مدیران خودروعصر اعتبار

با تصویب اعضای شورای شهر

بانک شهر ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه پل قدس پرداخت می‌کند

عصر ساختمان- اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل با اکثریت آرا به شهرداری اردبیل اجازه دادند تا با رایزنی با بانک شهر زمینه دریافت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات را با وثیقه‌ای که گذاشته می‌شود فراهم کنند.

بانک شهر ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه پل قدس پرداخت می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که شامگاه دوشنبه برگزار شد نامه شهرداری اردبیل مبنی بر تعیین تکلیف پروژه پل قدس و پرداخت 12 میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک شهر مطرح شد تا اعضای شورای شهر با ادامه اجرای این پروژه و پرداخت آن موافقت کرده و نظرشان را اعلام کنند.

    سرپرست شهرداری اردبیل گفت: بانک شهر سند معتبر یکی از املاک شهرداری را در قبال پرداخت تسهیلات به عنوان وثیقه درخواست کرده که ما پیشنهاد می‌کنیم سند دو پارکینگ طبقاتی طوبی و درخشان در این زمینه مدنظر قرار گیرد تا بانک شهر بتواند در قبال این وثیقه تسهیلات را پرداخت کند.

    قدرت سیفی افزود: پروژه بیش از یک هفته است که به دلیل طلب پیمانکار که تاکنون بیش از 6 میلیارد و 900 میلیون تومان اسناد هزینه‌ای ارائه کرده است به تعطیلی کشیده شده چراکه پیمانکار پرداخت بخشی از طلب خود را به صورت جدی مطرح کرده است.

    وی یادآور شد: ما اگر می‌خواهیم ادامه اجرای پروژه پل قدس را شاهد باشیم باید هر چه سریع‌تر تکلیف پرداخت 12 میلیارد تومان تسیهلات از طریق بانک شهر مشخص شود.

    سرپرست شهرداری اردبیل با بیان اینکه در زمان شهرداری صدیف بدری ما حدود 4 میلیارد تومان تسهیلات از بانک شهر گرفته بودیم که این تسهیلات تاکنون بازپرداخت نشده و ما به نوعی بدسابقه شده‌ایم افزود: بانک شهر قرار نیست از محل پرداخت تسهیلات این 4 میلیارد تومان وام قبلی را مطالبه کرده و یا از حساب کسر کند.

    سیفی ادامه داد: ما از شورای شهر مجوز می‌خواهیم تا اسناد مالکیت را در قبال دریافت تسهیلات به بانک شهر ارائه کنیم تا با شرایطی که از سوی بانک اعلام می‌شود پرداخت تسهیلات به انجام برسد.

    وی تصریح کرد: اگر ما سهام‌دار بانک شهر بودیم قطعا وثیقه‌ای در میان نبود اما بانک شهر در قبال پرداخت تسهیلات از شهرداری وثیقه می‌خواهد.

    حسین افسانه عضو شورای شهر اردبیل گفت: ما به صورت کلی به اجرای این پروژه مجوز دادیم و این شهرداری است که باید مذاکرات خود را با بانک شهر انجام دهد تا بر اساس قوانین و مقرارت نسبت به دریافت وام و گذاشتن وثیقه مورد نیاز اقدام لازم را انجام دهد.

    ناصر ناطق‌درآبادی عضو دیگر شورای شهر اردبیل افزود: بنده آذرماه سال گذشته در مورد مبهم بودن قرارداد تذکر داده بود باید تمام شرایط تهسیلات پرداخت مشخص شود که ما چه نوع وام با چه درصدی چند ساله و با چه وثیقه‌ای می‌خواهیم از بانک شهر دریافت کنیم.

    وی مبهم بودن این قرراداد و عدم شفافیت آن را یادآور شد و گفت: ما اگر در زمان انعقاد قرارداد به ابعاد این موضوع فکر می‌کردیم امروز به مشکل مالی برنمی‌خوردیم.

    علی هدایتی دیگر عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: جای تعجب است که ما در برخی از پروژه‌ها برای جزئیات مصوبه می‌گیریم اما در برخی از پروژه‌ها حتی برای کلیات طرح و یا لایحه نیز مصوبه گرفته نمی‌شود.

    وی گفت: قرار نیست ما به جزء جزء مصوبه قبلی خود مهر تاییدی بزنیم بلکه این در حیطه اختیارات شهرداری است که برود برای این پروژه از بانک شهر تسهیلات بگیرد که این کار روال قانونی خود را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار