مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی شهرداری تهران عنوان کرد

خبرهای خوش درباره مسکن‌های اجاره‌ای

عصر ساختمان- سخنگوی شهرداری تهران در تشریح روند شناسایی ساختمان‌های ناایمن در تهران گفت: ارزیابی یکپارچه برای ساختمان‌های ناایمن بدون هیاهو و ایجاد ناامنی در ذهن مردم پیگیری خواهد شد.

خبرهای خوش درباره مسکن‌های اجاره‌ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالمطهر محمد خانی در نشست خبری امروز دوشنبه گفت: مسیری که شهرداری تهران در 21 ماه گذشته طی کرده به عنوان هدف اصلی خدمتگزاری و بهبود شرایط شهری است که اطلاع رسانی نیز در این مسیر برای افزایش آگاهی شهروندان در مورد پروژه‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    بافت فرسوده در تهران وضعیت مناسبی ندارد

    وی در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران اظهار کرد: موضوع بافت فرسوده در تهران وضعیت مناسبی ندارد و در دهه‌های گذشته نیز به میزان بافت‌های فرسوده در تهران اضافه شده است. بارها شهردار تهران تأکید کرده که بافت فرسوده مسئله‌ای نیست که در کوتاه مدت حل و فصل شود و قطعا هیچ راهی جز شتاب دادن به مسیر نوسازی شهر نخواهیم داشت.

    هیچ راهی برای نوسازی به جز ارزان سازی مسکن و تسهیل ساخت مسکن وجود ندارد

    وی ادامه داد: مسیری که در کمیسیون ماده 5 و معاونت شهرسازی دنبال می‌شود به گونه‌ای است که مردم به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی شهر به سمتی حرکت کنند که خانه‌های خود را نوسازی کنند و طرح‌های موضوعی و موضعی نیز نوسازی شهرسازی را دنبال می‌کند. البته برخی رسانه‌ها افزایش ساخت و سازها و صدور پروانه‌ها را به عنوان نکته‌ای منفی تلقی می‌کند اما قطعا هیچ راهی برای نوسازی به جز ارزان سازی مسکن و تسهیل ساخت مسکن در تهران وجود ندارد.

    به هیچ وجه تراکم فروشی نداریم

    سخنگوی شهرداری تهران تأکید کرد: به هیچ وجه موضوع تراکم فروشی نداریم و حتی یک میلی متر هم تراکم فروخته نشده است. در کمیسیون ماده 5 موضوعات محلاتی همچون کن، نفرآباد و ... بر اساس مطالبه چند دهه‌ای مردم پیگیری شده و قطعا ما باید کمبودی که در حوزه ساخت مسکن در گذشته اتفاق افتاده را جبران کنیم و موضع شهرداری تهران به سمت ایجاد شرایط مناسب و عادلانه برای مردم با تأکید بر نقاط مرکزی و جنوبی شهر و تسهیل ساخت و ساز در آنها است.

    سخنگوی شهرداری تهران در خصوص موضوع انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن در تهران نیز گفت: فهرستی که منتشر شد صرفا درباره موضوع حریق بود و نتیجه یک ارزیابی جامع درباره ساختمان‌های ناایمن نبوده است. یک ارزیابی یکپارچه از ایمن سازی ساختمان‌های تهران با محوریت مدیریت بحران و مشارکت دستگاه‌های دیگر آغاز شده که طی آن 16 هزار ساختمان ارزیابی می‌شود. بر اساس برآورد مدیریت بحران در 22 منطقه تهران پایداری ساختمان‌ها و موضوع حریق مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

    وی افزود: بسیاری از بخش‌های شهرداری و دستگاه‌های دیگر در این موضوع درگیر هستند. مسیری که در دو سال گذشته در شهرداری تهران طی کرده‌ایم این بوده که ساختمان‌های ناایمن مشخص و مسیر قانونی ایمن سازی یا ارجاع آنها به دستگاه قضایی طی شود و بی تردید بنای ایجاد ناامنی در ذهن مردم را نداریم.

    پیگیری ساختمان‌های ناایمن تهران با ارزیابی یکپارچه بدون هیاهو و آزرده کردن مردم

    محمدخانی ادامه داد: شهرداری تهران متولی بخشی از این موضوع است و قرار نیست صرفا این مسیر از طریق رسانه‌ها طی شود. دوره اینکه دستگاه‌ها با هیاهوی رسانه‌ای کار خود را پیش ببرند گذشته و ما باید وظیفه خود را انجام دهیم. در حوزه ساختمان‌های ناایمن با ارزیابی یکپارچه بدون هیاهو و آزرده کردن مردم از همه ابزارها همچون ابزار انتظامی و قضایی موضوع را دنبال می‌کنیم.

    لزوم توجه جدی به اتباع و میزان حضور آنها در موضوع زباله گردی

    وی درباره موضوع زباله گردی در پایتخت نیز گفت: موضوع‌های آسیب‌های اجتماعی ابعاد مختلفی دارد. در مورد موضوع زباله گردی نیز باید به مواردی همچون اتباع و میزان حضور آنها در شهر استان تهران توجه جدی داشته باشیم.

    مخازن زباله با ظاهر جدید در خیابان های تهران

    به گفته سخنگوی شهرداری تهران، شهردار تهران از ابتدای حضور خود در این سمت جلسه بررسی موضوع پسماند و آسیب‌های مرتبط با آن را تشکیل داده و جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و نتیجتا این موضوع مشخص شده که مسیر و فرآیند پسماند آسیب زا است و باید اصلاح شود. در حال حاضر نیز در یکی از خیابان‌های مرکزی تهران مخازن زباله با ظاهر جدید شروع به کار کرده و عملکرد این مخازن در حال ارزیابی است و اصلاحاتی نیز روی آن انجام شده است.

    به زودی نرم افزار هوشمند پسماند رونمایی خواهد شد

    وی ادامه داد: از سوی دیگر راه اندازی مراکز MRF که تفکیک را در داخل ایستگاه‌های میانی انجام می‌دهد پیگیری می‌شود. قطعا برای اصلاح فرآیند پسماند اجرا و تکمیل این طرح‌ها باید اجرایی شود. همچنین بهره گیری از نرم افزارهای هوشمند هم آغاز شده و به زودی نرم افزار هوشمند پسماند رونمایی خواهد شد.

    صرف برخورد با تخلفات پیمانکاران مشکل زباله گردی حل نمی‌شود

    محمدخانی تاکید کرد: برای موضوع زباله گردی به جز اصلاح فرآیند راه حل دیگری نداریم. البته در گزارشات 137 و سازمان بازرسی تخلفات پیمانکاران در مورد بکارگیری اتباع و کودکان برخوردهای لازم از جریمه، فسخ قرارداد تا معرفی به دستگاه قضایی صورت می‌گیرد، ولی صرف برخورد مشکل حل نمی‌شود و ما تلاش می‌کنیم موضوع را از اساس حل کنیم و مادامی که وضعیت اتباع و مسائل اقتصادی و ... را در تهران داریم این مشکل ادامه پیدا می‌کند.

    توضیح سخنگوی شهرداری درباره تفاهم 45 هزار میلیاردی و تبدیل آن به قرارداد با دستگاه‌های مختلف

    سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص تذکر یک عضو شورای شهر تهران درباره تفاهم 45 هزار میلیاردی و تبدیل آن به قرارداد با دستگاه‌های مختلف، گفت: اگر منظور از این تفاهم موضوع تفاهم‌نامه شهرداری تهران با قرارگاه خاتم الانبیاء است این تفاهم به قوت خود باقی است و بیش از این عدد خواهد بود. خط 10 مترو در تفاهم با این قرارگاه انجام خواهد شد و بخش قابل توجهی از این عدد را پوشش می‌دهد.

    هنوز قرارداد امضا نشده و مسیر قانونی خود را طی می‌کند

    وی افزود: در شهرداری برای جبران کندی توسعه شهر این اتفاق افتاده که از ظرفیت همه مجموعه‌هایی که سابقه قابل دفاعی داشته باشند، استفاده می‌کنیم؛ البته هنوز قرارداد امضا نشده، ولی مسیر قانونی خود را طی می‌کند و پس از آن موضوع به اطلاع اعضای شورا و عموم مردم خواهد رسید. تا کنون نیز تمام قراردادها را اطلاع رسانی کردیم و در مورد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیاء نیز همین مسیر طی خواهد شد.

    وی در خصوص موضوع انتصابات در مجموعه شهرداری تهران نیز گفت: تغییر و تحولات در مجموعه بزرگی همچون شهرداری تهران طبیعی و دائمی است. شرکت‌ها و سازمان‌های متعددی در شهرداری وجود دارند که مدیران آنها در مسیر ارزیابی هستند. در یکسال اول مجموعه شهرداری مورد ارزیابی دقیقی قرار گرفت و کارنامه‌ای برای مسئولان ایجاد شد و نتیجه آن در تغییر و تحولات یکساله دیده شد.

    جابجایی و برکناری تعدادی از شهرداران نواحی بر اساس تماس‌های شهروندی با سامانه 137

    وی افزود: تغییرات در شهرداری همانند سازمان‌های بزرگ دیگر اتفاق می‌افتد. در طول یک سال اخیر نیز این تغییرات روی داده به شکلی که تعدادی از شهرداران نواحی بر اساس تماس‌های شهروندی با سامانه 137 جابجا یا برکنار شدند و در مورد سایر مدیران نیز این روال طی شده، فرد مورد نظر شهردار تهران برای معاونت فنی عمرانی نیز به زودی معرفی خواهد شد.

    هیچ اختلاف نظری با دولت در هیچ بخشی نداریم

    تصمیمات جدید دولت برای واگذاری اختیارات کامل به شهردار تهران در یکی از حوزه‌ها

    سخنگوی شهرداری تهران در ادامه در خصوص موضوع کمیسیون ماده 5 و احتمال وجود اختلاف میان شهرداری تهران و دولت، گفت: هیچ اختلاف نظری با دولت در هیچ بخشی نداریم. شهرداری خود را در کنار و ادامه دولت می‌داند و در تفاهمی اولیه نیز که با دولت انجام شده مقرر است شهرداری تهران باری از دوش دولت در مسیر خدمتگزاری به مردم شهر تهران بردارد. از سوی دیگر تصمیمات جدیدی در دولت گرفته شده که اطلاع رسانی آن توسط دولت انجام خواهد شد که طی آن اختیارات در یکی از حوزه‌ها به صورت کامل به شهردار تهران واگذار می‌شود و شهردار تهران نیز در هیات دولت به صورت مداوم شرکت می‌کند.

    قول رئیس جمهور در مورد تأمین مسکن ارزان در تهران را محقق می کنیم

    وی افزود: تلاش ما این است قول رئیس جمهور در مورد تامین مسکن ارزان در تهران را محقق کنیم. هیچ اختلاف نظری وجود ندارد بلکه هم افزایی برای طی شدن مسیر خدمتگزاری در بیشترین سطح خود قرار دارد.

    محمدخانی در خصوص سفر شهردار تهران به بروکسل نیز گفت: این سفر دستاوردهای بسیاری برای مدیریت شهری داشت. از ابتدا این دریافت را داشتیم که عده‌ای در خارج تلاش می‌کنند این سفر انجام نشود. در حقیقت قصد دشمن این بود که کشور را منزوی کند. بنا بود با فشار به دولت بلژیک نمایندگان جمهوری اسلامی در اجلاس متروپلیس شرکت نکنند. لذا بنای ما شرکت در این جلسه بود و مهمترین و اولین دستاورد آن جایگاه نائب رئیسی تهران بود که حفظ شد و در مرحله قبل شهردار تهران عضو هیات رئیسه سازمان متروپلیس شد و دفتر منطقه‌ای غرب آسیا نیز مقرر شد که تاسیس شود و مکان آن نیز در داخل ایران باشد.

    حداکثر موفقیت در حوزه اجلاس متروپلیس ایجاد شد

    به گفته وی، نه تنها تلاش دشمن نتیجه نداد، بلکه حداکثر موفقیت در حوزه اجلاس متروپلیس ایجاد شد. در این سفر شهردار تهران دیداری با فعالان اقتصادی و علمی ایرانی ساکن بروکسل داشته است که جلسه بسیار سازنده‌ای بود.

    تلاش شهرداری تهران برای جبران کسری اتوبوس در پایتخت

    نیاز تهران به 5000 اتوبوس

    سخنگوی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص موضوع توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران گفت: تهران نیازمند 5000 دستگاه اتوبوس است و شهرداری تهران تلاش می‌کند کسری موجود در این حوزه را جبران کند. موضوع اتوبوس‌های برقی با جدیت دنبال می‌شود و تامین اعتبار و پرداخت‌ها توسط شهرداری صورت گرفته اما از سمت تامین کنندگان اتوبوس وقفه‌ای ایجاد شده که امیدواریم هر چه سریعتر برطرف شود.

    ورود 500 دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت در سال آینده

    محمدخانی ادامه داد: تفاهم‌نامه 1000 دستگاه اتوبوس با مپنا انجام شده که امیدواریم بخشی از آن امسال و بخش دیگر نیز در سال آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود. همچنین با مجموعه تخصصی تولید خودروهای برقی تفاهم‌نامه‌ای برای تولید 500 دستگاه اتوبوس بسته شده که امیدواریم سال آینده این دستگاه‌های برقی نیز وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شوند.

    مشغول برنامه ریزی برای سفر شهردار تهران به چین هستیم

    وی در خصوص ارتباط شهرداری تهران با شهرداری‌های سایر کلانشهرها نیز گفت: اولویت ما کلانشهرهای کشورهای منطقه است که ظرفیت خوبی برای تبادلات با این کلانشهرها ایجاد شده است. انتقال دانش و تجربه روز برای حل مشکلات شهری همچون آلودگی هوا، مسکن و شهرسازی و ... مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. در حال حاضر نیز مشغول برنامه ریزی برای سفر شهردار تهران به چین هستیم که در این سفر موضوعاتی همچون خرید واگن‌های مترو و تأمین سایر دستگاه‌ها برای حمل و نقل عمومی و موضوع انبوه سازی مسکن دنبال خواهد شد. قطعا در مسیر حل مشکلات و ایجاد مبادلات با سایر کلانشهرها از همه ظرفیت‌ها بهره می‌گیریم.

    توضیح سخنگوی شهرداری درباره ورود اتوبوس‌های دست دوم به پایتخت

    سخنگوی شهرداری تهران در خصوص ورود اتوبوس‌های دست دوم نیز گفت: به جای واژه دست دوم باید از واژه اتوبوس‌های کم کارکرد استفاده کنیم. مجوزی که شهرداری تهران برای این موضوع اخذ کرده ورود اتوبوس‌هایی است که دارای استانداردهای لازم هستند و زمان مشخصی می‌توانند در تهران ارائه خدمات داشته باشند. البته هنوز اتوبوسی وارد نشده، این ظرفیت نیز در اختیار بخش خصوصی برای ورود این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی قرار داده خواهد شد.

    1000 دستگاه اتوبوس کم کارکرد می‌تواند وارد تهران شود

    به گفته محمدخانی، بنابر مجوزی که به شهرداری تهران داده شده، 1000 دستگاه اتوبوس کم کارکرد می‌تواند وارد تهران شود که با توجه به همراهی شورا محدودیت و مشکلی برای تامین اعتبار این اتوبوس‌ها نداریم. بی تردید اولویت ما تأمین اتوبوس است. با توجه به مجوز داده شده چند کشور و شرکت معتبر وجود دارد که می‌توانند این استانداردها را تامین کنند و چندان تنوع بالایی در این حوزه وجود ندارد.

    تحقق بخشی از نیاز تهران برای تأمین محل اقامت معتادان متجاهر توسط شهرداری

    وی در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر و ساماندهی کودکان کار نیز گفت: مقرر بود شهرداری تهران بخشی از نیاز شهر برای تأمین محل اقامت معتادان متجاهر را تأمین کند که تعهد خود را محقق کرده و این موضوع از سوی نهادهای همکار تأیید شده است و قطعا به زودی شاهد افتتاح یاورشهرهای دیگر در ادامه این مسیر خواهیم بود.

    نظر شهرداری تهران درباره زیست شبانه

    محمدخانی در پاسخ به سوالی در خصوص نگاه مدیریت شهری به موضوع زیست شبانه نیز گفت: تعریفی که در دوره قبل از زیست شبانه وجود داشت در این دوره مورد قبول نیست، اما شهر موجود زنده‌ای است و تهران 10 میلیون جمعیت دارد که نیازمند خدمات متفاوتی هستند. برخی از این خدمات به صورت شبانه روزی باید ارائه شود که در این مسیر از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم ولی اینکه مسیری برای فرهنگ‌سازی در حوزه زیست شبانه را دنبال کنیم با توجه به آسیب‌های اجتماعی که به همراه دارد قطعا این مسیر دنبال نخواهد شد.

    پیگیری شهرداری تهران درباره ساخت و سازهای ناایمن‌ترین در حریم پایتخت

    بازپس‌گیری زمین‌های متعلق به شهرداری تهران

    وی در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهر تهران گفت: ساخت و سازها در حریم از گذشته وجود داشته و در این محدوده‌ها مشکلات متفاوتی از جمله تأمین زیرساخت‌ها وجود دارد و در نهایت ساخت و سازهایی در ناایمن‌ترین شکل ممکن در حریم شکل گرفته است. شهرداری با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند و خوشبختانه در برخی مناطق بازپس‌گیری زمین‌های متعلق به شهرداری تهران نیز محقق شده است.

    بازگشت 6 هکتار از زمین‌های شهرداری تهران با رأی دیوان عدالت اداری

    سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر در یکی از مناطق تهران زمینی به مساحت سه هکتار با رأی دیوان عدالت اداری به اموال مردم برگشت داده شده و زمین سه هکتاری دیگری در منطقه 18 نیز با رأی دیوان ظرف روزهای گذشته به شهرداری بازگشت. زمینی که مرکز معاینه فنی در آن قرار دارد.

    پیگیری‌های شهرداری تهران برای زمین‌های معارضین پروژه شهید شوشتری و افتتاح بزرگراه تا پایان سال

    سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سوال در خصوص سرنوشت دو پروژه بزرگراه شهید بروجردی و حل مشکل معارضین پروژه شهید شوشتری نیز گفت: در فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی 4.5 کیلومتر تا اواخر مرداد افتتاح خواهد شد. در حقیقت این 4.5 کیلومتر از حدفاصل آزادگان تا بازار آهن خواهد بود و فاز دوم آن نیز به طول 1.5 کیلومتر در مرحله بعدی به بهره برداری می‌رسد. در پروژه شهید شوشتری نیز موضوع زمین‌های معارضین همچنان در حال پیگیری است و امیدواریم به نتایج خوبی برسد تا به این ترتیب بتوانیم تا پایان سال شاهد افتتاح این بزرگراه باشیم.

    قرارگیری بخشی از آورده شهرداری تهران در مسیر مسکن اجاره ای

    وی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص ورود شهرداری تهران به موضوع مسکن اجاره‌ای گفت: شهرداری بنا دارد به این موضوع ورود پیدا کند. بخشی از آورده خود را در حوزه مسکن در مسیر اجاره داری قرار خواهد داد تا بتواند از این طریق نیز مشکلات این حوزه را کاهش دهد. امروز شاهد هستیم که بسیاری ناگزیر شده‌اند به دلیل افزایش سرسام آور اجاره بها شهر تهران را ترک کنند یا در مناطق کم برخوردارتر ساکن شوند.

    خبرهای خوش شهرداری تهران درباره مسکن های اجاره‌ای در پایتخت در ماه‌های آتی

    به گفته محمدخانی، مسیری که در دوره قبل دنبال شد و متاسفانه برخی رسانه‌ها نیز همچنان این مسیر را دنبال می‌کنند این است که کاهش جمعیت تهران با اخراج فقرا از تهران محقق شود ولی مدیریت شهری در این دوره برعکس این عقیده را دارد و مسیری را دنبال می‌کند که همه امکانات برای شهروندان در تهران عادلانه در اختیارشان قرار گیرد. قطعا در ماه‌های آتی خبرهای خوشی در این حوزه به شهروندان داده خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو