مدیران خودروعصر اعتبار

وجود ۲۸۰۰ واحد مسکن مهر نیمه‌کاره در قم

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از وجود ۲۸۰۰ واحد مسکن مهر نیمه‌کاره در این شهر خبر داد.

وجود ۲۸۰۰ واحد مسکن مهر نیمه‌کاره در قم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر ، حسن صبوری عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: استان قم با مساحت 12 هزار کیلومتر مربع و قرار گرفتن در محور مواصلاتی کشور، شاهد تردد بسیاری در راه‌های خود است.

    وی افزود: سال گذشته اداره کل راه و شهرسازی 43 درصد تخصیص بودجه داشت که 93 میلیارد تومان بودجه داشت که 23 میلیارد تومان اعتبارات استانی برای این اداره اختصاص یافته بود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اقدامات این اداره‌کل گفت: احداث محور قم نیزار که 7 کیلومتر در پایان سال گذشته به بهره برداری رسید، دسترسی به سایت فردو، احداث محور قم قنوات و احداث باند دو قدیم قم تهران به طول 14 کیلومتر از موضوعاتی است که پیگیری می‌شود.

    بهسازی و روکش آسفالت به میزان 200 هزار تن، اجرای عملیات بازیافت گرم، اجرای آسفالت حفاظتی، نیروجرسی مفصلی به طول 10 کیلومتر، ایمن‌سازی محورهای حوزه استحفاضی و رفع 10 نقطه پر حادثه از جمله اقدامات این اداره‌کل در حوزه راه بود که صبوری به آن اشاره کرد.

    وی با اشاره به اقدامات در حوزه مسکن گفت: افتتاح 5 هزار و 600 واحد مسکن مهر در سال 94 و 95 از جمله تلاش‌های انجام شده در این زمینه بوده است.

    صبوری افزود: کل تعهد استان در مسکن مهر 46 هزار واحد بوده که 2 هزار و 800 واحد باقی مانده که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

    وی ادامه داد: تهیه طرح تفصیلی شهر قم با همت شهرداری در حال انجام است که 90 درصد پیشرفت دارد.

    بهسازی و نوسازی 64 هکتار در بافت فرسوده، اجرای پروژه بهسازی در سکونت گاه‌های غیر رسمی، توسعه ضلع شرقی حرم مطهر، تقاطع غیر همسطح پردیسان، احداث مرکز آموزش فنی حرفه‌ای، تکمیل محور قم آوه و احداث باند دوم محور سلفچگان ساوه به طول هفت کیلومتر از دیگر پروژه‌هایی بود که مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به آن اشاره کرد.

    وی همچنین بر آغاز مطالعه طراحی ایستگاه مرکزی توسط مشاور فرانسوی خبرداد که قرار است قطار پر سرعت تهران، قم اصفهان را به خطوط متروی داخل شهری متصل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار