مدیران خودروعصر اعتبار

اقدامات پلیس پیشگیری برای مدیریت جرم سرقت و نظام مند شدن مقررات ملی ساختمان

عصر ساختمان- رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور با بیان اینکه ظرفیت موثری در پیشگیری از سرقت فراهم شده است، گفت: با تصویب آیین‌نامه اجرایی بند پ ماده ۱۰۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور توسط هیئت وزیران، مراجع صدور مجوز مکلف به رعایت پیوست‌های حفاظتی و انتظامی تهیه شده توسط انتظامی کشور شدند.

اقدامات پلیس پیشگیری برای مدیریت جرم سرقت و نظام مند شدن مقررات ملی ساختمان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به تصویب آیین‌نامه اجرایی بند پ ماده 108 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور اظهارکرد: برابر این ماده قانونی، تمامی شهرک‌ها و مجتمع‌های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی همچنین مراکز عمومی مکلف هستند پیوست‌های حفاظتی ـ انتظامی لازم برای ارتقاء امنیت این اماکن و پیشگیری از سرقت را برابر استانداردهای اعلامی انتظامی کشور رعایت کنند.

    وی با بیان اینکه مدیریت جرم برای حفظ و صیانت اموال و اماکن شهروندان از دغدغه های همیشگی پلیس است، افزود: با پیگیری‌های مجدانه پلیس پیشگیری و همراهی دستگاه های ذیربط، پس از برگزاری 27 جلسه در سطح کارشناسان و وزرا در نهایت آیین نامه اجرایی بند پ ماده 108 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور توسط هیئت وزیران تصویب و در بهمن ماه سال گذشته توسط معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های مجری و نهادهای نظارتی ابلاغ شد.

    معصوم‌بیگی ادامه داد: پیوست­ های حفاظتی ـ انتظامی به مجموعه­‌ای از استانداردهای حفاظت فیزیکی و الکترونیکی گفته می شود که در راستای ارتقای امنیت و پیشگیری از سرقت در اماکن موضوع این آیین­ نامه تدوین شوند.

    رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور گفت: برابر ماده 3 این آیین نامه، وزارت راه و شهرسازی موظف است به ­منظور ارتقای ایمنی و امنیت شهرک­ ها و مجتمع­ های اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی و همچنین مراکز عمومی همچنین برای پیشگیری از سرقت، پیوست­ های حفاظتی ـ انتظامی تدوین شده توسط انتظامی کشور را به عنوان مبحثی از مقررات ملی ساختمان لحاظ و برای اجرایی شدن به مراجع مرتبط با این آیین نامه ابلاغ کند.

    بر اساس اعلام سایت پلیس، وی با یادآوری اینکه نظارت بر رعایت این پیوست ها در چارچوب قوانین و مقررات مربوط بر عهده مراجع ذیربط است، گفت: انتظامی کشور می تواند به صورت موردی نظارت لازم در خصوص رعایت پیوست‌ها را داشته باشد و در صورت بروز تخلف، موضوع را در اسرع وقت به مراجع صدور گواهی پایان کار گزارش کند تا برابر ضوابط و مقررات اقدام لازم انجام شود.

    معصوم بیگی خاطرنشان کرد: مراجعی که مسئولیت صدور مجوز یا پروانه تاسیس و پروانه بهره­ برداری از شهرک­ های مسکونی، تولیدی، تخصصی و صنعتی را بر عهده دارند، مکلف هستند پیوست­ های حفاظتی ـ انتظامی مرتبط با زمان احداث را حین فرآیند صدور، لحاظ کرده و به متقاضیان مجوز و پروانه ابلاغ کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو