مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت و ساز ۹ طبقه‌ای در محله شمیران فاجعه‌ای بزرگ است

عصر ساختمان:رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه پروانه فعالیت کارخانه شن و ماسه ۱۵ سال است که تمام شده، گفت: استانداری و فرمانده نیروی انتظامی برای لغو فعالیت این کارخانجات باید به میدان بیایند.

ساخت و ساز ۹ طبقه‌ای در محله شمیران فاجعه‌ای بزرگ است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هجدهمین جلسه رسمی شورای شهر تهران که امروز (سه شنبه) در تالار شورا برگزار شد با بیان اینکه در سال 84 عده‌ای از مسئولان نگران بودند که اگر تعداد طبقات در منطقه یک پایین بیاید ساخت و ساز می‌خوابد، اظهار داشت: در گذشته در منطقه شمیران خانه‌ها مجوز ساخت چهار طبقه داشتند، اما امروز با مجوزهای صادره از سوی شهرداری تعداد طبقات به نه طبقه افزایش پیدا کرده است.

    وی افزود: با بالا رفتن تعداد طبقات در منطقه یک و منطقه شمیران امروزه با فاجعه‌ای بزرگ همراه هستیم چرا که در این محله کوچه‌های باغی تنگ هستند که اصلا کشش این ارتفاع را ندارند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایراد و اشکالاتی که در ساخت و ساز این منطقه وجود دارد، تاکید کرد: طرحی را تهیه کرده بودم که بتوانیم ایراد و اشکالات در این منطقه را حل کنیم.

    چمران با اشاره به این که  محلات دیگر تهران هم مانند نازی آباد و یافت آباد دچار ایراد و اشکالاتی در ساخت و ساز شده‌اند، یادآور شد: براساس طرح جامع  و تفصیلی باید ساخت و ساز را به یک طبقه پایین تر بیاوریم چرا تاسیسات ما جوابگوی ساخت این همه طبقات نیست.

    وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران گفت: وضعیت کنونی یک مرگ تدریجی و آمار مرگ میر ما در حال به 180 نفر افزایش پیدا کرده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید به اینکه تعطیلی یک هفته‌ای کارخانجات ثمربخش نیست، تصریح کرد: 15 سال است که پروانه فعالیت این کارخانجات و معادن شن و ماسه تمام شده است به همین دلیل  استانداری و فرمانده نیروی انتظامی برای لغو فعالیت این کارخانجات باید اقدام کنند، اما متاسفانه استانداری تهران که خود مجوز این کارخانجات را  صادر کرده لغو فعالیت این کارخانجات را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع می‌دهد.

    چمران با اشاره به کارخانه آسفالت سازی در  شرق تهران افزود: باید جلوی فعالیت این کارخانه گرفته شود.

    وی با اشاره به قانون اصلاح شورایاری‌ها که بارها در مجلس مطرح شده است، بیان کرد: در دو دولت گذشته و در دولت کنونی ما به دنبال اصلاح قانون شورایاری‌ها در کشور هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار