مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان نقشه‌برداری:

وضعیت فرونشست زمین در کشور نگران کننده است

عصر ساختمان- رییس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: وضعیت فرونشست زمین در ایران نگران کننده می‌باشد بنابراین اقدامات لازم برای جلوگیری از آن در پهنه های مختلف ضروری است.

وضعیت فرونشست زمین در کشور نگران کننده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا ، علی جاویدانه روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: امروزه نقشه و اطلاعات مکانی هر استان مهم بوده و برای هر تصمیم گیری ضروری است، لرستان در خصوص توسعه زیرساخت داده مکانی از استانهای برتر کشور است.

    وی افزود: حدود 250 پهنه با نرخ های متفاوت در کشور شناسایی شد در لرستان نرخ ها پایین بوده اما این موضوع نگران کننده است و فرونشست در برخی مناطق جدی می‌باشد.

    وی ادامه داد: امیدواریم به زودی شاهد رونمایی اطلس سرمایه گذاری و پنجره واحد مدیریت زمین برای توسعه استان باشیم.

    وی گفت: 30 هزار کیلومتر از زمین های کشور بر اساس نقشه های فرونشست بررسی شده و این در حالی است که از یک هزار و 400 شهر در کشورمان حدود 350 شهر فاقد نقشه بوده که برای تهیه نقشه های آنها با استفاده از پهپاد این نقشه برداری ها در حال انجام است.

    جاویدانه بیان کرد: کار نقشه برداری 160 شهر در حال انجام بوده که این نقشه ها در طرح هایی مانند کاداستر نیز قابل استفاده هستند.

    وی اظهار کرد: فرونشست درهمه مناطق دنیا ایجاد می شود، اما نرخ فرونشست زمین در کشور با بیشینه بالای 20 سانتیمتر پنج برابر متوسط دنیا است.

    وی ادامه داد: سازمان نقشه برداری کشور نسبت به تعیین مناطق دارای فرونشست در کشور اقدام و نرخ فرونشست را نیز تعیین کرده که توجه متولیان امر به این موضوع مهم بیش از گذشته ضروری است.

    جاویدانه گفت: سازمان نقشه برداری یکی از قدیمی ترین سازمان های کشور است که از سال 1332 مسئول نظارت و راهبری و مدیریت نقشه و اطلاعات کشور بوده و در راستای وظایف این سازمان چشم انداز صنعت نقشه برداری تا افق سال 1420 تدوین شده و بر اساس آن سند راهبری سازمان نقشه برداری کشور با استفاده از ظرفیت مشاورین خبره تهیه شده است.

    وی افزود: برای جلوگیری از هدر رفت منابع پیش از آنکه ساختمانی در طرح جهش ملی مسکن ایجاد شود باید از سازمان نقشه برداری استعلام شود تو اگر در پهنه فرونشست قرار دارد داشته باشند از ساخت و ساز جلوگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو