مدیران خودروعصر اعتبار

۶۰ هزار "خانه روستایی" کرمانشاه غیرمقاومند

عصر ساختمان- معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه اظهار کرد: تخمین ما این است ۶۰ هزار واحدمسکونی روستایی غیرمقاوم در استان وجود دارد.

۶۰ هزار "خانه روستایی" کرمانشاه غیرمقاومند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، افشین انتظاری با اشاره به وجود 142 هزار واحد مسکونی روستایی در استان، گفت: از این تعداد 127 هزار و 303 واحد در روستاهای بالای 20 خاوار استان قرار دارند.

    انتظاری با بیان اینکه تاکنون 47 هزار واحد مسکونی روستایی استان از طریق پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند، گفت: مقاوم سازی واحدهای روستایی از سال 1384 شروع شده و تا به امروز 47 هزار واحد مسکونی روستایی دراستان مقاوم سازی شده‌اند.

    وی با بیان اینکه آمار دقیقی از واحدهای مسکونی روستایی غیرمقاوم استان وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه برخی روستاییان نیز بدون دریافت تسهیلات اقدام به مقاوم‌سازی کرده‌اند، تخمین ما این است که حدود 60 هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در استان داشته باشیم.

    معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه جمعیت روستایی استان را 600 هزار نفر اعلام و تصریح کرد و افزود: چنانچه سرانه جمعیتی هر خانوار روستایی را پنج نفر در نظر بگیریم، 300 هزار نفر از روستاییان استان در خانه‌های غیرمقاوم ساکن هستند.

    انتظاری با بیان اینکه سیاست دولت پیشبرد برنامه مقاوم‌سازی با مشارکت مردم است، گفت: قطعا بدون حضور مردم هیچ طرحی موفق نخواهد شد و ضرورت دارد تا مردم برای پیشبرد طرح مقاوم سازی مشارکت داشته باشند.

    این مقام مسئول با بیان اینکه استقبال مردم از تسهیلات مقاوم سازی در سالهای مختلف بسته به میزان درآمد متفاوت بوده است، گفت: همواره در سالهایی که میزان بارندگی و برداشت محصول پایین است، میزان استقبال هم پایین می‌آید.

    وی اظهار کرد: از طرفی سخت گیری بانک‌ها در پذیرفتن ضامن نیز موجب شده تا استقبال روستاییان از این تسهیلات کم شود.

    انتظاری افزود: همچنین طی سالهای اخیر با رکود مسکن مواجه بودیم و قطعا این رکود مسکن و ساخت و ساز بر بحث مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نیز تاثیرگذار است.

    وی از افزایش میزان تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: میزان تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاهای مرزی و نیز برای واحدهایی که بطور کامل تخریب شده و در همان محل مجددا ساخته شود، امسال 20 میلیون تومان است.

    انتظاری افزود: برای سایر واحدها نیز میزان این تسهیلات از 15 میلیون تومان در سال گذشته به 18 میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است.

    معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران بانک‌ها در سال جاری مکلف شده‌اند ضمانت نامه زنجیره‌ای را از روستاییان بپذیرند.

    انتظاری سهمیه تسهیلات مقاوم سازی امسال استان را 3900 فقره اعلام و تصریح کرد: برای اعطای تسهیلات محدودیتی نداریم و به هر تعداد که درخواست داشته باشیم می‌توانیم تسهیلات اعطا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو