مدیران خودروعصر اعتبار

فونداسیون خانه‌های زلزله‌زده خوی ریخته شد

عصر ساختمان- معاون بنیاد مسکن گفت: ۱۵ واحد که در جریان زلزله خوی تخریب شده بودند به مرحله فونداسیون و بعضا اسکلت رسیده‌اند؛ برخی از مردم هم که واحدهایشان تعمیری بود با رفع نگرانی‌ها درباره استحکام بناها وارد خانه‌های خود شدند. الحمدالله آرامش در منطقه حاکم است.

فونداسیون خانه‌های زلزله‌زده خوی ریخته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجید جودی اظهار کرد: دولت در هفته‌ی گذشته تسهیلات ساخت مسکن روستایی برای منطقه‌ی زلزله زده خوی را ابلاغ کرد. منتظریم تا بانک مرکزی، بانک‌های عامل را مشخص و به استان ابلاغ کند.

    وی افزود: خوشخبتانه اصل کار آغاز شده و ما معطل منابع نیستیم. کمک بلاعوض از منابع بنیاد پرداخت می‌شود. بنیاد مستضعفان، خیران و دیگر دستگاه‌ها هم مصالح ساختمانی را تامین می‌کنند. یک شرکت پالایشگاهی نیز قول تامین ایزوگام تمامی واحدها را داده است.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: در مجموع دو زمین‌لرزه خوی در دی و بهمن سال جاری حدود 2100 واحد احداثی و 8000 واحد تعمیری تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. از هفته قبل آغاز واریز کمک بلاعوض به حساب مالکان واحدهای تعمیری را داشتیم. در روستاها فونداسیون 15 واحد ریخته شده و نصب اسکلت هم شروع شده است.

    جودی درباره وضعیت اسکان موقت مردم زلزله‌زده خوی گفت: عمده افرادی که  بیرون از منازل خود بودند واحدهایشان خسارات جزئی دیده بود. بخش عظیمی  از مردم بابت پس‌لرزه نگران بودند و وارد خانه‌ها نمی‌شدند. با اطمینانی که از استحکام بناها دادیم بسیاری از افراد در خانه‌های خود مستقر شدند.

    وی مدت زمان تکمیل واحدهای روستایی را سه تا چهار ماه از زمان آغاز بازسازی دانست و گفت: برنامه این است که تمامی 2100 واحد احداثی تا نیمه اول سال آینده به اتمام برسد. تعمیراتی‌ها نیز انشاءالله حداکثر تا 2 ماه آینده تکمیل می‌شود.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان این‌که سقف تسهیلات و کمک بلاعوض 405 میلیون تومان است تصریح کرد: برای مناطق شهری 300 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 5 درصد و مناطق روستایی 250 میلیون تومان با نرخ سود 4 درصد تعیین شده است. همچنین در شهرها 105 میلیون و در روستاها 90 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. این موارد علاوه بر سیمان، آهن، در و پنجره، ایزوگام و دیگر مصالح رایگان است که توسط بنیاد مستضعفان و خیران تامین می‌شود. هم‌چنین از خیران و مردم عزیز درخواست می‌کنیم به منظور تکمیل واحدهای هموطنان زلزله‌زده کمک‌های خود را به حساب صد امام (ره) واریز کنند.

    جودی درباره آخرین وضعیت منطقه زلزله‌زده‌ی خوی گفت: الحمدالله کارها خوب پیش می‌رود و آرامش در منطقه حاکم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو