مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد :

ساخت ایستگاه راه آهن در میدان آزادی برای تکمیل خط ۴ مترو

عصر ساختمان- مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از ایده ساخت ایستگاه قطار در میدان آزادی خبر داد و با اشاره به هزینه ۷۵۰ میلیارد تومانی انتقال خطوط راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ به تونل، گفت: انتقال این خطوط به تونل یک کار غیراصولی بود.

ساخت ایستگاه راه آهن در میدان آزادی برای تکمیل خط ۴ مترو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محسن پورسید آقایی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که موضوع انتقال خطوط راه آهن به زیر زمین باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا این خطوط از مرکز شهر و مراکز تجاری مهم عبور می‌کنند، اظهار کرد:  انتقال ایستگاه راه‌آهن شهر قم به محمدیه در سال‌های گذشته موجب اعتراضات مردم شد و بر این اساس طی دو سال گذشته این ایستگاه باز هم به داخل شهر منتقل شد،.

    وی ادامه داد: برای طراحی ایستگاه‌های درون شهری با مشاوران بین المللی که طراحی ایستگاه‌های شهری در اروپا را انجام داده بودند قراردادی منعقد و مقرر شد برای تهران نیز طراحی‌های مناسبی انجام شود.

    وی با تاکید بر این که خط 3 مترو باید به صورت مستقیم به سکوهای راه آهن متصل شود، افزود: این درحالی است که امروز تنها یک ورودی در محوطه راه آهن برای خط 3 درنظر گرفته شده، در شهر ری نیز باید ایستگاه راه‌آهنی ایجاد شود تا تعامل مناسبی با خطوط یک و 6 مترو داشته باشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه ایده‌ای برای احداث ایستگاه در میدان آزادی داریم تا در این ایستگاه نیز راه‌آهن با مترو در خط 4 یک ایستگاه مکمل داشته باشد، گفت: انتقال خطوط راه‌آهن در مناطق 17 و 18 به تونل کار غیراصولی بود چون با هزینه آن می‌شد طرحی معادل 1200 میلیارد تومان اعتبار را به سرانجام رساند. در واقع می‌شد این هزینه را در جای دیگری صرف کرد تا مردم منطقه دستاوردهای بهتری داشته باشند.

    پورسیدآقایی تصریح کرد: علی رغم ساخته شدن این تونل امکان تردد قطار در آن وجود نداشت اما در سال 93 این امکان فراهم شد که پس از تردد قطار در این مسیر حدود 26 هکتار از زمین‌های این محدوده آزاد شد.

    وی یادآور شد: اوایل تشکیل دولت یازدهم راه آهن تلاش کرد تا با تشکیل جلسه مشترکی بین مدیریت شهری تکلیف زمین های آزاد شده را تعیین کند که در نهایت قرار شد شهرداری متولی اجرای پروژه های عمرانی در این زمین‌ها باشد.

    مدیرعامل راه آهن بیان کرد: در این جلسات مقرر شد با کارشناسی کردن این اراضی معادل آن زمین معوضی به شرکت راه آهن ارائه شود اما این امر نیز محقق نشد. 75 هزار مترمربع فضای پارکینگ در طبقه فوقانی تونل خط راه آهن درنظر گرفته شده و تاکنون حدود 524 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، البته هنوز تأسیسات تونل و سیستم‌‌های ایمنی اجرایی نشده است که به بودجه حدود 213 میلیارد تومان نیاز دارد.

    وی افزود: در مجموع برای این پروژه حدود 750 میلیارد تومان هزینه شده که معادل هزینه آن به نرخ روز حدود1200 میلیارد تومان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار