مدیران خودروعصر اعتبار

از سوی مدیر شعب بانک مسکن خوزستان صورت گرفت؛

تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات مسکن در خوزستان

عصر ساختمان:مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان جزئیات پرداخت وام خرید مسکن بانک مسکن در شهرهای مختلف این استان را تشریح کرد.

تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات مسکن در خوزستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، عباسعلی شفیعی اظهار کرد: با موافقت شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن از محل حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز به 500 میلیون ریال در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و 400 میلیون ریال در سایر شهرها افزایش یافت.

    وی افزود: بر همین اساس در شهرستان‌های اهواز، آبادان و دزفول سقف این وام 500 میلیون ریال و در سایر شهرهای استان خوزستان 400 میلیون ریال است.

    شفیعی با اشاره به پرداخت این تسهیلات از ابتدای دی‌ماه سال جاری بیان کرد: بر این اساس سقف تسهیلات خرید واحد مسکونی از محل اوراق حق گواهی استفاده از تسهیلات مسکن از 350 میلیون ریال به 500 میلیون ریال در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول و 400 میلیون ریال در سایر شهرها افزایش یافت.

    مدیر شعب بانک مسکن خوزستان همچنین گفت: تسهیلات جعاله تعمیر مسکن نیز افراد متقاضی تعلق می‌گیرد که با احتساب تسهیلات جعاله این مبالغ به ترتیب به سقف 600 در اهواز، آبادان و دزفول و 500 میلیون ریال در سایر شهرهای استان خوزستان رسیده است.

    شفیعی در خصوص واحدهای مسکونی مشمول این تسهیلات اظهار کرد: ساختمان‌هایی که تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها کمتر از 20 سال باشد مشمول افزایش تسهیلات می‌شوند اما ساختمان‌هایی که بین 20 تا 25 سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها بگذرد تا 350 میلیون ریال از تسهیلات به آنها تعلق می‌گیرد.

    وی در ادامه با اشاره به حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات به 12 سال افزود: با کاهش نرخ سپرده قانونی از 10 به دو درصد، نرخ سود تسهیلات از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز از 20 درصد در مصوبه قبلی شورای پول و اعتبار در تاریخ 28 مهرماه سال 1394 به 18.5 درصد کاهش یافت.

    شفیعی با بیان این مطلب که بازپرداخت این تسهیلات به‌منظور رفاه مشتریان به سه صورت ساده، پلکانی سالیانه و پلکانی دوره‌ای امکان‌پذیر است، به میزان اقساط این تسهیلات اشاره و تصریح کرد: میزان اقساط تسهیلات 500 میلیون ریالی به‌صورت ساده 867 هزار تومان و پلکانی سالیانه در سال اول 723 هزار تومان است؛ اما در پلکانی دوره‌ای این مبلغ در پنج‌ساله اول، دوم و دو ساله پایانی به ترتیب 777 هزار تومان، 932 هزار تومان و یک‌میلیون و 120 هزار تومان در نظر گرفته‌شده است.

    به گفته مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان، میزان اقساط تسهیلات 400 میلیون ریالی به‌صورت ساده 693 هزار تومان و پلکانی سالیانه در سال اول 578 هزار تومان است اما در پلکانی دوره‌ای این مبلغ در پنج‌ساله اول، دوم و دو ساله پایانی به ترتیب 621 هزارتویمان، 746 هزار تومان و 895 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو