مدیران خودروعصر اعتبار

برگزاری سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران با نگاه جهان محلی

عصر ساختمان- معاون بین الملل مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران و دبیرکل جایزه خشت طلایی تهران با اعلام فراخوان سومین دوره جایزه اعلام کرد: برای نخستین بار در این دوره ، رویکرد جهان- محلی شدن پروژه ها و مدیریت شهری مورد توجه و تاکید شورای سیاست گذاری و هیات داوران جایزه قرار گرفته است.

برگزاری سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران با نگاه جهان محلی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  گشتاسب مظفری در نخستین نشست شورای سیاست گذاری سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران افزود: سرعت توسعه روند شهری شدن ، شهرسازی و موضوعات شهری در دنیا سبب رشد روز افزون توجه مردم ، دولت ها و مدیران ملی و محلی به موضوع شهرها و مدیریت شهری شده است تا آنجا که امروزه طراحی و تدوین برنامه های موثر برای کنترل و مدیریت فرٱیند شهرنشینی یک ضرورت است.

    سازمان ملل نیز در راستای توجه به این مهم ، از سال 2012 روز 31 اکتبر هر سال را به نام روز جهانی شهرها نامگذاری کرده است تا محملی برای یادآوری اهمیت شهرها باشد تا مردم جهان در جریان زندگی در دنیای پیچیده بدانند شهرها از چه اهمیتی برخوردار هستند.
    به گفته دبیرکل جایره جهانی خشت طلایی تهران ، در سال 2013، تهران نخستین شهری بود که مراسم گرامیداشت روز شهرها را در دنیا برگزار کرد و با ابتکار و پیشتازی در این زمینه برای سایر شهرها الگو شد. الان شاهد هستیم که گرامیداشت این روز در سایر شهرهای بزرگ جهان مورد توجه قرار می گیرد.
    وی افزود: شهرداری تهران از همان ابتدا ، برگزاری این روز را با ابتکار و نو آوری خاصی همراه کرد و اقدام به طراحی برنامه ای تاثیر گذار با عنوان جایزه جهانی خشت طلایی تهران نمود. روز جهانی شهرها بهترین فرصت برای معرفی ابتکار و اندیشه غنی ایرانی در زمینه مدیریت شهری بود. طراحی و معرفی این جایزه از سوی تهران، سبب بهتر دیده شدن پایتخت کشورمان در میان نهادهای تخصصی و مناسبات بین شهری شده است.
    مظفری با اشاره به اینکه جایزه خشت طلایی، در واقع جایزه جهانی محلی تهران برای مدیریت شهری است ، افزود: ابتکار شهرداری تهران در برگزاری سومین دوره از جایزه خشت طلایی ، توجه به مفهوم جهان محلی شدن است و برای اولین بار در کنار توسعه جهانی و فرایندهای جهانی شدن ، دغدغه ها ، چالش ها و مشکلات محلی و بومی نیز مورد توجه قرار گرفته است تا سایر شهرها را تشویق کنیم که در سیاست ها و برنامه هایشان مرعوب جریانات جهانی نشوند و به مسائل بومی و محلی خودشان هم بها دهند چرا که یک راهکار جهانی واحدی برای مدیریت شهرها وجود ندارد و عوامل و زمینه های بومی و محلی بسیار مهم است.
    دبیرکل جایزه جهانی خشت طلایی تهران با اشاره به برگزاری سومین دوره از مزبور همزمان با روز جهانی شهرها در 31 اکتبر مصادف با 10 ٱبان ماه گفت: همه سازمان و نهادهای ذیربط را دعوت می کنیم تا در برگزاری هر چه بهتر این جایزه با شهرداری تهران همکاری و مشارکت داشته باشند تا فرصت های خوبی برای ارتقای کیفیت زندگی در شهرهایمان و نیز اصلاح و تقویت مدیریت شهری فراهم شود. از این طریق ظرفیت های همکاری های شهری و بین لمللی نیز فراهم خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو