مدیران خودروعصر اعتبار

صدور ۹۵ هزار سند برای خانه‌های روستایی استان تهران

عصر ساختمان- طبق اعلام مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در سال جاری ۱۳۰۰ واحد و از ابتدای اجرای طرح سنددار کردن تاکنون ۹۵ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک و روستاهای استان سند دریافت کرده‌اند.

صدور ۹۵ هزار سند برای خانه‌های روستایی استان تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، طرح واگذاری سند به املاک واقع در بافت مسکونی روستاها در قانون برنامه سوم توسعه به تصویب رسید. بر اساس ماده 133 این قانون بنیاد مسکن موظف است به نمایندگی از طرف روستاییان برای کلیه روستاییان دارای شورای اسلامی و مراکز دهستان‌ها نقشه تفکیکی وضع موجود را تهیه و به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال کند.

    هدف از اجرای این طرح، امکان نوسازی واحدهای مسکونی، بهره‌مند شدن مالک از مزایای سند مالکیت در اخذ تسهیلات واستفاده به عنوان وثیقه و جلوگیری از بروز اختلافات ملکی است.

    از ابتدای اجرای این برنامه تاکنون در استان تهران 95 هزار جلد سند صادر شده است. برنامه سال جاری برای صدور سند 3500 واحد است که تاکنون 1300 جلد سند برای برنامه سال جاری محقق شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر درخصوص اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی محیط روستایی اعلام کرد: بنیاد مسکن امسال 40 میلیارد تومان قیر رایگان در روستاهای استان تهران برای بهسازی محیط هزینه کرده است. همچنین امسال برای محرومیت زدایی 100 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و اعتبارات استانی نیز 45 میلیاردتومان است.

    وی اعتبارات مصوب استان تهران را برای بهسازی و مقاوم سازی محیط روستایی در مجموع حدود 200 میلیاردتومان عنوان کرد.

    ساخت 1620 واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک استان تهران

    غلامرضا صالحی هم‌چنین درباره اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت‌مسئولیت بنیاد در استان با اعلام اینکه هم‌اکنون 1620 واحد طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرایی و عملیاتی شدن است گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت استان برعهده بنیاد است که عمده واحدهای در حال اجرا در دماوند است.

    وی تصریح کرد 700 واحد طرح نهضت ملی مسکن در محک دماوند با پیشرفت 40 درصد، 520 واحد در گیلارد با پیشرفت 5 درصد شروع شده و به تازگی نیز 200 واحد دیگر در دماوند با تامین زمین در مرحله اخذ پروانه قرار دارد.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران افزود: در حال حاضر 200 واحد در صفادشت تامین زمین انجام و پروانه ساختمانی این تعداد واحد اخذ، نقشه‌ها آماده و طراحی‌ها انجام شده است اما به دلیل آنکه متقاضیان غرب استان تهران در پرند ثبت‌نام شده‌اند، صفادشت بدون متقاضی مانده است.

    2500 نفر متقاضی جدید طرح نهضت ملی مسکن در استان حائز شرایط هستند

    وی توضیح داد: علاوه بر واحدهای آغاز شده در دوره اخیر ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن حدود 2500  نفر حائز شرایط شناخته شدند که هنوز برای این تعداد از متقاضیان حائز شرایط شده تامین زمین انجام نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو