مدیران خودروعصر اعتبار

بهره‌برداری از ۲۵۱ پروژه عمرانی شهرستان رشت در هفته دولت

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان رشت از بهره‌برداری ۲۵۱ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۸۰۷ میلیارد تومان در هفته دولت امسال در این شهرستان خبر داد.

بهره‌برداری از ۲۵۱ پروژه عمرانی شهرستان رشت در هفته دولت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  ایسنا، «سیدعیسی مهدوی» در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در بازسازی اعتماد عمومی، ایجاد همدلی و هم‌زبانی، بازآفرینی نشاط اجتماعی، ایجاد فرصت‌های تعاملی و ... نقش موثری داشته است.

    وی افزود: کسب رتبه اول در بهبود شاخص کسب و کار، ارتقای مثبت نرخ بیکاری، از رتبه 20 به رتبه 5، کاهش نرخ  تورم، رشد 75 درصدی درآمدهای عمومی استان، آغاز عملیات آزادراه، آغاز عملیات ریل‌گذاری «رشت - آستارا»، ایجاد راه دسترسی از سنگر به سیاهکل، به بهره‌برداری رسیدن شهرک‌ها، راه‌اندازی مجهزترین کارخانه MDF سازی خاورمیانه در گیلان از جمله اقدامات موثر دولت تدبیر و امید بوده است. 

    مهدوی با اشاره به پروژه‌هایی که در هفته دولت امسال در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد، گفت:‌ افزایش 36 درصدی گازرسانی در شهرستان رشت، افزایش 15 درصدی آسفالت راه روستایی، پوشش صددرصدی شبکه بهداشت و درمان و پزشک خانواده، افزایش 30 درصدی اجرای طرح هادی روستایی، اجرای پیاده راه فرهنگی، اجرای طرح BRT از جمله طرح‌های عمرانی است که در هفته دولت سالجاری شاهد بهره‌برداری آنها خواهیم بود.

    فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: دولت در نامناسب‌ترین وضعیت اقتصادی با راهکارهای بسیار خوب توانست بسیاری از پروژه‌ها را به بهره‌برداری برساند.

    وی با بیان این‌که امسال در هفته دولت 251 پروژه عمرانی در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 807 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

    مهدوی ادامه داد:از 251 به 244 پروژه قابل افتتاح و 7 پروژه هم کلنگ‌زنی است، هم‌چنین 227 پروژه به بخش دولتی و 17 پروژه به بخش خصوصی تعلق دارد. به موجب افتتاح این پروژه‌ها برای 1296 نفر شغل ایجاد شده که 578 نفر صاحب شغل دائم و 718 نفر صاحب شغل موقت می‌شوند.

    فرماندار شهرستان رشت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که شمار پروژه‌هایی که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد در مقایسه با پارسال به چه صورت است، افزود: در هفته دولت پارسال 345 پروژه عمرانی با اعتبار 303 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که امسال در بخش اعتباری نسبت به سال قبل با رشد بیش از صددرصدی مواجه بوده است.

    وی در خصوص پروژه‌های عمرانی بخش مرکزی شهرستان رشت تصریح کرد: 71 پروژه عمرانی در بخش مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد که شامل 69 پروژه و دو کلنگ‌زنی می‌باشد.

    مهدوی افزود: یکی از مشکلات ما آب روستایی است که نسبت به متوسط استانی و کشوری عقب‌ماندگی داریم و امسال 16 پروژه آبرسانی با اعتبار 14 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد 5 درصدی مواجه هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی