مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه آهنکاران در گفت و گو با عصر ساختمان:

ساخت و ساز باید از انحصار خارج شود، ناچار به کاهش دستمزدها شده ایم

عصر ساختمان- راه برون رفت بازار ساخت و ساز از رکود این است که ساخت و ساز از انحصار خارج شده و مردمی شود.

ساخت و ساز باید از انحصار خارج شود، ناچار به کاهش دستمزدها شده ایم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»،محمد یوسف نام آور رئیس اتحادیه آهنکاران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان با بیان این که اتحادیه آهنکاران بیش از 40 سال است که فعالیت می کند ؛ اظهار داشت: یکی از زیرمجموعه های مهم  این اتحادیه در و پنجره است که مستقیما با ساختمان سازی ارتباط دارد.اکنون بیش از هزار و 200 نفر عضو داریم که داین صنف مشغول فعالیت اند.
    وی با اشاره به این که اتحادیه رابط بین اعضاء، اتاق اصناف و سازمان است؛ تصریح کرد: در گذشته فعالیت اتحادیه بیشتر بود اما اکنون  فعالیت ها محدود به صدور پروانه ، حل اختلاف و رسیدگی به شکایات است. کمیسیون های متعددی در اتحادیه وجود دارد که به این امور رسیدگی می کنند.
    وی با اشاره به رکود بازار آهنکاران توضیحات بیشتری در این خصوص ارایه کرد و گفت: در سال های اخیر آهنکاران به  دوشهرک صنعتی خاوران و چهاردانگه  منتقل شده اند و اگر الان وارد این دو شهرک شوید؛ فعالیت خاصی را مشاهده نخواهید کرد. تک و توک از گوشه و کنار صدای اره و آهن شنیده می شود در صورتی که در گذشته این طور نبود و وقتی وارد این شهرک ها می شدیم سر و صدای آهن یک لحظه قطع نمی شد.
    وی افزود: انتقال آهنکاران به خارج از شهر هم در این رکود بی تاثیر نبوده است.قطعا مردم حاضر نیستند برای خرید یک لولای در و مواردی شبیه این تا شهرک چهاردانگه یا خاوران بروند و به همین دلیل ارتباط آهنکاران با مردم بسیار کمرنگ شده است.اکنون فقط 30 درصد شهرک های ما فعال هستند و اکثرا کارگاه های خود را اجاره داده و داخل شهر آمده اند یا این که شغل خود را تغییر داده اند.
    نام آور با تاکید بر این که همه اصناف از رکود موجود رنج می برند؛ اضافه کرد: راه برون رفت بازار ساخت و ساز از رکود این است که ساخت و ساز از انحصار خارج شده و مردمی شود. به این معنا که مردم عادی هم بتوانند وارد کار ساخت و ساز شوند به خصوص در بحث بافت های فرسوده باید شرایط به گونه ایی فراهم شود که افراد معمولی بتوانند خانه های خود را نوسازی کنند.
    وی ادامه داد: برای این کار بانک ها باید وام های با سود پایین در اختیار مردم قرار دهد تا بتوانند خانه های خود را بازسازی کنند. چنانچه دولت سرمایه گذاری اینچنینی انجام دهد بازار ساخت و ساز رونق می گیرد. هر چند مجموعه دولت تلاش خود را انجام می دهد اما تا کنون این تلاش ها پاسخگوی بخش مسکن نبوده است و باید چندین برابر شود. چنانچه ساخت و ساز از حالت انحصار خارج شود قطعا بازار رونق می گیرد.
    رئیس اتحادیه آهنکاران با اشاره به این که کار آهنکاران سنگین و سود آن بسیار پایین است؛ تصریح کرد: این که گفته می شود وضعیت ساخت و ساز بهبود پیدا کرده است؛ را قبول ندارم . ما چنین چیزی را احساس نکرده ایم. همان طور که گفتم کار در شهرک های صنعتی تقریبا خوابیده است. بسیاری از همکاران ما در این مدت تغییر شغل دادند. از طرفی دیگر جوان ها حاضر نیستند وارد این حوزه شوند و علاقه ای به انجام کارهای سنگین یدی ندارند.
    نام آور با بیان این که تعداد واحدهایی که تعطیل شده اند رو به افزایش است؛ عنوان کرد: وقتی یک شهرک صنعتی نیمه تعطیل می شود به معنای صدمه زدن به چرخه اقتصادی کشور است. متاسفانه این رکود همه گیر است و من به عنوان مسوول صنف کاری از دستم برنمی آید که برای اعضای اتحادیه انجام دهم جز این که آن ها را دعوت به صبر کنم.
    وی در پاسخ به این که رکود بازار چه تاثیری در قیمت ها گذاشته است؛ اظهار داشت: ما یک نرخ نامه داریم که به تایید اتاق اصناف و اتاق بازرگانی رسیده است.اکنون همکاران ما که بیکار شده اند حاضرند زیر قیمت این نرخ نامه تولیدات خود را به فروش برسانند. برای این کار ناچارند تا میزان دستمزدها را کاهش دهند.البته قیمت آهن نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته بلکه قیمت محصولات کاهش یافته در نتیجه ممکن است کیفیت کار هم  کاهش یابد.
    وی با اشاره به این که برخی از تولیدکنندگان محصولات خود را صادر می کنند؛ گفت: شرکت هایی هستند که تولیدات خود را به کشورهای همسایه مانند عراق و روسیه صادر می کنند اما میزان صادرات آن ها نیز طی سال های اخیر کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار