مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با عصر ساختمان:

سرمایه گذاری در حوزه ملک در ایران از دیگر کشورها ارزان تر است

اتحادیه مشاوران املاک در نمایشگاه ایتالیا حضور می یابند

عصر ساختمان- حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان با بیان این که فاز اول خروج از رکود را سپری کرده و انتظار داریم تا در ۶ ماهه دوم سال حجم معاملات افزایش یابد؛ گفت: البته افزایش قیمت نخواهیم داشت؛ هر چند افزایش قیمت نشان دهنده رونق بازار است اما همان طور که گفتم امسال افزایش قیمت نخواهیم داشت.

سرمایه گذاری در حوزه ملک در ایران از دیگر کشورها ارزان تر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در پاسخ به این که اقدامات دولت در خروج از رکود موثر بوده است؛ اظهار داشت: بیشترین تاثیر اقدام های دولت در زمینه افزایش تسهیلات بوده است. تاثیر کاهش نرخ سود بانکی هم سال آینده مشخص می شود  و اکنون نمی توان در این باره  نظر داد.
    عقبایی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور مشاوران املاک در بازارهای بین المللی اظهارداشت: واقعیت این است که سرمایه گذاری در حوزه ملک در ایران از تمام کشورهای دیگر ارزان تر اما جذب سرمایه گذاری سخت است.زیرا فعالان این حوزه با محدودیت های قانونی مواجه اند. البته فضای مشارکت وجود دارد و خارجی ها هم به دنبال مالکیت در ایران نیستند.
    وی ادامه داد: ما در اتحادیه مشاوران املاک به دنبال جذب سرمایه گذاری های خارجی  و نیز افزایش فعالیت های بین المللی مشاوران املاک هستیم. در این خصوص جلسه ای با اسفهبدی رئیس نمایشگاه بین المللی تهران داشتیم و قرار است در چند کشور خارجی نمایشگاه صنعت ساختمان برگزار کنیم. به همین منظور امسال برای اولین بار در نمایشگاه مشاوران املاک که مهرماه در ایتالیا برگزار می شود شرکت می کنیم .علاوه بر این در چند کشور از جمله عمان و الجزایر و شاید چند کشور اروپایی به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه، حضور خواهیم داشت.اتحادیه این فرصت را برای اعضا مهیا می کند تا بتوانند در بازارهای بین المللی حضور پیدا کنند.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص الزام برگزاری جشنواره پیشگامان صنعت ساختمان که 9 مهر همزمان با روز جهانی معمار بر گزار می شود؛ گفت: در کشور ما 300 صنعت و 1300 شغل، ارتباط مستقیم با صنعت ساختمان دارند. یکی از این حوزه ها، حوزه بازرگانی صنعت ساختمان است که فقط به مشاوران املاک محدود نمی شود اما این بخش می تواند تاثیر بسزایی در صنعت ساختمان و رونق آن داشته باشد. مشاوران املاک می توانند به دلیل ارتباط مستقیم با مردم و انجام نیاز سنجی ، نیازهای جامعه را به فعالان صنعت ساختمان  منتقل کنند.
    وی ادامه داد: چنانه جشنواره ها همراه با نماشگاه برگزار شوند؛ تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.اما درخواست من این است که جشنواره  پیشگامان صنعت ساختمان در سبک و سیاق همایش هایی که در کشورهای پیشرفته برگزار می شود ؛ ایده و حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد تا بتواند بین فعالان صنعت ساختمان، اندیشمندان این حوزه و و دانشگاه ارتباط قوی تری برقرار کند.همچنین انگیزه های اقتصادی و حضور عملیاتی تر در این همایش باید پر رنگ شود.
    عقبایی با بیان این که جشنواره زمانی می تواند خروجی مناسب داشته باشد که بتواند فرصتی جهت برقراری ارتباط با یکسری صنایع خاص ایجاد کند؛ تصریح کرد:جشنواره ایی که بتواند بین آن 300 صنعت و 1300 شغل ارتباط برقرار کند و نیازهای جامعه را با مسیری که صنعت ساختمان طی می کند؛ تطبیق دهد. همچنین دستگاه های دولتی و نهادهای مرتبط با صنعت ساختمان را مانند شهرداری ، سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس هماهنگ کند.
    این کارشناس بازار ساختمان با اشاره به فضای پسا برجام گفت: در شرایط پسا برجام که سرمایه گذاری ها بهتر شده باید فرصت هایی برای جذب سرمایه گذاری خارجی به وجود آورده و زمینه را برای ورود آن ها مهیا کنیم.هر چند ما در تولید مصالح ساختمانی و تربیت نیروی انسانی بسیار پیشرفت کرده ایم اما در تولید ساختمان پیشرفتی نداشته و سازه های ما سازه های جدید و مدرنی نیست.اکنون سازه هایی در پایتخت داریم که عمرش به نیم قرن می رسد اما  به دلیل استحکامی که دارند ؛ قیمت آن ها از بناهای نوساز بیشتر است.
    وی با اشاره به صحبت های مقام رهبری در خصوص معماری اسلامی ، عنوان کرد: باید معماری اسلامی را با توجه به فرهنگ خودمان احیا کرده و برنامه توسعه شهری را متناسب با این الگوها پیش ببریم.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص نوآوری در حوزه مشاوران املاک به خبرنگار عصر ساختمان گفت: برای نهادینه کردن نوآوری در صنعت ساختمان باید یکسری زیرساخت ها مهیا شود.در 20 سالی که در اتحادیه مشاوران املاک حضور دارم شاهد تغییرات خوبی در این حوزه بودم که مهم ترین آن ها تشکیل سامانه کد رهگیری بود.

    وی تاکید کرد: کد رهگیری تغییر عظیمی در معاملات مسکن به وجود آورد و اعتبار خاصی به آن بخشید.در واقع ضریب امنیت بالایی در معاملات مسکن به وجود آورد. تمام مشاوران املاک دنیا  از دو کارشناس فنی و عمرانی و کارشناس حقوقی بهره می برند اما در کشور ما این دو حوزه کمتر مورد توجه قرار می گیرند. در حوزه عمران معمولا مردم چیزی را که می بیند خریداری می کنند و کاری به نحوه ساخت و ساز آن ندارند. تا زمانی هم که دعوایی به وجود نیاید به دنبال مسایل حقوقی نمی روند.
    این کارشناس بازار مسکن اضافه کرد: خوشبختانه اکنون در تمام مشاوران املاک کشور این سامانه وجود دارد  و جلوی بسیاری از مشکلات و سوء استفاده ها گرفته شده است.
    وی با اشاره به این که از نوآوری و ابداعات فعالان این حوزه استقبال می کنیم ؛ در خصوص دانشگاه مشاوران املاک صحبت کرد و گفت:در بین 8 هزار اتحادیه  و 420 هزار اتاق اصناف که در کشور وجود دارد ؛ فقط اتحادیه مشاوران املاک دارای دانشگاه است.این دانشگاه در سال 92 تشکیل و اکنون 2 هزار دانشجو در 17 رشته مختلف  در آن تحصیل می کنند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو