مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۹

نمای بیرونی برج آزادی تهران مرمت می‌شود

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۹ گفت: برج آزادی شناسنامه تهران است و با بهترین سنگ‌ها و کارشناسان در حال مرمت نمای بیرونی نماد پایتخت هستیم .

نمای بیرونی برج آزادی تهران مرمت می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، شب‌گردی دیشب خبرنگاران شهری در منطقه 9 تهران برگزار شد و از پروژه‌های این منطقه به همراه مدیران شهری بازدید کردیم.

    محسنی شهردار منطقه 9 درباره پروژه مجتمع تجاری معین مال در خیابان شهید اکبری که از زیر خیابان آزادی عبور می‌کندگفت: طول این پروژه حدود 600 متر و عرشه پل حدود 216 متر است. 317 شمع در ارتفاعات مختلف قرار می‌گیرد. پروژه 20 درصد پیشرفت داشته و قرار است تا ماه دوم سال 96 به بهره‌برداری برسد.
    محسنی با اشاره به اینکه این زیر گذر در شاهراه آزادی قرار دارد و به سبک شدن ترافیک منطقه می‌انجامد گفت: این پروژه توجیه اقتصادی هم به دلیل همجواری با منطقه 2 دارد زیرا باعث روان شدن حرکت می‌شود.

    شهردار منطقه 9 بیان داشت: سعی کردیم در یک حرکت جهادی بدون آسیب رسیدن به اهالی منطقه، در ایام تعطیلات که ترافیک منطقه سبک بود، پروژه با سرعت پیش برود.
    محسنی ضمن تاکید بر اینکه در ایام تعطیلات عید کار جابجایی و تعریض خیابان انجام شد تصریح کرد: وقتی مردم به زندگی بعد از تعطیلات بازگشتند حتی یک مورد گزارش به 137 هم نداشتیم.
    شهردار منطقه 9 درباره معارضین این طرح بیان داشت:‌ بیشترین معارض ما مسائل تاسیساتی و 100 اصله درخت بود که با ریشه به پادگان جی منتقل شدند و چون در فصل خواب گیاهان بود خوشبختانه آسیبی ندیدند و دوباره جان گرفتند.
    محسنی درباره مرمت برج آزادی تهران اظهار داشت: با بهترین سنگ‌ها و کارشناسان در حال مرمت نمای بیرونی نماد پایتخت هستیم اما چون راهنمایی رانندگی دائم در حال مانیتورینگ منطقه است با سرعت جلوی کار را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد. با وجود هماهنگی خیلی خوب بین شهرداری و راهنمایی رانندگی اما باز هم به دلیل شاهراه اصلی بودن باید ظریف کاری زیادی انجام دهیم.
    محسنی با تاکید بر اینکه برج آزادی متعلق به همه شهر است و فرا منطقه‌ای است گفت: بحث زیباسازی برج به دلیل میراث فرهنگی بودن آن با سازمان زیباسازی است و طرح جامعی برای آن در نظر دارند.
    وی یادآور شد: در این تکه از خاک تهران چند مکان مهم از جمله فرودگاه مهرآباد، هلیکوپترسازی پنها که 10 هکتار زمین به خودش اختصاص داده، سازمان زمین شناسی، هواشناسی و نقشه برداری را داریم و همین دلایل باعث خاص شدن منطقه شده که به دلیل محیط اقماری در کل شهر تهران بی نظیر است. خدمات رسانی هم در این منطقه به دلیل مهمان‌های ویژه‌ای که دارد خاص است.
    محسنی بیان داشت:‌اختصاص قسمتی از فضای پارک المهدی در منطقه 9 شهرداری تهران به بوستان ترافیک و ساخت نمادین پل عابر پیاده و چراغ سبز و زرد و قرمز با این ویژگی که هیچ درختی قطع نشود به همین دلیل بوده است.

    وی ادامه داد:7200 مترمربع با 450 متر فضای پیاده روی، 350 متر فضای دوچرخه سواری، 10 هزار مترمربع خط کشی، 48 فانوس چراغ راهنمایی رانندگی و 112 المان ترافیکی از ویژگی‌های این پارک در قلب پایتخت است. از دیگر ویژگی‌های این بوستان طراحی ماکت مترو و ایستگاه حمل و نقل عمومی است که مجهز به سیستم سیمیلاتور شبیه ساز رانندگی است که کودکان می‌توانند در فضای مجازی رانندگی کنند و علائم را بیاموزند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار