مدیران خودروعصر اعتبار

ادامه روند صعودی سنگ‌آهن چین و کاهش موجودی ذخایر فولاد

عصر ساختمان:با افزایش قیمت فولاد و کاهش تولید و موجودی محصولات فولادی در چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده دنیا، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی روز دوشنبه چین با رشدی ۴ درصدی مواجه شد.

ادامه روند صعودی سنگ‌آهن چین و کاهش موجودی ذخایر فولاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از رویترز، بر اساس آمار موسسه مشاوره صنعتی استیل‌هوم، میزان ذخایر میلگرد در 28 شهر بزرگ چین در 18 دسامبر به 3.646 میلیون تن رسید که نسبت به هفته گذشته افتی 0.8 درصدی را نشان می‌دهد.

    هلن لائو، تحلیلگر شرکت آرگوناوت اعلام کرد: «کاهش تولید توسط کارخانه‌های فولاد چینی زیان‌ده و بسته شدن اجباری واحدهایی در پکن منجر به بالا رفتن قیمت میلگرد شده است. فاکتور بعدی که باید روی آن تمرکز کرد، رونمایی چین از طرح خود برای سرعت بخشیدن به ثبات در ظرفیت فولاد خود خواهد بود که به‌عنوان یک کاتالیست برای فروش شرکت‌های فولاد به شمار می‌رود.»

    هر تن میلگرد در بورس معاملات آتی شانگهای با رشدی 2.8 درصدی یکهزار و 744 یوان (269 دلار) معامله شد. این در حالی است که در ساعاتی از روز قیمت هر تن میلگرد به بالاترین مقدار خود از 17 نوامبر (1757 یوان) نیز رسیده بود. در بورس کالای دالیان،‌ قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می با افزایش 4 درصدی به 309.5 یوان رسید.
    در حالی که ثبات در رشد قیمت فولاد به عنوان فاکتور کلیدی برای ادامه اوج‌گیری سنگ‌آهن تلقی می‌شود، ولی معامله‌گران در مورد تقاضای فولاد کمی با شک و تردید رفتار می‌کنند. این در حالی است که با فرا رسیدن زمستان،‌ فعالیت‌های ساخت و ساز بسیار کند شده و این موضوع روی تقاضای فولاد تاثیر منفی خواهد گذاشت.

    یک معامله‌گر مستقر در شانگهای اعلام کرد: «قیمت فولاد در انتهای هفته در تانگشان اندکی افت کرده است. علاقه به خرید نیز کاهش یافته که نشان می‌دهد میزان تقاضا همچنان کم است.»

    بر اساس آمار استیل‌هوم، در حالی که میزان ذخایر فولاد کاهش پیدا کرده است، موجودی سنگ‌آهن در بنادر چین به 92.35 میلیون تن افزایش پیدا کرده که بیشترین مقدار آن از اوایل ماه می بوده است.   

    بانک ANZ اعلام کرد:‌ «ما معتقدیم که موجودی ذخایر بندرها با ضعف در تقاضا توسط کارخانه‌های فولاد چین بازهم افزایش پیدا خواهد کرد.»

    بر اساس این گزارش، هر تن سنگ‌آهن 62 درصد برای تحویل به بندر تیانجین چین، با افزایش 2.1 درصدی 39 دلار و 30 سنت در روز جمعه معامله شد. این در حالی است که قیمت سنگ‌آهن در هفته گذشته رشدی 6.2 درصدی داشته و به چهار هفته کاهش قیمت این ماده اولیه تولید فولاد خاتمه داده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار