مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل قطار شهری اهواز خبر داد:

پیمانکاران داخلی، گزینه‌های ادامه کار مترو اهواز

عصر ساختمان:در صورت عدم همکاری شرکت کیسون با شرایط موجود در قرارداد سال ۱۳۸۵ و پایان همکاری مترو اهواز با این شرکت، اولویت برای قرارداد جدید با چند پیمانکار داخلی است.

پیمانکاران داخلی، گزینه‌های ادامه کار مترو اهواز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: در صورت عدم همکاری شرکت کیسون با شرایط موجود در قرارداد سال 1385 و پایان همکاری مترو اهواز با این شرکت، اولویت برای قرارداد جدید با چند پیمانکار داخلی است.

    عباس هلاکویی اظهار کرد: در حال حاضر شرایط اجرای پروژه‌های قطار شهری نسبت به گذشت بسیار تغییر کرده و همچنین بسیاری از ابزارآلات مورد نیاز این پروژه‌ها که در خارج از کشور برای ایران ساخته می‌شدند، اکنون در کشور قابل تولید هستند.

    وی افزود: در سال‌های گذشته ساخت و ساز زیرزمینی در ایران نیز بومی شده است. در گذشته و ابتدای کار پروژه‌های قطار شهری، دستگاه‌های مورد نیاز برای حفاری زمین در دسترس نبود ولی اکنون تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز و به تازگی کرمانشاه نیز مجهز به این دستگاه‌ها شده‌اند.

    هلاکویی با اشاره به احتمال تغییر پیمانکار قطار شهری اهواز گفت: تعداد پیمانکاران در داخل کشور نسبت به گذشته چند برابر بیشتر شده است؛ بنابراین در صورت عدم همکاری شرکت کیسون با شرایط موجود در قرارداد سال 1385 و پایان همکاری با این شرکت، اولویت برای قرارداد جدید با چند پیمانکار داخلی است.

    وی با اشاره به تاثیر رفع تحریم‌های ایران بر آینده پروژه مترو اهواز گفت: به تازگی شرکت‌های خارجی مختلفی برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند. کارشناسان کشور ژاپن نیز به مدت 40 روز در ایران حضور داشتند و تمام امکانات را بررسی و ارزیابی کردند و کشورهای دیگر مانند چین و روسیه نیز برای ارزیابی به ایران سفر کرده‌اند. مجموع این شرایط می‌تواند پس از سال‌ها تحریم و مشکلاتی که برای قطار شهری اهواز پیش آمد، بر آینده مترو اهواز و چگونگی ادامه کار موثر باشد.

    مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز تصریح کرد: پیشرفت پروژه مترو اهواز بیشتر به همت مسئولان شهر اهواز و استان خوزستان بستگی دارد و لازم است شهرداری و شورای شهر اهواز و استانداری خوزستان با مشکلات موجود به شکل جدی مقابله کنند و موانع را کنار بزنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو