مدیران خودروعصر اعتبار

بخش خصوصی با حمایت دولت مسکن بسازد

عصر ساختمان- نایب رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: این حرف را که دولت نباید به طور مستقیم وارد عرصه ساخت و ساز شود به فال نیک می‌گیریم. دولت صرفا شرایط را برای سازندگان تسهیل کند؛ چرا که بیش از ۹۰ درصد تولید مسکن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

بخش خصوصی با حمایت دولت مسکن بسازد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ سعید آسویار درباره اظهارنظر مسئولان مبنی بر این‌که قرار نیست مسکن فقط از طریق منابع دولتی احداث شود بلکه توسط مردم ساخته می‌شود، اظهار کرد: این حرف درستی است و ما سال‌هاست که در انجمن صنفی انبوه‌سازان بیان می‌کنیم. در مسکن مهر این اتفاق افتاد که دولت‌های قبل نتوانستند به مقداری که می‌گفتند مسکن بسازد. بیش از 90 درصد ساخت مسکن در کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

    آسویار افزود: این‌که عنوان می‌شود دولت نباید به صورت مستقیم در تولید مسکن ورود کند را به فال نیک می‌گیریم. به نظر می‌رسد منابع کافی در اختیار بانک مسکن قرار دارد. اگر سایر بانک‌ها نیز بتوانند سازندگان را حمایت مالی کنند، ساخت مسکن به راحتی توسط بخش خصوصی امکان‌پذیر است. تنها خواسته ما این است که دولت وام‌های مناسب در اختیار سازندگان و خریداران قرار دهد و قوانین را تسهیل کند.

    نایب رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران تصریح  کرد: دولت باید دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی را مجاب کنند تا اراضی مازاد شهری را با قیمت کارشناسی در اختیار سازندگان بگذارند تا در قالب سیاست‌های کلان دولت اقدام به تولید مسکن کنند.

    به گفته آسویار، بسیاری از انبارها، محیط‌های نظامی و زمین‌های بزرگ حاشیه شهرها می‌تواند وارد محدوده شود و برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به نزدیکی این اراضی به شهرها تامین زیرساخت‌ها نیز برای این مناطق آسان‌تر است.

    وی درباره پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های پیش رو گفت: احتمالا نرخ رشد قیمت مسکن در تهران از 47 درصد فعلی پایین‌تر می‌رود اما به دلیل اثرات بازارهای موازی، تورم عمومی و نوسان قیمت نهاده‌های ساختمانی، توقف کامل افزایش نرخ‌ها در بازار مسکن بعید است. گذشته از آن در مواردی هنوز آثار نوسان اخیر قیمت ارز و مصالح ساختمانی بر بازار مسکن خود را نشان نداده است.

    بنابراین گزارش، در روزهای اخیر محمد مخبر ـ  معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به تردید برخی افراد نسبت به امکان تولید چهار میلیون مسکن خاطرنشان کرد: قرار نیست مسکن فقط از طریق منابع دولتی احداث شود، مسکن توسط مردم ساخته می‌شود و دولت شرایط را برای تحقق برنامه‌های تولید مسکن تسهیل می‌کند و زمین مورد نیاز را در اختیار قرار می دهد که خوشبختانه کارهای وسیعی در این خصوص انجام شده و در هزار و صد شهر که جمعیت زیر 25هزار نفر دارند و هم زمین و هم متقاضی وجود دارد که زمین را در اختیار مردم این شهرها قرار می دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار