مدیران خودروعصر اعتبار

نحوه دریافت تسهیلات از حساب پیشرفت و عدالت استانی توسط متقاضیان

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر آینده‌پژوهی مدل‌سازی و اقتصادی وزارت اقتصاد نحوه ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات از حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی را تشریح کرد.

نحوه دریافت تسهیلات از حساب پیشرفت و عدالت استانی توسط متقاضیان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس ، ابراهیم صیامی  ، در مورد آخرین وضعیت حساب‌های پیشرفت و عدالت تبصره 18 قانون بودجه 1402 با بیان اینکه با مصوبه سازمان برنامه و بودجه مبلغ 1500 میلیارد تومان منابع به عنوان اولین منابع برای حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی تخصیص داده شده است، گفت: این منابع ظرف هفته‌های آینده از سوی خزانه‌داری کل کشور به حساب‌های یاد شده واریز می‌شود.

    وی همچنین در مورد استفاده از منابع حساب پیشرفت و عدالت استانی گفت: قرار است منابع این حساب‌ها با مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان مرکب از استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استانی و رئیس امور اقتصادی و دارایی استان تصویب شود و در این زمینه پروژه‌های اولویت‌دار و ستاره‌دار در استان‌ها مشخص می‌شود و منابع قرار است در قالب تسهیلات به بخش خصوصی و تعاونی به این پروژه‌های اولویت‌دار در استان اختصاص پیدا کند.

    مدیرکل دفتر آینده‌پژوهی مدل‌سازی و اقتصادی وزارت اقتصاد در مورد اینکه مردم چگونه می‌توانند از تسهیلات حساب پیشرفت و عدالت برخوردار شوند، گفت: این تسهیلات از سوی هشت بانک عامل ملی، ملت، رفاه کارگران، تجارت، کشاورزی، پست‌بانک، توسعه تعاون، صنعت و معدن و صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود، اما مردم فعلاً برای دریافت این وام‌ها به بانک مراجعه نکنند، بلکه باید ابتدا تقاضای آنها از طریق سامانه‌های اعلام شده در 10 وزارتخانه ثبت شود و تقاضای آنها در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب برسد و بعد از تصویب به بانک عامل معرفی می‌شوند.

    وی این نکته را تأکید کرد: در قالب قانون بودجه 1402 و در تبصره 18 دولت مکلف شده است، حساب های پیشرفت و عدالت در همه استان‌ها باز کند که در این حساب‌ها حداقل هزار میلیارد تومان از منابع بودجه‌ای واریز می‌شود. همچنین اقساط دریافتی وام‌های صندوق توسعه ملی که در سال‌های قبل پرداخت شده است به این حساب‌ها واریز خواهد شد و نیز بهره‌ مالکانه معادن در استان‌ها و اقساط وام‌های خوداشتغالی روستایی نیز در این حساب‌ها واریز خواهد شد و منابع این حساب‌ها برای طرح‌های اولویت‌دار استانی، دانش‌بنیان، اشتغال‌زا و نیز اتمام طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام اختصاص پیدا می‌کند.

    به گزارش خبرنگار فارس، دولت در راستای شعار عدالت و توازن منطقه‌ای اقدام به افتتاح حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی کرده است تا هر یک از استان‌های کشور حداقل به مبلغ هزار میلیارد تومان برای ایجاد توازن و توسعه منطقه‌ای استفاده کند و یک تعادلی بین مناطق مختلف کشور از نظر برخورداری از بودجه‌های عمرانی برقرار شود. همچنین سایت‌های 10 وزارتخانه که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سایت‌ها اقدام به ثبت  تقاضا برای تسهیلات حساب پیشرفت و عدالت کنند به شرح زیر است:

    وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  http://My.mcth.ir

    معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری  https://siam.isti.ir

    وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات https://tavanafarin.ito.gov.ir/

    وزارت صنعت،معدن و تجارت https://behinyab.ir/auth/sso/login

    وزارت جهاد کشاورزی https://cita.maj.ir/

    وزارت نفت https://ioiv.ir/

    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی https://kara.mcls.gov.ir/

    سازمان بهزیستی https://kara.mcls.gov.ir/

    بنیاد برکت  /httpS:app.barkat.ir

    کمیته امداد امام خمینی (ره) https://hayat.emdad.ir/

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو