مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت بیش از ۴۵میلیارد تومان خسارت به مشترکان برق

عصر ساختمان- سخنگوی صنعت برق گفت: در مجموع بیش از ۴۵میلیارد تومان خسارت به مشترکان پرداخت شده که از این میزان ۲۱.۳میلیارد تومان بابت خسارات آتش‌سوزی، ۳.۳میلیارد تومان بابت خسارت فوت و ۲۰.۹میلیارد تومان بابت خسارت لوازم و تجهیزات منزل پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۴۵میلیارد تومان خسارت به مشترکان برق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در نشستی خبری اظهار داشت: شبکه برق ایران برای گذر موفق از پیک تابستان سال آینده بالغ بر 140 برنامه عملیاتی تدوین کرده است و برای این منظور سه سرفصل توسعه ظرفیت نیروگاهی، توسعه شبکه برق و بخش مصرف‌کنندگان تدوین شده است.

    وی افزود: برای پیک تابستان سال آینده 3 سناریوی رشد اوج بار داریم که سناریوی اول، رشد 3درصدی اوج بار، سناریوی دوم رشد 4.5درصدی اوج بار و سناریوی سوم رشد 6درصدی اوج بار است.

    سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه "با سناریوی رشد 4.5درصدی رشد بار، پیک بار تابستان آینده به 72500 مگاوات خواهد رسید"، گفت: تلاش می‌کنیم با پیاده‌سازی 140 اقدام عملیاتی، تابستان سال آینده را بتوانیم بدون مشکل سپری کنیم.

    وی ادامه داد: بخش توسعه ظرفیت نیروگاهی از پیک تابستان 1401 تا پیک تابستان سال آینده، به‌میزان 7 هزار و 778 مگاوات انجام می‌شود که حدود 6 هزار مگاوات آن نیروگاه جدید است.

    رجبی مشهدی تصریح کرد: 850 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا اوج بار سال آینده وارد مدار می‌شود و حدود 188 مگاوات هم از توان نیروگاه‌های مقیاس کوچک استفاده خواهد شد؛ 730 مگاوات هم نیروگاه‌های آسیب‌دیده ترمیم خواهند شد و به مدار خواهند آمد.

    وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده است که یک‌هزار و 730 مگاوات ظرفیت نیروگاهی دچار حادثه‌شده برای تابستان به مدار بهره‌برداری برسد.

    سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه "تاکنون 61 درصد تعمیرات نیروگاهی انجام شده است"، گفت: 90 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی است که 107 هزار مگاوات برنامه تعمیراتی طراحی شده است.

    مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: پیش بینی کرده‌ایم برای تابستان سال آینده 3 میلیون و 300 هزار کنتور هوشمند نصب شود که عمده آن برای مشترکان پرمصرف خواهد بود.

    وی ادامه داد: 40 درصد مشترکان با صنعت برق همکاری کردند و مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند و حداقل یک دوره قبض رایگان دریافت کردند.

    رجبی مشهدی درباره مشارکت بخش صنعت برای صرفه‌جویی و احداث نیروگاه جدید در سال 1401 گفت: اولین واحد در سمنان با 183 مگاوات به مدار آمده است و برنامه این است که 1478 مگاوات نیروگاه حرارتی جدید تا اوج بار 1402 وارد مدار شود تا محدودیت‌ها مدیریت شود.

    سخنگوی صنعت برق درخصوص جایگزینی نیروگاه بعثت با نیروگاه کلاس F گفت: در این زمینه مشغول رایزنی با محیط زیست هستیم و قرار است مسئولان مربوطه در سازمان حفاظت محیط زیست، یک نوبت بازدید از پروژه داشته باشند.

    وی یادآور شد: ظرفیت تولید برق در تهران کمتر از نیاز مصرف است؛ به‌عبارت دیگر در تهران، البرز و قم بیشترین مصرف را داریم که رقم آن 11 هزار و 700 مگاوات است؛ بنابراین باتوجه به محدودیت شبکه برق از نیروگاه‌های پربازده باید استفاده می‌کنیم.

    رجبی مشهدی تصریح کرد: با استفاده از نیروگاه کلاس F به راندمان 55درصدی در نیروگاه بعثت می‌رسیم و این در حالی است که راندمان فعلی نیروگاه کمتر از نصف این رقم است.

    سخنگوی صنعت برق درباره وضعیت سنکرون شبکه برق با روسیه گفت: یک نوبت با روسیه سنکرون شبکه برق انجام شد اما برای پایداری لازم است از دو مسیر آذربایجان و ارمنستان اتصال را دنبال کنیم که ارتباط مستحکم و پایدار شود.

    وی ادامه داد: یک خط انتقال در ارمنستان در دست ساخت است که امیدواریم در سال میلادی پیشِ‌رو برقدار شود و ارتباط الکتریکی از طریق ارمنستان با روسیه برقرار شود.

    سخنگوی صنعت برق درباره میزان مصرف گاز و مازوت در سال جاری در نیروگاه‌ها گفت: 80.6 درصد مصرف سوخت نیروگاه‌ها گاز، 11.6 درصد گازوییل و 7.8 درصد مازوت است که در دوره فصل سرد میزان مصرف سوخت مایع قدری بیشتر می‌شود؛ یعنی نسبت سوخت مایع و گاز 50-50 می‌شود.

    وی افزود: در ایام سرد سال، در نیروگاه‌ها مصرف گازوییل 2 برابر مازوت است، چرا که 15 درصد نیروگاه‌های کشور به‌عنوان سوخت دوم، قابلیت استفاده از مازوت را دارند.

    سخنگوی صنعت برق از کاهش 40درصدی صادرات برق خبر داد و گفت: در زمستان، میزان واردات افزایش و صادرات کاهش می‌یابد، به‌طوری که میزان واردات 20 درصد رشد و میزان صادرات 40 درصد کاهش یافته است.

    مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با تأکید بر اینکه "در یک‌سال اول فعالیت دولت، 6 هزار مگاوات ظرفیت جدید به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است"، گفت: به‌زودی و در روزهای آینده، جزئیات این افزایش ظرفیت، منتشر خواهد شد.

    رجبی مشهدی با ابراز اینکه "در قبوض اخیر برق در زمستان، 75 درصد مشترکان زیر الگوی تعیین‌شده مصرف برق داشته‌اند"، گفت: درخصوص بیمه برق مشترکان، قرارداد بیمه 1401 منعقد شده و در حال ابلاغ است.

    وی اضافه کرد: در یک سال اخیر، در مجموع بیش از 45 میلیارد تومان خسارت به مشترکان پرداخت شد که از این میزان، 21.3 میلیارد تومان بابت خسارات آتش‌سوزی، 3.3 میلیارد تومان بابت خسارت فوت و 20.9 میلیارد تومان بابت خسارت لوازم و تجهیزات منزل، پرداخت شده است.

    سخنگوی صنعت برق با تأکید بر اینکه "اولویت تأمین برق در شرایطی که با محدودیت‌هایی مواجه می‌شویم، تأمین برق بخش خانگی است"، گفت: تعدیل روشنایی معابر، بیشتر در بزرگراه‌ها، میادین و بعد از آن پارک‌ها بوده است و اگر این تعدیل میزان روشنایی، به معابر محلی نیز رسیده، این مقطعی است و هم‌اکنون نیز در بسیاری از بزرگراه‌ها، محدودیت‌ها برداشته شده است و در روزهای آینده، بقیه تعدیل‌های صورت‌گرفته نیز برطرف می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو