مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن خبر داد

تخلیه مصالح در خوی

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: آوابرداری حدود ۸۰ واحد زلزله‌زده خوی انجام شده و مصالح کافی به منطقه حمل کرده‌ایم؛ فعلا تا قبل از تصویب وام با استفاده از منابع حساب صد امام (ره) عملیات بازسازی واحدها را شروع می‌کنیم.

تخلیه مصالح در خوی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مجید جودی اظهار کرد: ارزیابی واحدهایی که تحت تاثیر زلزله خوی قرار گرفتند تقریبا به اتمام رسیده است. 1750 واحد احداثی و نزدیک 7500 واحد تعمیری داریم.

    وی افزود: در حال حاضر دوران امداد و نجات اولیه توسط نیروهای هلال احمر انجام می‌شود و منتظر اتمام مرحله امدادرسانی هستیم. ما به اندازه کافی میل‌گرد، اسکلت و سیمان به منطقه حمل کرده‌ایم. منتظر تسهیلات در نظر گرفته برای واحدها نمی‌مانیم و تا جایی که منابع ما اجازه بدهد با استفاده از حساب صد امام (ره) کار بازسازی را انجام می‌دهیم.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: انشاءالله پس از آنکه دولت وام را تصویب کرد کارها سرعت بیشتری می‌گیرد. پیشنهاد ما این است که با توجه به نوسان قیمت مصالح، تسهیلات بازسازی افزایش پیدا کند و منتظر مصوبه هیات دولت هستیم.

    جودی تاکید کرد: اگر شرایط اقلیمی اجازه بدهد از هفته جاری کار بتن‌ریزی و فونداسیون واحدهایی که آواربرداری به اتمام رسیده را شروع خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه ماشین‌آلات، مصالح و نیروی انسانی کافی توسط بنیاد مسکن پنج استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان در منطقه حضور دارند گفت: اگر نیاز باشد از بنیاد مسکن همان استانها کمکهای بیشتری دریافت می کنیم.

    بنابراین گزارش، زلزله‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر در ساعت 21 و 44 دقیقه شنبه 8 بهمن شهرستان خوی را برای چندمین بار در طول یک ماه گذشته لرزاند. این زلزله در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی احساس شده است. تاکنون مرگ 3 تن، مصدومیت صدها نفر و خساراتی به برخی ساختمان‌ها و منازل مسکونی گزارش شده است. شهرستان خوی در تاریخ 28 دی ماه نیز زلزله‌ای 5.4 ریشتری را از سرگذرانده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو