ارزش مالی آن به هزار میلیارد تومان می‌رسد.

    خانمحمدی گفت: در حال حاضر منتظر جمع‌بندی نهایی و صدور حکم از سوی دستگاه قضایی برای سکونت غیرمجاز در این کاخ موزه هستیم.

    وی گفت: اگر ساکنین این واحدها فاقد مسکن نیز باشند اقداماتی برای واگذاری مسکن مهر انجام می‌دهیم.

    فرماندار شهرستان شمیرانات درباره مدیریت بحران در شهرستان شمیرانات، گفت: این منطقه حادثه‌خیز است و در 30 سال گذشته چندین سیل بزرگ مقیاس داشته‌ایم.

    خانمحمدی گفت: 90 درصد شهرستان شمیرانات کوهستانی است که حوادث طبیعی را می‌توانیم ایجاد کنیم لذا در ستادهای مدیریت بحران جلساتی داشته‌ایم که نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی کنند و ساختمان مدیریت بحران در اکثر بخش‌ها راه‌اندازی شود.

    وی گفت: در سیلاب اخیر نیز 230 میلیارد تومان برآورد خسارت اعلام کردیم که 40 میلیارد تومان آن مصوب برای پرداخت شد و در حال حاضر منتظر ابلاغ تخصیص هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار