مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اداره میراث فرهنگی کردکوی خبر داد:

وجود ۵ روستای هدف گردشگری در کردکوی

افزایش تسهیلات برای هنرمندان صنایع دستی در سال جاری

عصر ساختمان-رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردکوی با بیان اینکه پنج روستای هدف گردشگری در کردکوی وجود دارد، گفت: شهرستان کردکوی از بیشترین روستاهای هدف گردشگری در استان گلستان برخوردار است.

وجود ۵ روستای هدف گردشگری در کردکوی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حمید منوچهری صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان کردکوی با بیان اینکه کردکوی از لحاظ گردشگری زبانزد است، اظهار کرد: سابقه دیرینه تمیشه کردکوی، برج رادکان، برخورداری از جاذبه‎های مختلف به ویژه جاذبه‎های طبیعی گواه این مسأله است طوری‎که شهرستان کردکوی «گنجینه اکوتوریسم استان گلستان» نامگذاری شده است.

    وی مهم‎ترین اقدام در طی 15 ماه از حضور خود در اداره میراث فرهنگی و گردشگری کردکوی را تبدیل نمایندگی به اداره عنوان کرد و افزود: در آغاز مسؤولیت با 67 امتیاز نمایندگی بودیم که با اهتمام فرماندار کردکوی و ارتقای شاخصه‎های موجود میراث فرهنگی کردکوی از 67 امتیاز به 96 امتیاز ارتقا پیدا کرده و از نمایندگی تبدیل به اداره میراث فرهنگی و گردشگری شد.

    * تشکیل و تقویت انجمن‎های میراث فرهنگی در راستای حفاظت از آثار تاریخی

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردکوی با بیان اینکه نقش یک یا دو نیرو در یگان حفاظت در حفظ آثار تاریخی به تنهایی مؤثر نبود، نخستین اقدام را تشکیل انجمن‎های میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: از آنجایی که شهرستان کردکوی در بخش جاذبه‎های تاریخی بسیار غنی است از این رو در راستای حفاظت از آثار تاریخی تقویت انجمن‎های میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

    منوچهری ادامه داد: دراین خصوص 28 روستا و انجمن شهرستان در بخش مرکزی تشکیل شد که جلسات متعددی در این خصوص برگزار می‎شود و در سه حوزه میراث، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می‎کند.

    وی با بیان اینکه کردکوی در بحث آثار ثبتی 38 اثر تاریخی و ثبتی داشت، ابراز کرد: در سال‎های 1360 و 1370 کردکوی جزو شهرستان‎هایی بود که از بیشترین اثر ثبتی برخوردار بود که بعدها اقدام سایر شهرستان‎ها در ثبت آثار تاریخی موجب کاهش آمار در کردکوی شد.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردکوی اضافه کرد: در شهرستان کردکوی از 38 اثر تاکنون چهار اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است و 10 اثر در دست بررسی است که نقشه‎برداری و اطلاعات آن انجام شده است.

    منوچهری از ثبت گلزار شهدای کردکوی در آثار ثبتی خبر داد و گفت: کردکوی جزو نخستین شهرستان‎ها در استان گلستان است که گلزار شهدا را به عنوان اثر ثبتی شروع کرده که این کار در حال انجام است.

    * افزایش تسهیلات برای هنرمندان صنایع دستی در سال جاری

    وی به ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و یادآور شد: پس از چندسال وقفه در سال گذشته تسهیلاتی هر چند ناچیز به این بخش اختصاص یافت که میزان تسهیلات در سال جاری در حال افزایش است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کردکوی با ابراز خرسندی از فعالیت هنرمندان صنایع دستی در کارگروه اشتغال بانوان فرمانداری کردکوی، بیان داشت: فعالیت در این کارگروه موجبات تأمین اعتبار و ارائه تسهیلات به هنرمندان این عرصه از مجاری دیگر فراهم شده است.

    منوچهری با بیان اینکه کردکوی از بیشترین روستاهای هدف گردشگری برخوردار است، گفت: پنج روستای «بالاجاده» ، «سرکلاته»، «النگ»، «رادکان» و «جهان‎نما» از روستاهای هدف شهرستان محسوب می‎شوند که در این خصوص برنامه‎ها و همایش‎هایی نیز در حال انجام است.

    وی خاطرنشان کرد: شهرستان کردکوی با چهار منطقه نمونه گردشگری بیشترین منطقه بیشترین منطقه را در استان دارد که «درازنو»، «جهان‎نما»، «پارک جنگلی امام رضا (ع) » و «شموشک» جزو مناطق نمونه گردشگری از لحاظ منابع طبیعی و جنگلی است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کردکوی افزود: برگزاری جشنواره بومی و محلی، ایجاد موزه، راه‎اندازی بازارچه صنایع دستی و حوزه گردشگری از جمله برنامه‎هایی است که در دستور کار قرار دارد.

    منوچهری از تهیه بسته‎های گردشگری در شهرستان کردکوی خبرداد و بیان داشت: با این کار هنگام ورود بسته‎های سرمایه‎گذاری بسته‎های گردشگری و نهادهایی که باید همکاری داشته باشند مشخص خواهند شد تا با همکاری و همدلی نهادها و دستگاه‎های تعیین شده فعالیت‎های این حوزه انجام و مشکلات آن مرتفع شود.

    وی اظهار کرد: در بحث سرمایه‎گذاری متقاضیان مناسبی جذب شده است که در بخش بوم‎گردی و طبیعت‎گردی، دو اقامتگاه بوم‎گردی موفق به اخذ مجوز شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار