مدیران خودروعصر اعتبار

هدایت تسهیلات ساخت به بخش خصوصی قیمت تمام شده مسکن را کاهش می‌دهد

عصر ساختمان- رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: در صورتی که تسهیلات ساخت مسکن به بخش خصوصی هدایت شود، شاهد کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن خواهیم بود.

هدایت تسهیلات ساخت به بخش خصوصی قیمت تمام شده مسکن را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، آقای محمد مرتضوی با بیان اینکه بخشی از تسهیلات بانکی و رویکرد‌های حمایتی مسکن به بخش خصوصی باید اختصاص یابد، گفت: در حال حاضر هم شاهد آن هستیم که این طرح چندان بازدهی و بازخوردی نداشته است.

    به گفته رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور،‌ منابع قابل توجهی که امروزه شاهد آن هستیم به برخی از برج‌های دولتی در حوزه مسکن اختصاص یافت که عملا با خروجی روبرو نبوده است و به دلیل ناتوانی متقاضیان و افزایش قیمت تمام شده دور از دسترس متقاضیان اصلی این طرح‌ها قرار گرفته است.

    او با بیان اینکه در این حوزه یک اتلاف منابع بسیاری ایجاد شده است، گفت: هم اکنون این منابع می‌توانست وارد سیستم چرخه بانکی کشور شده و در قالب حمایت از بخش خصوصی و یارانه‌های حمایتی و همچنین در قالب تسهیلات موثر جریان تولید مسکن در کشور از رونق بیشتری برخودار باشد و در نهایت منجر به کاهش قیمت تمام شده مسکن شود.

    مرتضوی تاکید کرد: در این بخش‌ها دولت حمایت‌های لازم را انجام نداد ، در صورتی که اگر چنین حمایتی‌ها را در دستور کار خود قرار می‌داد، شاهد به دست آمدن یک نتیجه درست در حوزه مسکن می شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی