مدیران خودروعصر اعتبار

تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن قیمت‌ها را در بازار می‌شکند؟

عصر ساختمان- بسیاری از متقاضیان خرید مسکن چشم انتظار تحقق وعده‌های حمایتی دولت در بخش مسکن هستند تا با افزایش عرضه، قیمت ها در بازار متعادل شود.

تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن قیمت‌ها را در بازار می‌شکند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، این روزها بازار مسکن هم مانند سایر بازارهای اقتصادی کشور  دچار نوسان شده و این امر بر نگرانی متقاضیان خرید مسکن  افزوده است.

    گزارشات میدانی حاکی از آن است که قیمت مسکن روند روبه رشدی در برخی از مناطق شهر تهران داشته است به طور مثال اگر خریداران در هفته های گذشته با بودجه یک میلیارد و 500 میلیون تومانی امکان خرید یک خانه را در برخی مناطق 13 یا 14 تهران  داشتند در حال حاضر باید برای همان واحد، بیشتر از این مبلغ هزینه کنند.

    بازار مسکن  امسال با نوسان روزانه روبرو شده است
    به گفته احمدی یکی از مشاوران املاک در جنوب تهران، بازار مسکن امسال با افزایش قیمت بسیار زیادی روبرو شده که باعث نگرانی هم مشاوران املاک و هم خریداران مسکن شده است.

    او می گوید: برخی متقاضیان که برای خرید مسکن به بنگاه های املاک مراجعه می کنند، بعد از گذشت یک هفته که برای عقد قرارداد می آیند  مالکان دبه می کنند و می گویند ارزان فروخته ایم و باید 100 تا 200 میلیون تومان دیگر هم بر قیمت اعلام شده قرار دهید که این امر  در این فصل سال تاکنون بی سابقه بوده است.

    همچنین قربانی یکی  از متقاضیان خرید مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار مسکن امسال عجیب شده است، هر لحظه مالکان مسکن یک قیمت اعلام می کنند و این خود باعث نگرانی بسیای از متقاضیان شده است.

    در همین رابطه خشایار باقرپور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که در آبان ماه امسال بیشترین رشد قیمتی را منطقه 18 تهران که جزو ارزان ترین مناطق شهر است داشته چرا که افزایش قیمت ها در سایر مناطق تهران به شدت زیاد بوده و این امر زمینه ساز استقبال مردم از  مناطق جنوبی تر شده است.

    در این شرایط متقاضیان مسکن چشم انتظار اجرایی شدن وعده های دولت درباره طرح نهضت ملی مسکن هستند و بسیاری از مشاوران املاک هم می گویند اگر دولت بخشی از واحدهایی که گفته است را به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برساند و شاهد افتتاح این واحدهای مسکونی در کشور به ویژه در تهران باشیم، بازار مسکن  از این تب و تاب می افتد.

    پیش از این دولت وعده داده بود که در شهریور ماه حدود 100 هزار واحد از پروژه های نهضت ملی مسکن را به بهره برداری می رساند اما بعد از گذشت سه ماه این پروژه ها هنوز به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن نرسیده است.

    آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به تازگی بر تسریع روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن تاکید داشته و گفته است: به همه بانک‌های کشور فراخوان دادیم و هر کدام از بانک‌های کشور متعهدند که پرداخت تعداد مشخص شده‌ای از تسهیلات را برعهده بگیرند تا عملیات اجرایی طرح‌های ساختمانی سرعت بگیرد و آورده‌ای که برعهده بانک‌ها بوده، سریع‌تر تأمین کنند و وارد اجرا شویم.

    تحویل 300 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید تا سال آینده
    جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم اخیرا گفته است: ساخت 700 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن را در شهرهای جدید طی 4 سال تعهد داریم که از این تعداد برای ساخت 200 هزار واحد، 600 کارگاه در حال فعالیت هستند.

    او افزود: آغاز عملیات 100 هزار واحد دیگر را در دهه فجر خواهیم داشت و امیدواریم  18 ماهه بتوانیم این پروژه ها را به ثمر برسانیم.

    جعفری گفت: نهضت ملی مسکن متقاضی محور است و مدیریت تولید و تقاضا در این طرح ها اهمیت دارد. متقاضیان باید آورده های خود را واریز کنند تا به اجرای طرح ها سرعت عمل بیشتری داده شود.

    او می گوید: در سال اول 300 هزار واحد  و در سال دوم 300 هزار واحد دیگر در شهرهای جدید مسکن ملی ساخته می شود. تا پایان سال آینده 300 هزار واحد اولی تحویل متقاضیان می شود.

    دولت برای کنترل قیمت ها در بازار مسکن اقدام کند
    در همین رابطه محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسون عمران مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که دولت باید برای کنترل بازار مسکن هرچه سریعتر برنامه ریزی لازم را انجام دهد و از سوی دیگر باید با اجرایی کردن بخشی از وعده های نهضت ملی مسکن بتواند این بازار را به سمت سوی آرامش هدایت کند.

    او می گوید: اگر طرح نهضت ملی مسکن به درستی و در زمان مقرر اجرایی شود می تواند به ثبات بازار مسکن کمک کند اما در صورتی که دولت نتواند بازار را با سیاست های حمایتی کنترل کند شاهد افزایش قیمت های بیش از این خواهیم بود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو