مدیران خودروعصر اعتبار

تعهد ساخت ۱.۶ میلیون واحد توسط بنیاد مسکن در دولت سیزدهم

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تعهد ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم توسط بنیان مسکن خبر داد و گفت: در حال حاضر به ساخت ۳۲۰ هزار واحد رسیدیم.

تعهد ساخت ۱.۶ میلیون واحد توسط بنیاد مسکن در دولت سیزدهم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ اکبر نیکزاد صبح جمعه 4 آذرماه در بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهر همدان، اظهار کرد: طبق قانون جهش تولید مسکن، دولت باید سالانه یک‌میلیون مسکن بسازد که از این تعداد 200 هزار واحد روستایی و 800 هزار واحد شهری است.

    نیکزاد ادامه داد: بنیاد مسکن تعهد دارد که سالانه 200 هزار واحد روستایی و 200 هزار واحد شهری بسازد بنابراین ما در طول چهارسال دولت سیزدهم باید یک میلیون و 600 هزار واحد بسازیم اما در حال حاضر به 320 هزار واحد رسیدیم بنابراین تلاش می‌کنیم تا تعهدات سال اول خود را تامین و وارد تعهدات سال دوم خود شویم.

    وی در رابطه با اختلاف تعهدات با پروژه‌های در حال انجام، توضیح داد: در سال اول به علت مکان‌یابی، تامین زمین، طراحی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها روند پروژه‌ها به تاخیر افتاد اما در سال دوم و سوم با شتاب بیشتری کار را ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم به تعهدات خود عمل کنیم.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دررابطه با وضعیت استان همدان، مطرح کرد: در استان همدان حدود 5000 واحد روستایی و 3000 واحد شهری در حال ساخت داریم که کیفیت اجرای این پروژه‌ها بسیار مطلوب است و از نظر زمان بندی تلاش داریم که با برنامه زمان بندی تدوین شده به سرانجام برسد.

    نیکزاد در رابطه با پرداخت تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن روستایی، مطرح کرد: پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی برای ساخت مسکن نهایی و مشکلاتی که وجود داشت، مرتفع شده است. بانک‌های عامل همکاری بسیار خوبی دارند و در این مدت عملکرد بانک‌ها بسیار مطلوب بوده است.

    وی ادامه داد: در شهرهای بالای 25 هزار نفر نیز روند خوبی در ساخت مسکن وجود دارد و مقداری از هزینه ساخت توسط تسهیلات بانکی و مقداری آورده متقاضیان است. تاکنون مردم همت کرده و آورده‌ها را واریز کردند و با کمک مردم، روند اجرایی از نظر سرعت و کیفیت، خوب است.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: این پروژه‌ها حتما باید خوب طراحی و اجرا شوند تا مردم از زندگی در این واحدها لذت ببرند.

    نیکزاد در رابطه با تامین مصالح ساخت مسکن، بیان کرد: در زمینه تامین مصالح در کشور، نگرانی‌هایی ایجاد شده بود اما شرکت‌های زیرنظر بنیاد مسکن، به صورت قوی وارد عمل شدند و فعالیت آن ها دو چندان می‌شود چراکه پیمانکاران و مردم نباید برای تامین مصالح مشکلی داشته باشند.

    وی درباره زمان افتتاح این پروژه‌ها گفت: تصمیم داریم در ایام مختلف سال برنامه‌های افتتاح را با حضور مقامات ارشد کشور داشته باشیم و در حال حاضر استان‌ها در حال آمادگی برای افتتاح مسکن روستایی، شهری و اقشار کم درآمد در دهه فجر هستند.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در 22 نقطه از کشور که در اثر بلایای طبیعی آسیب دیدند، مطرح کرد: آخرین زلزله تخریبی که در کشور داشتیم، در شهر خوی رخ داد. روند بازسازی پروژه‌های آنجا در وضعیت مطلوبی قرار دارد و تا 45 روز آینده، تکمیل می‌شود تا مردم در زمستان به مشکل بر نخورند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار