مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری زمین به ۴۰۰ هزار نفر در سال جاری

عصر ساختمان- وزارت راه و شهرسازی تا کنون به ۲۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن زمین تحویل داده و واگذاری زمین به ۴۰۰ هزار نفر در سال جاری را نیز در دستور کار دارد.

واگذاری زمین به ۴۰۰ هزار نفر در سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دولت در طرح نهضت ملی مسکن روش‌هایی را شامل حمایت از بخش خصوصی، توسعه و ایجاد شهرهای جدید، نوسازی بافتهای فرسوده، نوسازی خانه‌های روستایی و واگذاری زمین به متقاضیان را دنبال می‌کند.

    بر این اساس وزارت راه و شهرسازی علاوه بر واگذاری زمین به خانوارها برای ساخت خانه های یک طبقه و دو طبقه حیاط‌دار، اهدای زمین رایگان به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر، خانوارهای دارای فرزند چهارقلو و همچنین واگذاری زمین به گروههای دو نفره و بیشتر را نیز در دستور کار دارد. متقاضیان واجد شرایط از تمامی امتیازات و تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند می‌شوند.

    آنطور که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده تا کنون به 200 هزار متقاضی، زمین واگذار شده و طبق هدف‌گذاری صورت گرفته در سال جاری به 400 هزار نفر زمین واگذار می‌شود.

    مهرداد بذرپاش، یکی از سیاستهای وزارتخانه را تحویل زمین به شکل فردی و برای ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار عنوان کرد و گفت : هدف‌گذاری امسال واگذاری زمین به 400 هزار متقاضی در سراسر کشور است که زمین ها به شکل فردی و گروهی‌ساز تحویل متقاضیان خواهد شد.

    وی موضوع دیگر را جلوگیری از احتکار زمین برشمرد و گفت هم‌اکنون در بیشتر شهرها بیش از 10 درصد اراضی واقع در محدوده‌های شهری بیش از 10 سال بلاتکلیف مانده که با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری فرصت شش ماهه‌ای به آنها داده‌ایم تا برای ساخت و ساز اقدام کنند. در غیر این صورت تغییر کاربری آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

    وزیر راه و شهرسازی توضیح داد : در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و 800 هزار واحد زمین نهضت ملی تامین شده و بیش از یک میلیون 300 هزار واحد نیز در دست ساخت است. 

    طبق آخرین آماری که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده تا کنون 6 میلیون و 50 هزار و 352 نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که تعداد متقاضیان حائز شرایط اولیه 4 میلیون و228 هزار و 723 نفر بودند. از این تعداد یک میلیون و 471 هزار و 55 نفر حائز شرایط نهایی تشخیص داده شدند. مابقی نفرات به دلایلی همچون عدم واریز آورده اولیه هنوز در لیست قرار نگرفته‌اند.

    دولت نیز تا کنون یک میلیون و 301 هزار واحد را به مرحله‌ی ساخت رسانده و این پروژه‌ها در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارد. برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها شامل شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن و شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرده‌اند که در سال جاری هر ماهه تعداد قابل توجهی واحد را افتتاح می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو