مدیران خودروعصر اعتبار

کرمان،رکورددار بازسازی، نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در کشور

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: استان کرمان بیشترین بازسازی، نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را در کشور انجام داده و در دولت تدبیر و امید، کار ساخت نزدیک به ۱۶ هزار واحد مسکونی جدید در روستاها آغاز و ساخته شد.

کرمان،رکورددار بازسازی، نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا ، "علی اکبر سلطانی نژاد" صبح امروز یکم شهریور در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، با بیان اینکه بنیاد مسکن اولین نهاد عمرانی است که با تدبیر عمیق رهبر کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت، افزود: در استان کرمان 5 هزار و 200 روستا وجود دارد که 2 هزار و 400 روستا بالای 20 خانوار هستند اما علی رغم شرایط اقلیمی و جمعیتی خاص، خدمت رسانی صورت گرفته است.

    سلطانی نژاد با اشاره به تصویب یک هزار طرح هادی روستایی استان کرمان در دولت یازدهم تصریح کرد: طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی را در تمام ارکان برنامه ریزی کشور جا انداختیم و باید در اجرای هر طرحی در روستاها، تمام زوایا مورد توجه قرار بگیرد ضمن آنکه در طرح به این خواهیم پرداخت ظرفیت های مجموعه روستا را که با هم تعامل داشته و دارد، ارتقاء دهیم که خوشبختانه در برنامه ششم توسعه این امر پیش بینی شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه بیش از 130 هزار فقره سند مالکیت در روستاهای استان به مردم اعطاء شده که 26 هزار مورد در این دولت انجام و این امر سبب کاهش بسیاری از مشکلات حقوقی در زمینه مالکیت ها در روستا شده، به اجرای طرح های هادی روستایی اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح الگوسازی و مشارکت اهالی روستا است که در حال حاضر جزو مطالبات جدی در روستاهاست.

    سلطانی نژاد تصریح کرد: در زمینه روستاهای هدف گردشگری کار می کنیم و برنامه های مختلفی در دستور کار قرار داده ایم که موجب ماندگاری مردم در روستاها، تحقق اقتصاد مقاومتی و ... است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در ادامه با بیان اینکه استان کرمان بیشترین بازسازی، نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را در کشور با عدد 235 هزار واحد انجام داده اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید کار ساخت نزدیک به 16 هزار واحد مسکونی جدید در روستاها آغاز و ساخته شد که حدود 10 هزار واحد در حال تکمیل نیز به اتمام رسیده و بعد از سیل شهرستان رابر یک هزار واحد مسکونی ساخته شد.

    وی با اشاره به ظرفیت های جدید در حوزه خدمات بنیاد مسکن افزود: افزایش وام های مسکن روستایی به 18 و 20 میلیون تومان، تضمین اصل، سود و تضامین تسهیلات توسط دولت و ... از جمله این ظرفیت های جدید است.

    سلطانی نژاد با اشاره به اینکه ساخت و بهسازی مسکن را به شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز انتقال داده‌ایم، بیان کرد: تنها برنامه ای که در حال حاضر در بخش مسکن، دولت به آن کمک کرده و یارانه می دهد، بخش مسکن روستایی است که در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز اتفاق می افتد.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی از تسهیلا بنیاد مسکن استفاده می کنند، افزود: تفاهمنامه ای با بهزیستی داشتیم که برای خانواده های دارای دو معلول و سایر مددجویان در استان کرمان زمین و تسهیلات در اختیار قرار بدهیم و در این راستا 900 واحد مسکونی سهمیه استان بوده که 550 واحد از این تعداد در حال ساخت است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان بحث قیر رایگان که در بودجه سال 94 اجرایی شد، در بودجه امسال نیز وجود دارد، اظهار کرد: سال گذشته یک سوم از 300 روستایی که کار شد، شامل این طرح بود و دولت به جای پول، قیر رایگان می دهد.

    وی افزود: سهم بنیاد مسکن استان کرمان در مسکن مهر، 10 هزار و 500 مورد بود که کار انجام و بیشتر واحد ها حتی فروش اقساطی شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی