مدیران خودروعصر اعتبار

بانک مسکن ۹۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

عصر ساختمان- سرپرست بانک مسکن با اشاره به پرداخت بیش از ۹۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط این بانک در بخش مسکن از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه گفت: بانک مسکن امسال رکورد قابل توجهی در حوزه تسهیلات‌دهی به ثبت رسانده است.

بانک مسکن ۹۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علی عسگری افزود: تسریع در روند ساخت و ساز مسکن و بازگشت‌پذیری سرمایه‌ می‌تواند به تامین مالی طرح‌های کلان دولت در این عرصه و متعاقب آن جهش تولید مسکن کمک کند.

    وی افزود: میزان کل تسهیلات اعطایی بانک مسکن در سال جاری حاکی از رشد تسهیلات‌دهی بانک معادل 172.3 درصد در مقایسه با دوره مشابه آن در سال گذشته است که این موضوع به خوبی برنامه و عملکرد بانک برای اعطای تسهیلات به ویژه در بخش تخصصی آن یعنی مسکن را نشان می‌دهد.

    عسگری رویکرد بانک مسکن در حوزه تسهیلات‌دهی را کمک به افزایش و جهش تولید مسکن و تسهیل در امر خانه‌دار شدن و برطرف کردن نیاز مردم در حوزه مسکن عنوان و اظهار کرد: بانک مسکن به عنوان یک بانک توسعه‌ای تخصصی در سال جاری 100 درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص داده است.

    به گفته وی، بازار مسکن به عنوان یک بازار گسترده که تولیدات و محصولات مختلف و متنوعی برای ساخت آن مصرف می‌شود، ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد.

    افزایش 386٫6 درصدی تسهیلات‌دهی بانک مسکن در بخش مشارکت مدنی

    وی افزود: تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی بانک مسکن از ابتدای سال 1401 تا انتهای آذر معادل 58 هزار و 527 میلیارد تومان است که در مقایسه با این نوع تسهیلات اعطایی در دوره مشابه سال گذشته معادل 386٫6 درصد افزایش داشته است.

    عسگری با بیان اینکه تسهیلات‌دهی بانک مسکن در بخش خرید مسکن در 9ماهه سال جاری نشان‌دهنده رشد 58٫6 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است، گفت: بانک مسکن در 9ماهه سال جاری 11 هزار و 497 میلیارد تومان تسهیلات خرید در بخش مسکن به متقاضیان پرداخت کرده است.

    وی افزود: یکی از عواملی که سبب می‌شود سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این حوزه شوند بازگشت‌پذیری سریع سرمایه در بخش ساخت مسکن است که دولت نیز در این عرصه سیاست‌ها و برنامه‌های خاصی را طرح‌ریزی و عملیاتی کرده است که باید بر همین اساس زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه مسکن از جمله صنعتی‌سازی در کشور فراهم شود که این موضوع باعث تسریع روند ساخت مسکن در کشور می‌شود.

    سرپرست بانک مسکن تاکید کرد: رونق حوزه مسکن باعث رونق اقتصاد کشور می‌شود و با شناسایی و احصاء عوامل تسریع در روند ساخت و ساز و بازگشت‌پذیری سرمایه در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان به امر تامین مالی قانون جهش تولید مسکن ذیل طرح نهضت ملی مسکن کمک کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار