مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد:

ضرورت معرفی اماکن تاریخی شهر قم به زائرین

عصر ساختمان- سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ضرورت معرفی اماکن تاریخی قم به زائران گفت: زائری که به شهر قم می‌آید علاقمند است که اماکن تاریخی این شهر را ببیند، لذا این اماکن باید به درستی معرفی شود.

ضرورت معرفی اماکن تاریخی شهر قم به زائرین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، نعمت‌الله عواطف رستمی با اشاره به طولانی شدن اجرای پروژه‌ها در شهر قم اظهار کرد: اجرای هر پروژه‌ای نیاز به زمان دارد و مسائل دست و پاگیر اجرای پروژه‌های عمرانی را در شهر قم معطل می‌کند؛ برخی از پروژه‌ها هم به دلیل تاخیر در ارائه تسهیلات بانکی و مجوزهای اداری دیر به سرانجام می‌رسد.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: یکدستی و مدیریت واحد سازمان‌هایی که در بحث به ثمر رسیدن سرمایه‌گذاری‌ها نقش دارند، ضروری است تا هر دستگاهی ساز خود را در این زمینه نزند و مراحل اداری کار را برای سرمایه‌گذاران در استان قم سخت نکند.

    وی افزود: در گذشته برای بحث توسعه استان قم با موانع فکری مواجه بودیم که سخت‌تر از موانع اقتصادی است؛ به طور مثال در اواخر دهه هفتاد که استان قم به تازگی استان شده بود، برخی با تاسیس دانشگاه صنعتی در استان مخالف بودند و برای گسترش صنعت توریسم در استان قم با موانع فکری مواجه بودیم.

    عواطف رستمی با اشاره به بحث توسعه استان قم گفت: موانع فکری در مقابل بحث توسعه صنعت گردشگری استان کمتر شده و مسؤولان استان قم به این نتیجه رسیدند که باید بسترهای توسعه گردشگری را در استان فراهم کنند؛ به هر حال زمانی که مدت اقامت گردشگر در استان قم افزایش یابد او در داخل استان هزینه می‌کند و سطح زندگی مردم استان قم ارتقاء پیدا خواهد کرد.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری حساب سود و زیان خود را می‌کند و باید او را با مشوق‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در استان قم ترغیب کرد؛ بلوار پیامبر اعظم(ص) محلی مناسب برای سرمایه گذاری است و فضای تجاری بسیاری در این بلوار وجود دارد، اما تاکنون سرمایه‌گذاری که مشتاق باشد با سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) آن را به سرانجام برساند، پیدا نکردیم.

    وی افزود: هنوز در استان قم به نقطه‌ای نرسیدیم که بتوانیم سرمایه‌گذاران را به راحتی جذب کنیم، اما به هر حال آمادگی برای جذب سرمایه‌گذار در شهرداری و شورای شهر قم وجود دارد و کمیته سرمایه‌گذاری در شهرداری قم تشکیل شده است و شورای شهر قم هم از هر طرح و لایحه‌ای در خصوص سرمایه‌گذاری در این شهر استقبال می‌کند و آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

    عواطف رستمی با اشاره به ضرورت ساماندهی زائرین در شهر قم اظهار کرد: مسؤولان استان از جمله مدیران سازمان میراث فرهنگی باید زائرین را در سطح شهر قم مدیریت کنند تا آنها سرگردان نباشند اگر کسی زائرین را در شهر قم برای بازدید از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های سیاحتی این شهر هدایت کند به نفع شهر قم خواهد بود.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد:‌ زائرین مذهبی استان قم در صورت وجود امکانات مناسب گردشگری در شهر قم تنها به زیارت حرم حضرت معصومه(س) بسنده نخواهند کرد و در صورت ایجاد مکان‌های گردشگری و معرفی به آنها زائرین به این اماکن هم خواهند رفت.

    وی افزود: اماکن تاریخی بسیاری در شهر قم وجود دارد، اما بسیاری از مردم این اماکن را نمی‌شناسند و از آنها بازدید نمی‌کنند، زائری هم که به شهر قم می‌آید، علاقمند است که اماکن تاریخی این شهر را ببیند باید پکیج‌های بازدید از اماکن تاریخی به زائرین شهر قم ارائه شود.

    عواطف رستمی در پایان در خصوص زائرین شهر قم خاطرنشان کرد: سالانه 20 میلیون زائر به شهر قم می‌آیند که عموماً مردم استان‌های مختلف ایران هستند، اما در این میان بیش از دو میلیون نفر از زائرین کشورهای خارجی هستند که چند روزی در شهر اقامت دارند و باید برنامه‌ریزی لازم برای حضور بیشتر زائرین خارجی در استان قم و بازدید آنها از جاذبه‌های مختلف استان صورت بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو