مدیران خودروعصر اعتبار

کسری بودجه شهرداری تهران

عصر ساختمان:روز گذشته گزارش عملکرد مالی ۶ ماه نخست سال جاری شهرداری تهران به پارلمان محلی پایتخت ارائه شد. بودجه مصوب شهرداری تهران برای سال ۹۴ رقمی معادل ۱۷ هزار و ۲۱۹ میلیارد تومان است که مطابق با برنامه باید در پایان ۶ ماه اول سال مبلغ ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد آن محقق شود.

کسری بودجه شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، روز گذشته گزارش عملکرد مالی 6 ماه نخست سال جاری شهرداری تهران به پارلمان محلی پایتخت ارائه شد. بودجه مصوب شهرداری تهران برای سال 94 رقمی معادل 17 هزار و 219 میلیارد تومان است که مطابق با برنامه باید در پایان 6 ماه اول سال مبلغ 8 هزار و 600 میلیارد آن محقق شود؛ اما گزارش روز گذشته شهرداری تهران نشان می‌دهد که از درآمد 6 ماه اول سال جاری فقط 7 هزار و 859 میلیارد تومان معادل 6/ 45 درصد از بودجه محقق شده است و شهرداری در تحقق درآمدهای نیمه نخست سال جاری حدود 5 درصد کسری بودجه دارد. علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به گزارش ارائه شده در صحن شورا عنوان کرد: با توجه به این گزارش شهرداری تهران در تدوین لایحه بودجه 95 باید دلایل محکمی برای افزایش رقم بودجه سال آینده داشته باشد.
    او تاکید کرد: براساس برآوردها پیش‌بینی می‌شود شهرداری تهران در پایان سال 94، بتواند 94 درصد درآمدهای مصوب بودجه سال جاری را محقق کند که رقمی معادل بودجه سال گذشته شهرداری یعنی 15 هزار و 845 میلیارد تومان است. به گزارش «دنیای اقتصاد» یکی از نکات مهم مورد اشاره در گزارش ارائه شده از عملکرد مالی 6 ماه نخست سال جاری شهرداری مربوط به عقب‌ماندگی در وصول تمامی ردیف‌های درآمدی مطابق با برنامه به جز یک مورد است. مطابق با گزارش قرائت شده در صحن، درآمد محقق شده از ردیف «تغییرکاربری» برخلاف سایر ردیف‌های درآمدی از مرز 50 درصد در نیمه سال گذشته است. مطابق با این گزارش درآمد محقق شده از ردیف تغییر کاربری به 78 درصد از کل رقم مصوب در بودجه رسیده است. این در حالی است که تغییر کاربری به‌عنوان یکی از ناپایدارترین درآمدهای شهری محسوب می‌شود؛ اما شهرداری همچنان بر این ردیف درآمدی تکیه دارد. اعضای شورای شهر در جلسه دیروز با وجود ابهامی که در خصوص چگونگی کسب درآمد بیش از میزان پیش‌بینی شده برای نیمه سال از این محل داشتند، این گزارش را به تصویب رساندند.


    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین در جریان ارائه این گزارش تاکید کرد که در نیمه نخست سال از ردیف درآمدی مربوط به کمک‌های دولتی هیچ ریالی وصول نشده است. به گفته وی، درآمد 6 ماه اول در تمامی بخش‌های درآمدی کمتر از 50 درصد پیش‌بینی در بودجه تحقق یافته است. او ادامه داد: شهرداری تهران افزایش بودجه سال 95 را باید در سیاست‌های بودجه‌ای سال آینده مشخص کند و این در شرایطی است که دولت در تنظیم بودجه سال 95 رشد 10 تا 13 درصدی را پیش‌بینی کرده و این رشد مربوط به دستمزد و حقوق کارکنان می‌شود. دبیر اظهار کرد: طبق برنامه 5 ساله بودجه سال 95 شهرداری تهران با درنظر گرفتن 10 درصد افزایش رقمی حدود 19 هزار میلیارد تومان خواهد بود. این در حالی است که روند کاهشی درآمدهای شهرداری تهران در سال 94 نسبت به درآمدهای تحقق یافته سال 93 شهرداری تهران باید برای لایحه بودجه سال 95 دفاعیه قوی به شورا ارائه دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار