مدیران خودروعصر اعتبار

کوتاه‌شدن دست زمین‌خواران از ۴۷ هکتار از اراضی ملی استان سمنان در چهار ماه اخیر

عصر ساختمان- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از رفع‌تصرف از ۴۷هکتار از اراضی ملی این استان در چهار ماهه اول امسال خبر داد.

کوتاه‌شدن دست زمین‌خواران از ۴۷ هکتار از اراضی ملی استان سمنان در چهار ماه اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سرهنگ عباسعلی ترحمیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 47 هکتار از اراضی ملی توسط مامورین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از متصرفین خلع‌ ید و به بیت‌المال برگردانده شده است.

    وی تصریح کرد: در این رابطه از ابتدای سال‌جاری 38 فقره پرونده تخریب و تصرف به‌مساحت 55 هکتار در محاکم قضایی طرح و به نتیجه رسیده است که در 11فقره از اجرای حکم جمعا به‌مقدار 47 هکتار خلع‌ید توسط مامورین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان انجام شده است.

    ترحمیان در ادامه گفت: با توجه به آماده‌باش کامل نیروهای یگان حفاظت در تمامی عرصه‌های ملی‌، روند نزولی در تصرفات عرصه‌ها را شاهد هستیم که این نشان‌گر تلاش شبانه‌روزی پرسنل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان است ضمن اینکه ارتقاء دانش فرهنگ منابع طبیعی و انفال هم از عوامل مهم در کاهش تصرفات غیرقانونی است.

    وی افزود: برای حفظ سرمایه‌های طبیعی استان با هرگونه تجاوز و تصرف که کوچکترین تخریب و نابودی منابع طبیعی را در پی داشته باشد با شدت برخورد می‌شود.

    ترحمیان با تاکید بر برخورد جدی با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی افزود: برای تحقق این امر در برخورد قانونی و مقابله با سودجویان از انفال، هیچ‌گونه اغماض و چشم‌پوشی نخواهد شد.

    فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را از مشکلات این بخش عنوان و خاطرنشان کرد: تصرف و تخریب منابع طبیعی طبق قانون جرم محسوب شده و با متخلفین برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

    وی با اشاره به وظیفه ذاتی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی ، حفاظت از این سرمایه‌ها را اولویت اول کاری این سازمان ارزیابی کرد و گفت: بخش اعظم وظایف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها شامل حفاظت و احیاء است که در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز توانسته است با تجهیز یگان حفاظت مستقر در تمام شهرستان‌ها چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظرنرم‌افزاری گام‌های موثری را بردارد.

    این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات لازم برای این بخش از سوی مسئولان ارشد استان حفاظت و مراقبت از عرصه‌های ملی بیش از پیش افزایش یافته و دیگر شاهد تصرفات غیر قانونی و عدوانی در عرصه‌های منابع طبیعی نباشیم.

    وی با تاکید بر حفظ و نگهداری جنگل‌ها و منابع طبیعی تصریح کرد: تمام افرادی که در این زمینه احساس مسوولیت دارند باید با مشارکت مردم در حفظ و نگهداری بیت‌المال بکوشند.

    ترحمیان ضمن قدردانی از همراهی مسئولان و مقامات ارشد استان به خصوص مراجع قضایی و همکاران پر تلاش نیروی انتظامی برای برخورد با متخلفان به منابع طبیعی گفت: همچنان نیازمند همکاری مسئولان به ویژه مقامات قضایی استان برای احقاق حقوق ملت و مجازات متخلفان هستیم.

    فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را بسیار مهم برشمرد و از تمامی مردم و گردشگران درخواست کرد تا ضمن رعایت اصول و نکات ایمنی در هنگام مراجعه به عرصه‌های طبیعی درصورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را فوراً از طریق تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع 1504 گزارش دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار